Gå til innhold

Fra en ensom, barnløs mann - Mødre/kvinner vær obs på hvordan dere oppdrar gutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle dere menn som skylder på at mødrene deres er årsaken til at dere ikke drar damer. Hva med fedrene deres da?  Var de helt bort fra oppdragelsen?

Litt for lettvindt å skylde på mor. 

Hvis dere dropper selvmedlidenheten (ingen liker mennesker som synes synd i seg selv) og behandler damer bra så skal dere se at det blir noe på dere også. 

Anonymkode: 7f7c2...e03

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi

Nå svarte jo vedkommende at han hadde misbrukt alkohol i mange år,så kan tenke meg at det har bidratt til at han ikke har fått forhold til å fungere. Det er mange som har opplevd ting i barndommen,men de klarer da å komme seg videre. Tror ikke at en feministisk moe alene er årsaken her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det litt besynderlig å skylde på dagens politikk, det er ofte enkelt å skylde alle enn en selv for noe. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei ensom og barnløs mann 40. Jeg er en av av kvinnene som velger maskuline mansjåvinistiske dritsekker foran menn som deg. Hvorfor? Fordi de er de eneste som har tatt initiativ. Eneste grunnen til at jeg faller for dem er ikke at jeg liker måten de er på. Det er fordi jeg projiserer egenskapene jeg vil ha i en mann inn i menn som er blottet for dem. Fordi de er de eneste som har vært tilgjengelige. Men det er ikke det jeg vil ha. Jeg vil ikke ha forhold som er en evig kamp. Jeg vil ikke være med idioter som jeg gjør alt for som ikke gjør noe annet en å ødelegge meg tilbake. Man kan ikke ha et liv med sånne personer, man kan bare ha en maktkamp og det er DRITTKJEDELIG. Så hvorfor tar ikke menn som deg initiativ?

 

 

Anonymkode: 5fa6c...6c5

Det er jo slike som du liker som ødelegger deg, og ikke den snille usikre mannen... 

Anonymkode: bc803...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Devilheart skrev:

Og ikke minst se ut som han her, ikke sant steppy?

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/03/51/0d/03510dacc0a2b0611e8bdd7b8a116214.jpg

Det hjelper ikke en dritt å bare kaste seg ut i markedet når man ikke har et tiltrekkende utseende også. Når man i tillegg allerede sliter med det sosiale, så kan man bare forvente seg avvisninger på avvisninger. Klart man kan jobbe med seg selv på flere områder, men det tar evigheter, og man pleier å være i en ond sirkel allerede fra begynnelsen pga de negative opplevelsene.

Det er ikke bare bare å si "kom deg ut, jobb med deg selv, gjør deg tilgjengelig for andre, etc etc", fordi man aner ingenting om personen og hva de evt har vært gjennom. Personlighetsforandringer er ikke gjort på en dag eller helg. Virker som mange misforstår det helt eller tar det for lett på andre.

 

Jeg vet veldig godt hvordan det er, for jeg har slitet med det samme. Dårlig selvtillit, "syns synd på meg selv" holdning. Og jeg har GODE grunner til å sitte hjemme å syns synd på meg selv, for jeg har opplevd mye i livet. Men jeg har jobbet med meg selv og har klart å snu tankegangen.

Jeg sier ikke at det er lett, men det blir IKKE noe bedre av å sitte hjemme og skylde på omgivelsene, slike folk vil ingen ha. Men det er alt for mange menn som har den holdningen som TS referere til og jeg snur nærmest i døren, når jeg treffer slike folk.

Det er ingen som liker å sitte å høre på slike folk- og damer merker det ganske fort.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning

Som mann så må jeg si at denne historien er noe av det mest tragiske jeg har lest. Det er greit å blåse ut litt bitterhet, men når man setter seg i en slik offerrolle og lener seg på " Mommyissues" når man har hatt så lang tid på jobbe med problemet sitt så blir det mer eller mindre patetisk.:frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg ikke skjønner er hvorfor kvinner som deltar i denne tråden gidder å oppdra barna utover de grunnleggende biologiske behovene som søvn, tørst og sult. For når ungen er 18 år eller hva enn en velger å kalle "voksen" er de naturlig i stand til å ta egne valg, så om de velger å bli deprimert og sosial taper uten mulighet for å hevde seg i "markedet" er det deres valg.

Ja, litt bitter er jeg. For det er ikke slik at en kan velge å ignorere de formative årene, hvor autoriteter innehar stor makt. Hadde noen gjort noe lignende med voldtektsoffere eller folk som er utsatt for forferdelige handlinger ville det vært ramaskrik. Men når det "bare" er gutter som syter som voksne menn, burde de bare skjerpe seg.


Jeg vil bare påpeke at det er ikke snakk om skyld! Det er heller en forklaring på hvordan tidligere erfaringer er med på å påvirke hvordan en blir. Joda, kom gjerne med anekdoter om hvordan mange andre har hatt det så mye verre,  men gjort det så mye bedre i livet som et argument. Det er slik at om en mann deler sitt synspunkt, så skal det hakkes på, det skal plukkes ifra hverandre og konkludere med at det bare er en beretiget mann som forventer sex, forventer at kvinner skal falle for han og han har e n eller annen sinnslidelse som innebærer for stor tro på egen evne og maskulinitet.

Slik er det ikke.  Det er flaut - dritflaut å føle seg inadekvat når det gjelder egne evner. Jeg har selv fått det for meg - hva som er hensikt, hva som er utfall kan være to forskjellige ting, at min mening er ubetydelig. Jeg som en person kan ikke vite noe siden jeg ikke innehar nok kunnskap om whatever tema, og om jeg skulle mene noe "feil", så er jeg bare ikke opplyst nok.

Det fører til konstant tvil ved selv små avgjørelser, så å putte inn et annet menneske i hele regnestykket vil nok ikke føre noe godt med seg.

 

Æsj, vet ikke helt hvor jeg vil, men blir provosert av den holdningen som viser seg gang på gang en mann skriver om utfordringer, og den hånligheten som kommer frem på flere måter. Det blir litt feil å ta helheten, plukke ut et punkt, så "motsi" hele artikkelen.

 

"Min hund er dårlig oppdratt, det er hundens skyld."

Anonymkode: 824fd...90d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en slik mann. God og snill. Viser hensyn og eier litt mer gølelser enn macho trynet. Tøfflene hans har han på. Men han er seg selv. Og jeg elsker han. Noen ganger må jeg tøffe han litt opp og noen ganger jekke han ned da det virkelig er noe han er kleint dårlig på 😂 men han er mannen i mitt liv. Det jeg, "fruen" som har greie på bil og skifter dekk og skrur men vi utfyller hverandre med at han tar seg av blomster i hus og hage. 😍 jeg tror den indre styrken kommer fra en srlv. Ikke fra våre foreldre. Men viljen må komme i 20 årsalderen. Hjelper ikke å bo med mor til man er over 30 og forvente damer på døra. Man må jo være der at man jobber med sin selvinsikt og tar skylden selv. Og jobber med seg selv for å øke selvtillit osv. At man er overstadig unnerdannede er et psykisk problem. Fiks det. 

Anonymkode: 6ddef...e4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pga. min oppvekst med en sterk feministisk mor som formet meg til å være underdanig kvinnen, alltid være snill mot jenter, ikke hevde meg, ikke lage bølger og uro, respektere jenter og kvinner. Undertrykke all maskulinitet.

Din lave selvtillit handler ikke om at du (og moren din) respekterer andre mennesker uavhengig av kjønn, men at din mor ikke så deg og dine følelser når du var liten. Hadde hun sett dine følelser og respektert disse, så hadde du sannsynligvis ikke lidd av dårlig selvtillit. Dette handler om dårlige foreldre, ikke verdier!

Anonymkode: aa96d...632

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant denne på diskusjon.no, og måtte bare dele denne her:

"Leste denne artikkelen:

http://www.dagbladet...funnet/67471763

Jeg kan si at jeg er en av de mennene som ikke blir valgt.

Pga. min oppvekst med en sterk feministisk mor som formet meg til å være underdanig kvinnen, alltid være snill mot jenter, ikke hevde meg, ikke lage bølger og uro, respektere jenter og kvinner. Undertrykke all maskulinitet.

Her har en mann blitt oppdratt mye slik norske gutter blir i dag. Er ikke dette en tragisk konsekvens av dagens politikk og feministiske kultur?

Anonymkode: 4e325...c2b

Jeg tenker at det som er uthevet ikke er spesielt bra. Problemet når mange damer gir råd til gutter og menn (eller når mødre former guttene sine) angående hvordan de skal oppføre seg med kvinner er at kvinnene tar utgangspunkt i hvordan de ønsker at drømmemannen skal oppføre seg. "Drømmemannen er snill, respekterer meg, behandler med skikkelig osv". Forvirringen hos menn og gutter kommer når de oppfører seg på denne måten med kvinnene de liker, og det ikke "virker". En frustert mann skriver: "Jeg har prøvd å være snill og alt det der, men jeg kommer ingen vei med det". Svaret fra kvinner her inne er: "Du må ikke tro vi skylder deg noe bare fordi du er snill". Det man egentlig må forstå er at det å være snill og behandle andre med respekt ikke er det som skaper tiltrekning hos det motsatte kjønn i utgangspunktet. Det er forventet at man klarer å være hyggelig og oppegående. Hvordan skapes tiltrekningen? Det skjer gjennom en kombinasjon av flere faktorer, men utseende er helt klart en meget viktig faktor generelt. Når en mann damen synes er dødskjekk(drømmemannen) behandler henne bra så er det klart at det har større sannsynlighet for å virke enn når en average joe bare er hyggelig. Derfor vil helt vanlige menn ha liten nytteverdi av råd som at man burde være snill, hyggelig og behandle damer med respekt. Det vil ikke hjelpe mennene å skape den tiltrekning som ikke er der. Man burde spørre seg selv: "Hvis ikke utseende mitt ikke skaper nok tiltrekningskraft i utgangspunktet hvordan kan jeg da stimulere damer på måter som gjør dem mer tiltrukket av meg?  Nøkkelord er humor, varme, flørt, lek osv. Så er det en del menn som har mye av dette på plass, men de er alt for passive når det kommer til å ta initiativ. Det er også en del kjekke menn som opplever lite suksess fordi de ikke er sosiale av seg og tar for lite initiativ. Man må forstå at slik kjønnsdynamikken er nå så må man få fingen ut og gjøre noe. 

Jeg er enig i at gutter som vokser opp i dag er mer feminine som følge av utviklingen i samfunnet og at det påvirker dem negativt, men det er ikke slik at ting er helt kjørt. Det hadde vært værre om det ikke var noen tiltak som virket. Mennene som går barnløse har valget om å gjøre det som skal til eller forbli barnløse. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor kvinner som deltar i denne tråden gidder å oppdra barna utover de grunnleggende biologiske behovene som søvn, tørst og sult. For når ungen er 18 år eller hva enn en velger å kalle "voksen" er de naturlig i stand til å ta egne valg, så om de velger å bli deprimert og sosial taper uten mulighet for å hevde seg i "markedet" er det deres valg.

Ja, litt bitter er jeg. For det er ikke slik at en kan velge å ignorere de formative årene, hvor autoriteter innehar stor makt. Hadde noen gjort noe lignende med voldtektsoffere eller folk som er utsatt for forferdelige handlinger ville det vært ramaskrik. Men når det "bare" er gutter som syter som voksne menn, burde de bare skjerpe seg.


Jeg vil bare påpeke at det er ikke snakk om skyld! Det er heller en forklaring på hvordan tidligere erfaringer er med på å påvirke hvordan en blir. Joda, kom gjerne med anekdoter om hvordan mange andre har hatt det så mye verre,  men gjort det så mye bedre i livet som et argument. Det er slik at om en mann deler sitt synspunkt, så skal det hakkes på, det skal plukkes ifra hverandre og konkludere med at det bare er en beretiget mann som forventer sex, forventer at kvinner skal falle for han og han har e n eller annen sinnslidelse som innebærer for stor tro på egen evne og maskulinitet.

Slik er det ikke.  Det er flaut - dritflaut å føle seg inadekvat når det gjelder egne evner. Jeg har selv fått det for meg - hva som er hensikt, hva som er utfall kan være to forskjellige ting, at min mening er ubetydelig. Jeg som en person kan ikke vite noe siden jeg ikke innehar nok kunnskap om whatever tema, og om jeg skulle mene noe "feil", så er jeg bare ikke opplyst nok.

Det fører til konstant tvil ved selv små avgjørelser, så å putte inn et annet menneske i hele regnestykket vil nok ikke føre noe godt med seg.

 

Æsj, vet ikke helt hvor jeg vil, men blir provosert av den holdningen som viser seg gang på gang en mann skriver om utfordringer, og den hånligheten som kommer frem på flere måter. Det blir litt feil å ta helheten, plukke ut et punkt, så "motsi" hele artikkelen.

 

"Min hund er dårlig oppdratt, det er hundens skyld."

Anonymkode: 824fd...90d

Et knallbra innlegg! Jeg kjenner meg igjen i dette, er kvinne, men med asperger syndrom, og det med å hele tiden få høre at man burde ha forstått ting man ikke har forutsetning til å forstå, og tvil på egne avgjørelser, er vanvittig slitsomt! Finn en sjelevenn, en som er litt sær som deg, er mitt tips. Vi finnes i jenteversjon også :) 

Anonymkode: dcff7...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man selv har ansvar for eget liv.

Det er mye jeg skulle ønske var annerledes som liten, også i nærmeste familie: psykisk sykdom, fysisk og psykisk vold, folk som fortalte meg hvor verdiløs jeg var etc. Det gjorde at jeg også vokste opp til å bli usikker.

Men så tok jeg ansvar for eget liv; flyttet bort, gikk til psykolog, jobbet med egne tanker rundt meg selv og hvem jeg ønsket å være, fikk flere venner, fikk bedre draget, jobbet mer med meg selv. I dag er jeg i tredveårene og har en nydelig kone, godt dametekke, solid karriere, mange venner - og er meget fornøyd med meg selv. Jeg regner meg i dag som en person med sterk psyke og god kontroll over eget liv.

De aller fleste mennesker har noen "spøkelser" de må overkomme. Du må ta ansvar for dem selv, og ta tak i dem selv - det nytter ikke å skylde på oppdragelse fra feministisk mor.
 

Endret av Rufino
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere menn som skylder på at mødrene deres er årsaken til at dere ikke drar damer. Hva med fedrene deres da?  Var de helt bort fra oppdragelsen?

Litt for lettvindt å skylde på mor. 

Hvis dere dropper selvmedlidenheten (ingen liker mennesker som synes synd i seg selv) og behandler damer bra så skal dere se at det blir noe på dere også. 

Anonymkode: 7f7c2...e03

Fedrene var kanskje der fysisk, men var sikkert kuet av kona eller opptatt av å redde seg selv fremfor sønnen. Er ikke lettvint å skylde på mor hvis det er hun som sørger for at alle andre går på eggeskall eller lager et helvete i huset.

Anonymkode: a4c9c...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så å undertrykke maskulinitet, er å være snill?

Stemmer ikke! Jeg er både maskulin og snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johannessen

Er ikke dette allerede bestemt og vedtatt? Det er mødre og kvinner generelt som har ansvar for absolutt alt. Fedre og menn generelt har ikke noe ansvar, kanskje utenom å ta på seg klær om morgenen. 

Endret av Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Ts, du må gjøre noe selv også! Hva med å endre deg? Ikke bli frekk og slem, men mer maskulin. Vis at du er en ekte mann med god selvtillit. Moren din styrer deg vel ikke mer nå? 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Stemmer ikke! Jeg er både maskulin og snill!

hva er greia med å ha nicket "bootyhunter" på et kvinnelig forum?

Litt som om jeg skulle hatt brukernavnet penishunter på et mannlig forum

Anonymkode: 19893...88f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en vesentlig forskjell på å være en feminist og en såkalt "feminazi". Er ingen som er underdanig en kvinne fordi man er mann, eller underdanig en mann fordi man er kvinne. Synes det er litt ille at man går inn i en sånn offerrolle, da folk med fysiske/psykiske problemer har klart å heve seg over sin barndom og gjøre det beste ut av det, selv om de ikke har hatt de "heldigste kortene" i livet. 

Man burde alltid oppdra et barn etter hva barnet trenger, eller i beste måte hva en tror det trenger. Tror ikke feminisme bevegelsen burde bli svartmalt fordi du, som ett individ, ikke var fornøyd med hvordan moren oppdrog deg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva er greia med å ha nicket "bootyhunter" på et kvinnelig forum?

Litt som om jeg skulle hatt brukernavnet penishunter på et mannlig forum

Anonymkode: 19893...88f

Det er ikke det samme nei! For både kvinner og menn har rumpe. Navnet kler han, det er fleksibelt! Capiche?

Anonymkode: 5fa6c...6c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva er greia med å ha nicket "bootyhunter" på et kvinnelig forum?

Litt som om jeg skulle hatt brukernavnet penishunter på et mannlig forum

Anonymkode: 19893...88f

Jeg elsker rumper så klart! Så er det bare på moro jeg har det nicket. Tror ikke menn på et mannlig forum hadde hatt noe i mot brukernavnet penishunter. 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...