Gå til innhold

Tror jeg elsker han.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har holdt på med en kar i en lang tid nå. 

Vi tar ting med ro og vil ikke stresse med å ta neste steg. 

Vi hadde en litt kronglete start og har valgt da å ta ting med ro.  Men vi har styrt i en periode nå på over 1 år.  

Jeg er sykt betatt av han og forelsket i han uten tvil  , kjenner jeg ikke får nok av han. Tenker ofte at jeg elsker han men det skremmer meg litt, siden vi ikke er "sammen. " Tenker at jeg kanskje er bare sykt forelsket og at jeg kanskje ikke elsker han enda...Vi er jo ikke sammen engang..

  Har vært i et annet forhold før ,der vi sa til hverandre at vi elsket hverandre. 

Syns ordet elske er et ord som jeg ikke vil misbruke og nå vil jeg være 100%sikker på det før eg vil si det til noen. 

Hvordan i all verden vet man om man faktisk elsker noen?  Forelskelse og elske er jo ikke det samme. 

 

 

Anonymkode: c2bbe...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo bare en følelse du selv kan vite. Man kan jo elske noen, men om det er rett å elske personen blir en annen diskusjon. 

Men..Elsker man noen så elsker man noen.

Anonymkode: 34332...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bor dere sammen?

Anonymkode: 19afa...67f

Nei

Anonymkode: c2bbe...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker mye mer som forelskelse, begjær, behov etc. Det er ingenting som setter så fyr på følelsene som det ikke helt å ha noen. 

Anonymkode: af5cc...502

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening vet man ikke om man virkelig elsker en person etter at forelskelsen har lagt seg. Forelskelse gjør til de grader blind...

Anonymkode: 4d300...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Etter min mening vet man ikke om man virkelig elsker en person etter at forelskelsen har lagt seg. Forelskelse gjør til de grader blind...

Anonymkode: 4d300...252

Kommer litt an på hvor gammel man er. Er i slutten av 20-årene og føler ikke at jeg forelsker meg blind i det store og hele, kan egentlig stå for de fleste forelskelsene jeg har hatt. De gangene det bare har vært begjær har jeg på en måte oppfattet det som det også.. 

Elsker jeg noen så elsker jeg noen. Er jeg forelska så er jeg forelska. Om følelsene dør ut av at man er sammen/har hverandre, kan det hende at man ikke tar vare på forholdet. For min del opplever jeg at følelsene blir sterkere jo lengere tid det går.

Anonymkode: 61cfa...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter min mening vet man ikke om man virkelig elsker en person etter at forelskelsen har lagt seg. Forelskelse gjør til de grader blind...

Anonymkode: 4d300...252

Uenig. Trodde alltid at dette stemte siden "man hører det overalt", men tror dette er et utsagn som stemmer for mennesker som forelsker seg i mange mennesker veldig lett. Hvis man forelsker seg kjapt i en eller to så er det ok, men å forelske seg blind og lett i flere mennesker er easy come - easy go. Etterpå lurer dere på hvorfor følelsene oppsto.. Vel, easy come - easy go.

Folk som ikke forelsker seg hele tiden pleier som regel ikke å føle seg så blind.

Anonymkode: c7fa0...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall sikkert at dersom du elsker ham så er det problematisk å være i dette forholdet siden det ikke (enda) har blitt et kjærlighetsforhold. Det har fått lang tid, og hvis du elsker og han ikke elsker så ligger det i kortene at dette ikke blir noe varig. Her ville jeg nok tatt praten med ham, for det å fortsette i et forhold med så ulike investeringer det vil bli smertefult. 

Har han ikke utviklet nok følelser for deg på et år, så er nok håpet ute. Håper for din del at dere bare har dårlig kommunikasjon, og har vært redde for å være åpne om følelsene.

Anonymkode: 9bcde...0f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden vet man om man faktisk elsker noen?  Forelskelse og elske er jo ikke det samme. 

 

 

Anonymkode: c2bbe...623

Forelsket: Jeg må ha deg hele tiden og du gjør meg lykkelig og euforisk og helt tussete. Sommerfugler i magen. En  berg-og dalbane mellom glede, savn, usikkerhet, spenning. En intens følelse av uro. Du overser dårlige sider ved den andre
Kjærlighet: "Du er viktigere enn meg og jeg ønsker deg det beste her i verden. Jeg blir glad når du er lykkelig". En rolig varm følelse som utvider seg og vokser når du gir. Du velger bevisst å se forbi dårlige sider ved den andre

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...