Gå til innhold

Hva gjør en kvinne feminin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell meg hvorfor du skal gidde alt dette. Og hva har du tenkt å fikse på? Hvordan tenker du å gjøre håndleddene dine mer "feminine"? Operasjon? Føttene? Skal disse også opereres eller innsurres? Er du fra Japan? Skal du lære å å gå på nytt? Og stemmen - tenker du logoped eller sangtimer?

Anonymkode: 34642...5ca

Hva er problemet ditt? Jeg nevnte noe jeg finner feminint. Jeg trenger ikke operere noe. Jiiises...

Anonymkode: 373c2...12c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet ditt? Jeg nevnte noe jeg finner feminint. Jeg trenger ikke operere noe. Jiiises...

Anonymkode: 373c2...12c

Ok. Du finner definerer disse tingene som feminine egenskaper. Kan du spesifisere hvorfor?

Anonymkode: 34642...5ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lange negler, langt hår og se & hør i hendene

Anonymkode: 921ce...7e3

He he :) Hva har Se og hør med saken å gjøre?

Anonymkode: 34642...5ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Jeg vet ikke hva som definerer feminin, men jeg er iallfall veldig feminin. Langt hår , alltid neglakk, ydmyk , kjærlig ,gråter lett 😛, glad i vesker , høye hæler , gode kremer , mykt hud , opptatt av sminke og hudpleie og jeg jobber hardt for den timeglassfiguren 😇

Endret av Jessica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jessica skrev:

Jeg vet ikke hva som definerer feminin, men jeg er iallfall veldig feminin. Langt hår , alltid neglakk, ydmyk , kjærlig ,gråter lett 😛, glad i vesker , høye hæler , gode kremer , mykt hud , opptatt av sminke og hudpleie og jeg jobber hardt for den timeglassfiguren 😇

Du vet ikke hva som definerer feminin men du er "i allefall veldig feminin"?

Er det feminint å gråte lett? Jeg kjenner mange menn som gråter lett.

Er det feminint å være ydmyk? Jeg kjenner mange ydmyke menn.

Er det feminint å være kjærlig? Jeg kjenner mange kjærlige menn som jeg ikke anser som spesielt feminine.

Hvorfor tillegger du alt dette det feminime?

Anonymkode: 34642...5ca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste i en annen tråd at "manglende feminintet" hos kvinnen var en av årsakene til utroskap blant menn. Orker ikke ta det videre der, så jeg lurer, hva gjør en kvinne feminin? Er det hvordan hun kler seg, ter seg, seksualiteten hennes? At hun gjør seg "underdanig" i forhold til mannen sin? Hvilke oppgaver hun tar på seg i og utenfor hjemmet? Ikke nødvendigvis relatert til dette med utroskap, men generelt.

Om tråden hører bedre hjemme i et annet underforum, så må admin gjerne flytte den.

Anonymkode: 6bdc1...3eb

Dummestr jeg har hørt. Kvinner som er ekstra feminin er vledig tiltrekkende for menn, men ikke en grunn eller unnskjyldning til utroskap.

For meg er følgende kvaliteter noe jeg syns gjør kvinner mer feminin eller /og er tiltrekkende:

Langt hår

, lange øyenvipper,

fine øyenbryn,

former på kroppen som store bryst, smal midje og rund og fin form på rumpen

Pyntet negler

God lukt generelt både kropp og hår

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, brownbrown skrev:

Dummestr jeg har hørt. Kvinner som er ekstra feminin er vledig tiltrekkende for menn, men ikke en grunn eller unnskjyldning til utroskap.

For meg er følgende kvaliteter noe jeg syns gjør kvinner mer feminin eller /og er tiltrekkende:

Langt hår

, lange øyenvipper,

fine øyenbryn,

former på kroppen som store bryst, smal midje og rund og fin form på rumpen

Pyntet negler

God lukt generelt både kropp og hår

 

Men du lister jo bare det du finner tiltrekkende. Man kan fortsatt være feminin uten å være pen å se på.

Anonymkode: 43904...365

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du lister jo bare det du finner tiltrekkende. Man kan fortsatt være feminin uten å være pen å se på.

Anonymkode: 43904...365

Feminin for meg har mye med å være vakker å gjøre, da kvinner prioriterer utseende veldig mye og gjør mye mer ut av det enn menn. Men jeg glemte vell å skrive ned feminin oppførsel også. Men de tingene jeg skrev er hva JEG assosierer med feminine kvinner . Det er også veldig attraktivt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste i en annen tråd at "manglende feminintet" hos kvinnen var en av årsakene til utroskap blant menn. Orker ikke ta det videre der, så jeg lurer, hva gjør en kvinne feminin? Er det hvordan hun kler seg, ter seg, seksualiteten hennes? At hun gjør seg "underdanig" i forhold til mannen sin? Hvilke oppgaver hun tar på seg i og utenfor hjemmet? Ikke nødvendigvis relatert til dette med utroskap, men generelt.

Om tråden hører bedre hjemme i et annet underforum, så må admin gjerne flytte den.

Anonymkode: 6bdc1...3eb

Du spør om at det at hun evt gjør seg "underdanig" og hvilke oppgaver hun tar på seg utenfor hjemmet spiller inn ift femininitet.

Jeg har ett (kun ett) motspørsmål: Hvilket århundre lever du i? (Og evt tilleggspørsmål: Kan jeg få være med på din neste reise i tidsmaskinen din?).

Anonymkode: 34642...5ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Du finner definerer disse tingene som feminine egenskaper. Kan du spesifisere hvorfor?

Anonymkode: 34642...5ca

Synes det er feminint med langt hår, selv om ei dame med kort hår også kan være feminin. Jeg har feminine håndledd, dvs smale håndledd og feminine hender. Tar du to par samme type sko og setter ved siden av hverandre, synes jeg størrelse 37 er mer feminin enn størrelse 40. Når det gjeøder stemme trenger den ikke være lys for å være feminin, men jeg hører om en stemme er feminin, vanskelig å forklare...gjerne være musikalsk/ha musikalitet i seg. Man kan gå på en eminin måte, holdning. Det er en helhet, så man trenger ikke å ha dette for å være feminin, men jeg synes det kan være med på å gjøre en person feminin. Fin hud også forresten. Og feminin hals. 

Anonymkode: 373c2...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er feminint med langt hår, selv om ei dame med kort hår også kan være feminin. Jeg har feminine håndledd, dvs smale håndledd og feminine hender. Tar du to par samme type sko og setter ved siden av hverandre, synes jeg størrelse 37 er mer feminin enn størrelse 40. Når det gjeøder stemme trenger den ikke være lys for å være feminin, men jeg hører om en stemme er feminin, vanskelig å forklare...gjerne være musikalsk/ha musikalitet i seg. Man kan gå på en eminin måte, holdning. Det er en helhet, så man trenger ikke å ha dette for å være feminin, men jeg synes det kan være med på å gjøre en person feminin. Fin hud også forresten. Og feminin hals. 

Anonymkode: 373c2...12c

Dette er kjempeinteressant. Jeg har mastergrad i musikk med masteroppgave i stemmebruk. Jeg har virkelig aldri tenkt over at det er noen slag sammenheng mellom musikalitet og feminin stemme. 

Anonymkode: 34642...5ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er kjempeinteressant. Jeg har mastergrad i musikk med masteroppgave i stemmebruk. Jeg har virkelig aldri tenkt over at det er noen slag sammenheng mellom musikalitet og feminin stemme. 

Anonymkode: 34642...5ca

Det var ikke det jeg sa direkte. Selvsagt kan menn også være like musikalske. Jeg nevnte min assosiasjon til en feminin stemme. Kult at du har master i musikk da. Er selv født musikalsk.

Anonymkode: 373c2...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke hva som definerer feminin men du er "i allefall veldig feminin"?

Er det feminint å gråte lett? Jeg kjenner mange menn som gråter lett.

Er det feminint å være ydmyk? Jeg kjenner mange ydmyke menn.

Er det feminint å være kjærlig? Jeg kjenner mange kjærlige menn som jeg ikke anser som spesielt feminine.

Hvorfor tillegger du alt dette det feminime?

Anonymkode: 34642...5ca

Hva definerer du som feminint da?

Anonymkode: e5671...f44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kjempeinteressant. Jeg har mastergrad i musikk med masteroppgave i stemmebruk. Jeg har virkelig aldri tenkt over at det er noen slag sammenheng mellom musikalitet og feminin stemme. 

Anonymkode: 34642...5ca

Men kanskje det kan være en sammenheng...Guttene har jo en annen stemme enn når de kommer i stemmeskifte, og hvordan musikaliteten utvikler seg, kan jo være interessant å utforske...

Anonymkode: 373c2...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kanskje det kan være en sammenheng...Guttene har jo en annen stemme enn når de kommer i stemmeskifte, og hvordan musikaliteten utvikler seg, kan jo være interessant å utforske...

Anonymkode: 373c2...12c

Guttene utvikler en annen type stemme ila ungdomsårene. Men det gjør jentene også. Hos guttene kaller vi dette populært "stemmeskiftet", fordi endringene skjer innenfor et relativt kort tidsrom. Hos jentene dras stemmeskiftet mer ut i tid og er ikke like uttalt.

Men dette er en avsporing av tråden.

 

Anonymkode: 34642...5ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg personlig synes er feminint (og nei, dette er ingen fasitt, bare min mening) er en blanding av fysisk utseende og personlighet.

En timeglass- eller pærefigur synes jeg er svært pent og feminint. (Synes de er like pene, men på forskjellige måter.) Tynne ankler og håndledd er også veldig pent. Langt hår, store øyne, lange øyenvipper, liten nese, litt runde kinn og en liten munn med fyldige lepper er også veldig pent og i mine øyne veldig feminint. Små hender, små føtter, ikke så altfor lang i høyden er også noe jeg vil kalle feminint. En ren og myk hud uten arr, kviser, rynker o.l.... En myk kropp med litt ekstra vekt, helt uten definerte muskler anser jeg også som veldig feminint og vakkert på en kvinne.

Men det som er aller mest feminint er store hofter og gjerne sånn passe med pupper også. Men hoftene synes jeg er det som er "viktigst" når det kommer til min definisjon av fysisk femininitet.

Når det kommer til væremåte synes jeg høflighet og forsiktighet er feminint. Altså at man ikke løper inn i et rom og roper "halloooo alle sammen her er jeg!" men heller går rolig inn, med hodet høyt mens man smiler med hele kroppen og sier "hei hei!". Man er snill med alle, også de som kanskje ikke står øverst på lista av de som fortjener det. Man liker å ta vare på utseendet sitt, samtidig som man kan å pynte seg når anledningen byr seg. Man setter andre først, og sier unnskyld når det trengs. Tenker også at det å være opptatt av interiør fort kan være en feminin ting, da kvinner gjerne er opptatt av hvordan det ser og føles ut hjemme, mens menn er opptatt der ute og henter dagens middag. :fnise: 

Jeg er hetero kvinne selv, og elsker å føle meg feminin. Liker å fremheve de tingene jeg har nevnt overfor ved meg selv, spesielt hvis jeg vil imponere noen av det andre kjønnet. Noen ting er selvsagt lettere å fremheve enn andre. Og noen ting, kanskje helst fysiske ting, har jeg ikke selv men med sminke og smarte klesplagg, farger og stiler kan man fort gjøre det litt mer likt det man ønsker likevel. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke hva som definerer feminin men du er "i allefall veldig feminin"?

Er det feminint å gråte lett? Jeg kjenner mange menn som gråter lett.

Er det feminint å være ydmyk? Jeg kjenner mange ydmyke menn.

Er det feminint å være kjærlig? Jeg kjenner mange kjærlige menn som jeg ikke anser som spesielt feminine.

Hvorfor tillegger du alt dette det feminime?

Anonymkode: 34642...5ca

Hva synes du er feminint?

En annen spurte om det samme, men det svarte du ikke på. Du bare kritiserer de som skriver hva de finner feminint. 

Anonymkode: 373c2...12c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myke former. Måten hun beveger seg på, søker hjelp i stede for å skulle klare alt selv, tid til å sette seg ned å lage en kopp te, opptatt av sunn mat, glad og interessert i barn, tollmodig og tilgivende. Fletter håret i rare fasonger også andres. Vanskelig å beskrive. Men er dessverre alt for få av dem :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jessica skrev:

Jeg vet ikke hva som definerer feminin, men jeg er iallfall veldig feminin. Langt hår , alltid neglakk, ydmyk , kjærlig ,gråter lett 😛, glad i vesker , høye hæler , gode kremer , mykt hud , opptatt av sminke og hudpleie og jeg jobber hardt for den timeglassfiguren 😇

Du virker jo mer overfladisk og dum enn feminin. Jeg synes ikke at kvinner skal være definert som dumme og overfladiske. Det er en snever definisjon og altfor trang ramme!

Kvinnene ned gjennom historien har stort sett vært tøffe, gått gjennom voksenlivet med hardt fysisk arbeid, ti-tolv barnefødsler og kamp for tilværelsen. DET er feminint. Å bære vann og hogge ved, melke kyr og dra garn, med stor tung gravidmage - samtidig som man tar seg av unger og bestefedre og har et levende sexliv med rommet fullt av sovende barn.

Lange negler og gode kremer liksom:laugh:

Anonymkode: e8d47...bc5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jessica skrev:

Jeg vet ikke hva som definerer feminin, men jeg er iallfall veldig feminin. Langt hår , alltid neglakk, ydmyk , kjærlig ,gråter lett 😛, glad i vesker , høye hæler , gode kremer , mykt hud , opptatt av sminke og hudpleie og jeg jobber hardt for den timeglassfiguren 😇

Det du beskriver er MINDRE feminint. Fordi noen  ikke er feminine og deilige nok  i dere selv må  dere gjøre dere til gjennom sminke,  klær etc.  

Altså. MINDRE kvinnelige, om du må kle deg opp,  kamuflere deg selv  for å føle deg kvinnelig.  Falske negler,  masse sminke,  falsk hår etc er IKKE kvinnelig.

Anonymkode: f78ba...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...