Gå til innhold

Hva gjør en kvinne feminin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste i en annen tråd at "manglende feminintet" hos kvinnen var en av årsakene til utroskap blant menn. Orker ikke ta det videre der, så jeg lurer, hva gjør en kvinne feminin? Er det hvordan hun kler seg, ter seg, seksualiteten hennes? At hun gjør seg "underdanig" i forhold til mannen sin? Hvilke oppgaver hun tar på seg i og utenfor hjemmet? Ikke nødvendigvis relatert til dette med utroskap, men generelt.

Om tråden hører bedre hjemme i et annet underforum, så må admin gjerne flytte den.

Anonymkode: 6bdc1...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lange negler, langt hår og se & hør i hendene

Anonymkode: 921ce...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godhet, varme, ydmykhet, forståelse. 

Anonymkode: 046c6...faf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper også om hun ikke går som en cowboy

Anonymkode: 19dca...0ec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lange negler, langt hår og se & hør i hendene

Anonymkode: 921ce...7e3

Hahah, hvis ikke dette er kødd så har du hvaerfall misforstått! :fnise: 

Anonymkode: f62bd...101

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godhet, varme, ydmykhet, forståelse. 

Anonymkode: 046c6...faf

Dette :) 

 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At hun gjør seg "underdanig" i forhold til mannen sin? 

Anonymkode: 6bdc1...3eb

Det virker som mange misforstår alminnelig omsorg og høflighet som underdanighet og kuet adferd, slik at de inntar sjefsrollen og bitcher andre for å unngå det.

Tenk omsorg og forståelse i stedet for underkastelse, da kommer dere langt!

Anonymkode: 94938...1ea

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godhet, varme, ydmykhet, forståelse. 

Anonymkode: 046c6...faf

Enig i dette.

Samtidig føler jeg også at utseendet spiller en rolle. Ei dame som tar vare på seg selv, kler seg pent osv oppfatter jeg gjerne som "mer feminin" enn ei som ikke er så nøye på det - selv om de begge har like egenskaper og personlighetstrekk ellers.

Anonymkode: e3589...397

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette.

Samtidig føler jeg også at utseendet spiller en rolle. Ei dame som tar vare på seg selv, kler seg pent osv oppfatter jeg gjerne som "mer feminin" enn ei som ikke er så nøye på det - selv om de begge har like egenskaper og personlighetstrekk ellers.

Anonymkode: e3589...397

Enig inntil en viss grense. Når kvinner stasher seg fryktelig mye går det til slutt over i parodi og man tenker instinktivt hun er en mann i drag.

Norske kvinner ser forøvrig ofte mer myke og feminine ut når de ikke går i hæler.

Anonymkode: 94938...1ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner og menn er feminine og maskuline. Derfor blir dette bare basert på looks.

1. Feminine håndledd og hender

2. Feminine små skuldre

3. Varme og sensuelle trekk

4. Mykt hår

5. Myk hud

6. Former

7. Pene øyne

8. Pent og lurt smil

9. Livsnyter

= perfekt

Anonymkode: 3d18f...135

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner og menn er feminine og maskuline. Derfor blir dette bare basert på looks.

1. Feminine håndledd og hender

2. Feminine små skuldre

3. Varme og sensuelle trekk

4. Mykt hår

5. Myk hud

6. Former

7. Pene øyne

8. Pent og lurt smil

9. Livsnyter

= perfekt

Anonymkode: 3d18f...135

I dine øyne ja. 

Mens jeg opplever at menn som selv er muskuløse synes det er mest attraktivt med jenter med muskler. Jeg er bredskuldret og drar menn så det holder, så ja :P 

Anonymkode: a7be7...a62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dine øyne ja. 

Mens jeg opplever at menn som selv er muskuløse synes det er mest attraktivt med jenter med muskler. Jeg er bredskuldret og drar menn så det holder, så ja :P 

Anonymkode: a7be7...a62

?

Anonymkode: 3d18f...135

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste i en annen tråd at "manglende feminintet" hos kvinnen var en av årsakene til utroskap blant menn. Orker ikke ta det videre der, så jeg lurer, hva gjør en kvinne feminin? Er det hvordan hun kler seg, ter seg, seksualiteten hennes? At hun gjør seg "underdanig" i forhold til mannen sin? Hvilke oppgaver hun tar på seg i og utenfor hjemmet? Ikke nødvendigvis relatert til dette med utroskap, men generelt.

Om tråden hører bedre hjemme i et annet underforum, så må admin gjerne flytte den.

Anonymkode: 6bdc1...3eb

Du leste og tolket dette som en objektiv sannhet? Altså at bare kvinnen holder seg feminin nok så unngås utroskap hos menn? 

Anonymkode: 34642...5ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Yndighet er viktigst av alt.

Anonymkode: 6dbda...ab2

Say.. what??

Anonymkode: 34642...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet med å vise omsorg og omtanke er at dette ofte blir utnyttet og tatt for gitt..

Jeg tenker sånn at feminitet er å ta vare på seg selv og være litt feminint kledd. Ikke nødvendigvis kjole,men heller ikke gå rundt konstant med hettegenser og store joggebukser..

Å drive å spytte,banne og leke 14 år gammel gangster er veldig lite feminint..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dine øyne ja. 

Mens jeg opplever at menn som selv er muskuløse synes det er mest attraktivt med jenter med muskler. Jeg er bredskuldret og drar menn så det holder, så ja :P 

Anonymkode: a7be7...a62

Er det ikke meningen at folk skal få lov til å si hva de legger i begrepet?Er det da riktig av deg å svare som du gjør?Selvom dere har forskjellig oppfatning så behøver du ikke å presse på andre folk hva du mener.

Endret av SunnivaOslo
...
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg feminin med mitt lange hår. Har også feminine hender og håndledd...Måte å gå på kanskje? Stemme? Vesen, helhet? Små føtter. Følsom. Men ei som er feminin kan samtidig være sterk i seg selv, sterkt mentalt, integritet. 

Anonymkode: 373c2...12c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg feminin med mitt lange hår. Har også feminine hender og håndledd...Måte å gå på kanskje? Stemme? Vesen, helhet? Små føtter. Følsom. Men ei som er feminin kan samtidig være sterk i seg selv, sterkt mentalt, integritet. 

Anonymkode: 373c2...12c

Fortell meg hvorfor du skal gidde alt dette. Og hva har du tenkt å fikse på? Hvordan tenker du å gjøre håndleddene dine mer "feminine"? Operasjon? Føttene? Skal disse også opereres eller innsurres? Er du fra Japan? Skal du lære å å gå på nytt? Og stemmen - tenker du logoped eller sangtimer?

Anonymkode: 34642...5ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...