Gå til innhold

Keisersnitt - tips og triks til å komme seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kommet hjem fra sykehuset og føler at jeg sliter sånn med å ta meg av babyen etter operasjonen. Er det noen som har noen tips og triks å dele som de brukte i tiden etterpå? Jeg klarer for eksempel ikke å komme meg så lett ut av senga, har vondt for å ligge på siden, klarer ikke reise meg uten støtte(mesteparten av tiden) og det er generelt vanskelig å gå rundt.

Babyen trenger meg så veldig akkurat nå i overgangen mellom sykehus og hjemme og jeg føler meg bare så utilstrekkelig..

Anonymkode: 742a3...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det med ro og få hjelp av pappaen. Hjemme hos oss tok far mesteparten av det som måtte gående og stående, mens jeg tok ammingen til jeg kom meg skikkelig på bena. Han tok ohså nettene, utenom ammingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hjelpemidler som brukes på gamle mennesker. Som feks et tau festet nederst på senga så du kan bruke armene til å trekke deg opp av senga?

Også kan du bruke prekestol for å gå? 

Disse tingene kan sikkert leies for en kort periode.  En annen ting er doforhøyer for å komme lettere på do

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk gjennom det samme i høst. De to ukene pappaen var hjemme, tok han seg av det meste av løfting og bæring på baby. Når han skulle i jobb igjen klarte jeg meg greit nok selv, bortsett fra å løfte baby opp fra gulvet og reise meg fra sofa mens jeg holdt den. Så hvis pappaen er inn i bildet så er det lurt at han bistår deg i det du ikke klarer :) ellers er et tips å gå mye, det hjalp meg iallfall :) gikk turer med vogna og støttet meg på den, samboer tok seg av bakkene! Jo mer jeg gikk jo mindre smerter hadde jeg faktisk ;) det at det gjør vondt å komme seg ut av seng osv må nok bare gå sin gang, husker jeg følte meg helt fin først etter 4-5 uker. Som andre never finnes det kanskje hjelpemidler som kan lånes :) 

Anonymkode: 8b3a4...cc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke veiledningnpå sykehuset om hvordan du skulle komme deg ut av seng ol? Det får man vanligvis. 

Anonymkode: 979f0...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du ikke veiledningnpå sykehuset om hvordan du skulle komme deg ut av seng ol? Det får man vanligvis. 

Anonymkode: 979f0...bb7

Det gjorde ikke jeg iallfall! Men fant teknikker etter hvert som funket. På sykehuset hadde jeg sånt håndtak som hang ned som jeg kunne dra meg opp med, ellers var det lite hjelp å få.. 

Anonymkode: 8b3a4...cc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bygget opp sengen med puter slik at jeg delvis satt og sov.  Hadde også puter under knærne.  Det gjorde det lettere å seg reise seg opp/ komme seg utav senga den første uka.  Hadde baby i babynest på siden av meg i senga.  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...