Gå til innhold

Er det fler her inne som ikke drikker alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 35 år. Drikker ikke. Mest pga smaken. Drikker ikke ting som smaker møkk. Har aldri gjort det heller som ungdom. Men drinker på kielbåten som feks pina colada smaker halleluja. Men da kan jeg likså godt drikke virgin:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker heller ikke. Tåler ikke vin, liker ikke øl eller sprit. Liker ikke den følelsen av å ikke ha et klart hode. Problemet mitt er at jeg ikke lengre blir bedt i festlige lag fordi jeg vil huske alt som skjedde kvelden før dagen derpå.
Det var det venninnene mine sa. Har aldri vært en sinke uten alkohol.

Anonymkode: 9c6b7...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk alkohol da jeg var yngre før jeg fikk barn. Nå føler jeg ikke behov for dette, har det like godt uten: 
Før var jeg veldig sjenert, så da følte jeg at praten gikk løsere med litt innabords, men nå prater jeg som bare det både mer og uten, og jeg har det like gøyt uten, slipper å bli fyllesyk :)
Jeg er ikke sånn at jeg er helt fy fy - no alko, men jeg oppsøker ikke det :)

Anonymkode: fcee4...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa, pr. i dag må jeg svare nei, for jeg begynte å drikke for ca. 10 år siden. Men fra jeg var 19 til jeg var i slutten av 30 årene så var jeg totalavholds. Selv om jeg drikker alkohol pr. i dag så er det ganske beskjedent forbruk. Det blir vin til maten hvis jeg er i litt "finere" middager og jeg kan ta et glass øl av og til, men jeg stopper alltid før jeg blir merkbart beruset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er så godt som avholds, så TS er ikke alene. Han er 35 og drev aktivt med idrett som tenåring. Ser ikke vitsen med å drikke, smaker ikke godt og er usunt. Han drakk en halv rusbrus for typ 3 år siden, det var sist gang han drakk. Jeg har et lavt inntak. Kan ta et glass vin eller to i selskaper eller en øl på verandaen om sommeren. Har også vært på bygdefest i år uten å bli overstadig. Litt inntak har jeg nok, men vil ikke si jeg drikker mye. 

Anonymkode: e172c...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer av og til på om jeg er den eneste som ikke drikker alkohol. Alle jeg kjenner gjør det i mer eller mindre grad. Jeg har sluttet helt i voksen alder, etter å ha reflektert over hva alkoholbruk har ført til for meg selv. Tenker også på all den elendigheta den bringer med seg for så mange mennesker. 

Er det fler her inne som av en eller annen grunn ikke rører alkohol, eller er jeg alene?

Anonymkode: 58bb6...453

Jeg er helt enig med deg,gjort det samme som deg.

Angrer ikke 1 sekund og lever et bedre liv uten alkohol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker veldig sjelden, og da er det stort sett 1 glass vin. Går flere ganger ut, med andre som drikker alkohol, og drikker ikke selv.

Anonymkode: d47b7...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ca 4 år mellom hver gang jeg tar meg en fest med alkohol. Jeg kjenner ingen trang eller lyst til å drikke alkohol, får hodepine av små mengder dagen derpå. Og det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32(mann) Drakk alkohol i tenåra, men då eg var 20 slutta eg heilt. Kjipt og være fullesjuk ein fin søndag når ein i staden kunne kose seg på ein fjelltopp :) Frå 25 til 30 kan eg telle på handa dei gongane eg har smaka alkohol, og då kun eit par dråpar som i faktiske dråpar på tunga.

Har ein kompis som har som hobby og samle på gammal og ikkje minst dyr alkohol. Han vert nesten fornærma for at eg ikkje lenger drikk. Drikkepress er noko drit, derfor hata eg sosialelag der det absolut skal drikkast.

So ein kan sei eg har vorte ein einstøing som ikkje lenger drikk, men eg trivst godt på fjellet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta når jeg fikk barn 15 år siden og har så langt ikke angret på det. Orker ikke tanken på å drikke heller. Det eneste problemet er at jeg vegrer meg for selskap med mye alkohol, er ikke flink til å takle fulle folk. 

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tyrk40 skrev:

Jeg drikker sjelden alkohol,og har egentlig aldri likt dete...Men foretrekker heller 4:20 innimellom...Mye bedre!!!....

Hva er det for noe?

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pippippen skrev:

Hva er det for noe?

Hilsen TS

420 eller 4:20 eller 4/20 (uttales four twenty) er konsumere/slang for cannabis/hasj/marihuana..Den 20. April er også den internasjonale cannabis/marihuana dagen.....:-) :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tyrk40 skrev:

420 eller 4:20 eller 4/20 (uttales four twenty) er konsumere/slang for cannabis/hasj/marihuana..Den 20. April er også den internasjonale cannabis/marihuana dagen.....:-) :-) :-) :-)

Takk for opplysende svar.

For meg så er det rusen som er saken/problemet. Uavhengig av om det er av alkohol eller noe annet.

Skulle ønske den ikke var så viktig for så mange. 

Hvis man tenker seg om så MÅ man vel ikke ha den. Man drikker fordi "alle" de andre gjør det. (Eller ruser seg på andre ting. )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, pippippen skrev:

Takk for opplysende svar.

For meg så er det rusen som er saken/problemet. Uavhengig av om det er av alkohol eller noe annet.

Skulle ønske den ikke var så viktig for så mange. 

Hvis man tenker seg om så MÅ man vel ikke ha den. Man drikker fordi "alle" de andre gjør det. (Eller ruser seg på andre ting. )

Så sant,så sant!! Det begynner nok stort sett fordi 'alle'andre gjør det ja..Syntes faktisk ikke at det var så godt med 420 rus heller,og man blir ikke så avhengig av det som alkoholikere blir...Men vanskelig å slutte,spesielt i ungdommen..Har ikke tatt en 420 blås på nesten et år nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, pippippen skrev:

Takk for opplysende svar.

For meg så er det rusen som er saken/problemet. Uavhengig av om det er av alkohol eller noe annet.

Skulle ønske den ikke var så viktig for så mange. 

Hvis man tenker seg om så MÅ man vel ikke ha den. Man drikker fordi "alle" de andre gjør det. (Eller ruser seg på andre ting. )

Det var da voldsomt til generalisering. Jeg drikker alkohol både på grunn av smak og rus. Nei, jeg MÅ ikke ha rusen til enhver tid, men jeg liker den likevel, og jeg kan fint ta et par øl hjemme alene uten at noen er rundt meg for å påvirke. Samtidig jobber jeg i utelivsbransjen og er interessert i forskjellig alkohol... kunnskapsmessig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, gobbledigook skrev:

Det var da voldsomt til generalisering. Jeg drikker alkohol både på grunn av smak og rus. Nei, jeg MÅ ikke ha rusen til enhver tid, men jeg liker den likevel, og jeg kan fint ta et par øl hjemme alene uten at noen er rundt meg for å påvirke. Samtidig jobber jeg i utelivsbransjen og er interessert i forskjellig alkohol... kunnskapsmessig

Er jo ingen som  nekter deg det da.

Jeg har min oppfatning.

Du har din.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å drikke inn i 20-årene. Ikke noe gruppepress bak det. Fortsatte å drike fordi jeg liker rusen. Er gjerne alene hjemme når jeg drikker, så ikke nope gruppepress

Anonymkode: 67246...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke slavisk avholds men liker ikke alkohol. Får aldrig cravings eller lyst på en øl eller vin. Mange medkvinner har vinkvelder og sånn, så føler meg virkelig unormal. Jeg drikker alkohol 2 ganger i året ca, og da er det noen cider bare. Ser ikke hensikt med å drikke noe jeg ikke liker, som i tillegg er proppfult av kalorier. Min "last" i livet er cola zero det, iskald cola zero er det jeg koser meg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kutte det helt ut da jeg var 21 pga. sykdom. Savner å kunne ta et glass vin i selskap. 

Anonymkode: 7d641...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...