Gå til innhold

Er det fler her inne som ikke drikker alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer av og til på om jeg er den eneste som ikke drikker alkohol. Alle jeg kjenner gjør det i mer eller mindre grad. Jeg har sluttet helt i voksen alder, etter å ha reflektert over hva alkoholbruk har ført til for meg selv. Tenker også på all den elendigheta den bringer med seg for så mange mennesker. 

Er det fler her inne som av en eller annen grunn ikke rører alkohol, eller er jeg alene?

Anonymkode: 58bb6...453

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 29 og drikker ikke alkohol :-) Mest for kroppen, hodet og søvnen sin del :-) Slutta ifjor og føles bare godt og friskt for hele meg :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa, jeg drikker sjeldent.. sist et glass vin desember 2015.. før det noen øl en gang i mai 2012.. Men eneste grunnen er at jeg liksom aldri får tid til det og så frister smaken meg sjeldent..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er noen fler da😃!!

Føler meg i bedre selskap nå👍👍

Anonymkode: 58bb6...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke alkohol. Tror det er viktig å ha et bevisst forhold til hvorfor man ikke drikker og hva man gjør sosialt. Jeg har aldri hatt problemer med å ta en fest og være edru.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke. 30år. Drakk før, for 15-10år siden. Sluttet fordi at jeg var lei av flatfylla hver helg, og er egentlig ikke så glad i kosedrikking. Liker ikke smaken av rødvin, hvitvin eller øl. Nå ser jeg ikke helt vitsen med å drikke. Vil gjerne være edru pga barna, og de gangene vi er ute, så har ejg det like moro uten å drikke alkohol. Liker å kunne kjøre og ikke bli dårlig/redusert  dagen etterpå.

 

Anonymkode: 574a4...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dette er du nok helt alene om.

Nei, asså, jeg sluttet i fjor. I en alder av 25. Fordi jeg ikke klarer å stoppe før jeg er litt i overkant beruset. Og fyllesyken sitter lengre jo eldre jeg blir. I tillegg vil jeg helst ha kontroll over hva jeg sier og gjør, noe jeg ikke bestandig har under alkoholens kontroll. Tenkte jeg skulle gi meg mens leken var god. :) smaker ikke godt heller. Drakk bare for å bli full.

Anonymkode: 92d3a...b25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, asså, jeg sluttet i fjor. I en alder av 25. Fordi jeg ikke klarer å stoppe før jeg er litt i overkant beruset. Og fyllesyken sitter lengre jo eldre jeg blir. I tillegg vil jeg helst ha kontroll over hva jeg sier og gjør, noe jeg ikke bestandig har under alkoholens kontroll. Tenkte jeg skulle gi meg mens leken var god. :) smaker ikke godt heller. Drakk bare for å bli full.

Anonymkode: 92d3a...b25

Skulle ønske at flere tenkte og gjorde som deg!

TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er du nok helt alene om.

Nei, asså, jeg sluttet i fjor. I en alder av 25. Fordi jeg ikke klarer å stoppe før jeg er litt i overkant beruset. Og fyllesyken sitter lengre jo eldre jeg blir. I tillegg vil jeg helst ha kontroll over hva jeg sier og gjør, noe jeg ikke bestandig har under alkoholens kontroll. Tenkte jeg skulle gi meg mens leken var god. :) smaker ikke godt heller. Drakk bare for å bli full.

Anonymkode: 92d3a...b25

Tøft. At du faktisk har en reell grunn til å la være,og at det ikke "bare"er prinsipp. Flere skulle tenkt som deg. Intelligens er å bla å lære av det en erfarer,så du er smart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke :) 20 år. Føler meg nesten litt unormal siden det virker som alle på min alder er på fylla hver helg men tok det valget fordi jeg ikke liker hvordan jeg blir med alkohol og synes hele greia rundt det er stress. Pleide å drikke med begge henda, liker ikke kosedrikking og ble fort i meste laget når jeg først startet. Synes også fulle folk er veldig slitsomt haha :biggrin: Koser meg uten alkohol, deilig å våkne opp i god form og ja bare orket det ikke rett og slett! Får noen rare bemerkninger om det iblant men det får bare være. 

Anonymkode: e3140...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 år og drikker ikke alkohol. Kan ta å smake hvis venner drikker, men er ikke sånn at jeg kjøper noe selv og drikker meg full. Mange som syns det er rart, og siden jeg er russ i mai vil det nok merkes godt at jeg ikke drikker, men det bryr jeg fint lite om. Usunt, vond smak, dyrt og ikke minst farlig, så klarer eg fint uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Har ikke drukket alkohol på rundt 10 år

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker aldri (mann 42).

Alkohol interesserer meg overhodet ikke. Synes også at ellers hyggelige folk blir ofte blir utrivelige når de drikker.

Bruker pengene mine på kule hobbyer i stedet. :)

Anonymkode: 14ba0...72f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sjelden alkohol,og har egentlig aldri likt dete...Men foretrekker heller 4:20 innimellom...Mye bedre!!!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drikker svært lite, men nipper gjerne til et glass hvis jeg har eller er på besøk. Men ofte kjører jeg, og da drikker jeg selvsagt ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv drikker jeg sjelden. Sist var ifjor sommer da jeg var på ferie, da ble det noen få drinker og litt vin.

Liker å kunne være kjørbar og så hater jeg å være dårlig dagen derpå.(skal lite alkohol til før jeg blir fyllesyk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke avholds, men den eneste situasjonen jeg synes det er godt med en øl eller to er når jeg kommer ned fra fjellet, tenne opp i peisen osv. Tanken på alkohol i hverdagen streifer meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...