Gå til innhold

Ei som mener en ting en dag og noe annet en annen dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ei som jeg jobber med. Hun er vanskelig å jobbe med og være sosial med fordi hun endrer på mening om ting konstant. En dag sier hun en ting, neste uke sier hun noe helt annet. Dette kan gjelde hva som helst. Jeg kan si noe en dag som jeg fikk inntrykk av at hun mente, og uka etter sier hun at det ikke er slik. 😖 

Er dette en personlighetsforstyrrelse?  Jeg føler meg dum hver dag jeg snakker med hennefordi ting nesten aldri er slik jeg forsto dem. 

Anonymkode: ac629...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike folk er utrolig slitsomme, siden de skal hele tiden sette seg i et bedre lys. Hvis en da sier noe om dem som ikke klinger riktig i deres ører, så kan de finne på å motstride det de har ment tidligere. Kjenner til det samme på egen arbeidsplass, da med sjefen som gjeldene person. Føler meg også dum siden det nesten handler mer om å "outsmarte" hverandre og at ærlighet ikke står så sterkt, da er det to forskjellige interesser som skal prøve å kommunisere så blir det fort krøll. Et argument som går igjen er at de glemmer så raskt, husker ikke at de mente det og det også står man der med skjegget i postkassa..En må omtrent legge seg på deres nivå, uten å bli som dem, litt lettere sagt enn gjort:vetikke:

Anonymkode: 6ddc0...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikkert være symptom på en personlighetsforstyrrelse, det vet jeg ingenting om, men mest sannsynlig er det en form for manipulering, enten pga usikkerhet eller fordi vedkommende er en drittsekk. Det kan også være pga dissosiasjon, men jeg ville vel heller gjetta på manipulering, bevisst eller ubevisst. 

Anonymkode: f7d9f...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er litt etter humøret hennes og slik, men hun får meg ofte til å føle meg dum på denne måten, jeg kan gjenta hva hun sa en uke siden og hun vil si at det jeg sier er feil. Tror det er manipulasjon jeg også, utrolig slitsomt 😕😕😕Hun meg til å føle meg dum angående ting jeg aldri har fått opplæring i, jeg skal liksom skjønne alt uten å få høre det en eneste gang, og det er jo en selvfølge jeg skulle ha skjønt bare... om alle sine problemer kan hun snakke mye men å forstå at andre også har problemer det går liksom ikke ann... Det jeg syns også er "komisk" er at jeg ser at hun kommer veldig godt overens for tiden med noen på jobb som ikke liker meg, men jeg vet de begge baksnakker hverandre og jeg vet hva de har sagt om hverandre, men jeg er ikke så kjerring at jeg sier det til noen av dem, de får bare leve i lykkelig uvitenhet om det, så jeg vet vennskapet er falskt som bare det... 😛 De baksnakker sikkert meg også sammen. Orker ikke spill og intriger, jeg vil bare gjøre en jobb og komme overens med folk, bli satt pris på og gjøre ting riktig. 😖Hvorfor må dette være så vanskelig? Sukk... 

 

Anonymkode: ac629...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på nivået i det. Forskjell på si å rolig "Jeg liker kaffe," ene dagen det blir diskutert, og ikke si så mye den andre dagen noen snakker om at de ikke liker kaffe, og å si "Jeg elsker kaffe, må ha det hele tiden!" den ene dagen og "Uæh, nei, skjønner ikke at noen kan drikke kaffe!" den andre.

Førstnevnte kan være å være diplomatisk, det andre ville jeg si er ganske ustabilt. Noen som er veldig opptatt av å passe inn, eller gjøre inntrykk på andre? Slitsomt å forholde seg til slike personer...  

Anonymkode: 493b6...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har ei som jeg jobber med. Hun er vanskelig å jobbe med og være sosial med fordi hun endrer på mening om ting konstant. En dag sier hun en ting, neste uke sier hun noe helt annet. Dette kan gjelde hva som helst. Jeg kan si noe en dag som jeg fikk inntrykk av at hun mente, og uka etter sier hun at det ikke er slik. 😖 

Er dette en personlighetsforstyrrelse?  Jeg føler meg dum hver dag jeg snakker med hennefordi ting nesten aldri er slik jeg forsto dem. 

Anonymkode: ac629...3b9

Jeg tror ikke det er det. Hun er vel ubesluttsom. Er det ikke det det kalles? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg tror ikke det er det. Hun er vel ubesluttsom. Er det ikke det det kalles? :)

Hadde trodd det, om hun ikke var så bastant og bestemt, hadde nok gjenkjent det som ubesluttsomhet om det var det. Da hadde hun vært mer usikker. 

Anonymkode: ac629...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde trodd det, om hun ikke var så bastant og bestemt, hadde nok gjenkjent det som ubesluttsomhet om det var det. Da hadde hun vært mer usikker. 

Anonymkode: ac629...3b9

Ja, ok. Du vet best selv.:)

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har ei som jeg jobber med. Hun er vanskelig å jobbe med og være sosial med fordi hun endrer på mening om ting konstant. En dag sier hun en ting, neste uke sier hun noe helt annet. Dette kan gjelde hva som helst. Jeg kan si noe en dag som jeg fikk inntrykk av at hun mente, og uka etter sier hun at det ikke er slik. 😖 

Er dette en personlighetsforstyrrelse?  Jeg føler meg dum hver dag jeg snakker med hennefordi ting nesten aldri er slik jeg forsto dem. 

Anonymkode: ac629...3b9

Enkelte personer er slik at de snakker best med den de har snakket sist med. Disse er ikke gode å bli kloke på, og heller ikke lette å forholde seg til. 

Det trenger ikke være noen psykisk lidelse. 

Anonymkode: d3393...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg tror ikke det er det. Hun er vel ubesluttsom. Er det ikke det det kalles? :)

Eller bare dum. Slemt å si det, men noen ganger, så er det bare slik. Vært borti noe lignende selv, hvor det er så viktig at ting foregår slik-og-slik, og etter et par måneder så kan jeg finne på, litt av pure faen og faktisk følge prinsippet, men komme i forkjøpet. Og da er det plutselig ikke slik lenger, og det har aldri vært slik, og det er bare jeg som mener at sånn er det og er den "barnslige" parten.

Det er frustrerende til tider, men når en blir klar over det, så veier meningene personen måtte ha mye mindre.

Hvor det kommer fra? Tja, egoisme, narisissme, gjerrighet, jeg vet ikke. Personen jeg har i sinns har en mer "hva jeg kan tjene mest på nå" fra hvordan jeg har satt det sammen. Om jeg tar feil? Det er mye mulig, men det gjør saken mye greiere for meg å håndtere.

Anonymkode: 724d2...974

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vært borti noe lignende selv, hvor det er så viktig at ting foregår slik-og-slik, og etter et par måneder så kan jeg finne på, litt av pure faen og faktisk følge prinsippet, men komme i forkjøpet. Og da er det plutselig ikke slik lenger, og det har aldri vært slik, og det er bare jeg som mener at sånn er det og er den "barnslige"

Anonymkode: 724d2...974

Det er akkurat slik denne personen er!😮 

Tydeligvis flere sånne i verden.

Hva kommer dette av mon tro, at noen er sånn? Føles av som pur faenskap for meg. Kan det være mulig personen er så glemsk at de glemmer hva hun eller han sier fra dag til dag og kjefter deretter. Hvertfall veldig frustrerende!

Anonymkode: ac629...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der minner meg om eksmannen min. Han var en drittsekk i blant, og kunne også finne på å endre mening midt i en samtale om noe. Han kunne sitte i blant en gruppe menn, slenge ut sin mening om noe, gjerne noe han prøvde å virke litt tøff med. Ble han så motsagt av de "litt kulere typene" som så sa det noe helt annet, kunne han i neste åndedrag plutselig si "javisst, sånn er det og bla-bla-bla" og plutselig sitte der og jatte det motsatte av hva han nettopp hadde sagt!??! Det ble så utrolig kleint i blant, men det merket han ikke selv. En forbanna sau som fulgte etter de andre, og ikke sto for meningene sine. Han prøvde å virke tøff, men når han ikke fikk medhold blant de andre, ga han seg og jattet med øyeblikkelig.

Anonymkode: 146c7...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2017 den 15.24, AnonymBruker skrev:

Slike folk er utrolig slitsomme, siden de skal hele tiden sette seg i et bedre lys. Hvis en da sier noe om dem som ikke klinger riktig i deres ører, så kan de finne på å motstride det de har ment tidligere. Kjenner til det samme på egen arbeidsplass, da med sjefen som gjeldene person. Føler meg også dum siden det nesten handler mer om å "outsmarte" hverandre og at ærlighet ikke står så sterkt, da er det to forskjellige interesser som skal prøve å kommunisere så blir det fort krøll. Et argument som går igjen er at de glemmer så raskt, husker ikke at de mente det og det også står man der med skjegget i postkassa..En må omtrent legge seg på deres nivå, uten å bli som dem, litt lettere sagt enn gjort:vetikke:

Anonymkode: 6ddc0...12a

Du beskriver så treffende,nøyaktig slik er min mor,og jeg tror jeg er skadet på et vis av å vokse opp hos henne.Med det resultat at at jeg klarer ikke mennesker tett innpå meg.Ufør . Ødelagt. Prøver å late som jeg har et bra liv. Både godt og vondt å å lese om det og vite at det ikke bare gjelder meg.

Anonymkode: aba5a...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat slik denne personen er!😮 

Tydeligvis flere sånne i verden.

Hva kommer dette av mon tro, at noen er sånn? Føles av som pur faenskap for meg. Kan det være mulig personen er så glemsk at de glemmer hva hun eller han sier fra dag til dag og kjefter deretter. Hvertfall veldig frustrerende!

Anonymkode: ac629...3b9

Mild form for narsissisme (blæææ rettskriving)? Jeg mistenker det ihvertfall.

En del av meg vil tro de rett og slett har glemt "reglene" de satte, og dermed vanen som kom ut av det, men innimellom glipper fasaden og det er tydelig at ting huskes, bare ikke spesifikke ting. Men jeg vet ærlig talt ikke. På en måte er det fascinerende at diverse strikte rutiner skal følges på en tid, men er du for kjapt ute, så er det plutselig andre rutiner "som alltid har vært" som skal følges.

Poenget er, personen det er snakk om vil aldri puttes i et dårlig lys sett ut av. Om det er projektering eller noe annet er irrelevant. Er jeg som må forholde meg til situasjonen..

Anonymkode: 724d2...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...