AnonymBruker

Laktoseintoleranse og graviditet

3 innlegg i emnet

Jeg er laktoseintolerant, og har vært det siden tidlig i tjueårene. Som gravid har jeg oppdaget at symptomene er så og si borte. Jeg oppdaget dette da jeg i desperasjon etter mange uker med forstoppelse prøvde meg på "trikset" å spise mat jeg egentlig ikke tåler, for å få fart på sakene. Det jeg ble ganske overrasket over da, var at jeg ikke fikk de samme symtomene som jeg har pleid å få (oppblåsthet, løs mage, osv.). 

Er det bare graviditets-forstoppelsen som spiller meg et puss? Jeg har hatt cravings på masse rart jeg vanligvis ikke kan spise (yoghurt, softis +++ ) så jeg skal innrømme at det har vært en befrielse å slippe å tenke på dette uten at jeg nødvendigvis tror jeg er "kurert" av den grunn. 

Noen andre som har opplevd noe liknende?

Anonymkode: 6bf19...423

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen blir "friske" av graviditeten :) Dvs at de blir kurert for allergien!
Enten KUN under svangerskapet, eller så opplever noen at det varer en stund etter svangerskapet. Noen mener at de har opplevd det "livet ut". 

Eller så kan man bli som meg og bli hyperallergisk mot alt. Skummelt å gå gravid :P

Det tuller mye med kroppen. Håper for din del at du er kvitt laktoseintoleransen også etter svangerskapet.

Anonymkode: 1bbef...414

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, håper jeg også får denne "bivirkningen" , da skal jeg spise brunost til det tyter ut av ørene på meg! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden