Gå til innhold

Kattepasser stjal katten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle på reise og la ut en annonse på finn om noen kunne passe katten min under oppholde, da jeg skulle være vekke i ganske lang tid. Ingen av mine bekjente kunne passe den, og familien min er allergisk så da så jeg det som den eneste utveien. Nå angrer jeg bittert for denne dama nekter å gi katten tilbake og påstår at jeg har gitt henne katten! 

Jeg har skriftlig hvor det står at hun kan passe den så lenge jeg ønsket, men dum som jeg var skrev jeg under på et eierskifte skjema. Grunnen til det var at vi ble enig om at hvis noe skjedde med katten, eller den ble borte og funnet så hadde de kontaktet henne og ikke meg. Jeg har vært i Afrika uten norsk nummer, og det hadde ikke vært mulig å få tak i meg. 

Nå nekter hun for avtalen om at hun skulle bare passe han, og påstår at jeg har sagt at hun bare kan få den. Jeg er fortvilet og utrolig lei meg for at jeg ikke skal få katten min tilbake. Jeg har tross alt hatt den i en del år før hun fikk passet katten, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! 

Anonymkode: 8fdb4...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er katten chippet? Da står vel chippen registrert på deg? 

Det å skrive under på eierskifteskjema var det dummeste du kunne ha gjort tror jeg. Da hadde jeg heller fått en i familien til å "eie pus på papiret". 

Siden dere har det skriftlig at hun bare skulle passe katten så kan hun ikke bryte den kontrakten. Ta deg en tur innom politiet og Anmeld henne. Hadde jeg gjort uten at det skulle kostet meg en kalori. 

Anonymkode: 48e6f...3ab

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er katten chippet? Da står vel chippen registrert på deg? 

Det å skrive under på eierskifteskjema var det dummeste du kunne ha gjort tror jeg. Da hadde jeg heller fått en i familien til å "eie pus på papiret". 

Siden dere har det skriftlig at hun bare skulle passe katten så kan hun ikke bryte den kontrakten. Ta deg en tur innom politiet og Anmeld henne. Hadde jeg gjort uten at det skulle kostet meg en kalori. 

Anonymkode: 48e6f...3ab

Jeg føler meg så dum nå som skrev under på eierskiftet. Var sikker på at jeg gjorde det riktig å ga henne ansvaret mens jeg var borte... Skulle virkelig bare satt det over på min mor eller noe. Dessverre ikke noe jeg kan gjøre med det nå, men jeg priser meg selv for at jeg har tatt vare på alt hvor det står at hun bare skal passe katten! 

Katten er chippet, men når jeg var inne og sjekket id på katten tidigere i dag, har det blitt endret til hennes navn og adresse det og. Jeg har utskrift og kvittering på at det er jeg som har fått den chippet og kastrert, og håper at det kan hjelpe i min favør.

Jeg må nok anmelde henne, men jeg er så redd for å tape saken. 

Anonymkode: 8fdb4...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg så dum nå som skrev under på eierskiftet. Var sikker på at jeg gjorde det riktig å ga henne ansvaret mens jeg var borte... Skulle virkelig bare satt det over på min mor eller noe. Dessverre ikke noe jeg kan gjøre med det nå, men jeg priser meg selv for at jeg har tatt vare på alt hvor det står at hun bare skal passe katten! 

Katten er chippet, men når jeg var inne og sjekket id på katten tidigere i dag, har det blitt endret til hennes navn og adresse det og. Jeg har utskrift og kvittering på at det er jeg som har fått den chippet og kastrert, og håper at det kan hjelpe i min favør.

Jeg må nok anmelde henne, men jeg er så redd for å tape saken. 

Anonymkode: 8fdb4...53d

Ikke tenk på hva som skjer hvis du taper. Bare anmeld, i dag! Å send meldinger og ring til kjerringa daglig til hu blir lei. 

Anonymkode: 48e6f...3ab

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg så dum nå som skrev under på eierskiftet. Var sikker på at jeg gjorde det riktig å ga henne ansvaret mens jeg var borte... Skulle virkelig bare satt det over på min mor eller noe. Dessverre ikke noe jeg kan gjøre med det nå, men jeg priser meg selv for at jeg har tatt vare på alt hvor det står at hun bare skal passe katten! 

Katten er chippet, men når jeg var inne og sjekket id på katten tidigere i dag, har det blitt endret til hennes navn og adresse det og. Jeg har utskrift og kvittering på at det er jeg som har fått den chippet og kastrert, og håper at det kan hjelpe i min favør.

Jeg må nok anmelde henne, men jeg er så redd for å tape saken. 

Anonymkode: 8fdb4...53d

Jeg vet ikke hva eierskifte vil si, men kan hun endre informasjonen i chippen? Jeg har for eks innloggingsinformasjon til konto knyttet til chip, og jeg ser ikke hvordan en annen person kunne endret det uten tillatelse fra meg. Er det rasekatt du har der eierskifteskjema beviser at du har solgt katten din? Om det er det, så høres det jo ut som om du har gitt bort katten og nå angrer

Jeg ville nok undersøkt om du har noe sjans ved å anmelde, om ikke hadde jeg stjelt den tilbake...

Anonymkode: d3dfa...809

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det mulig!? Du får katter HIVI etter deg, og så skal folk stjele katter? Noen er sinnssyke

Anonymkode: ea430...bf8

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle på reise og la ut en annonse på finn om noen kunne passe katten min under oppholde, da jeg skulle være vekke i ganske lang tid. Ingen av mine bekjente kunne passe den, og familien min er allergisk så da så jeg det som den eneste utveien. Nå angrer jeg bittert for denne dama nekter å gi katten tilbake og påstår at jeg har gitt henne katten! 

Jeg har skriftlig hvor det står at hun kan passe den så lenge jeg ønsket, men dum som jeg var skrev jeg under på et eierskifte skjema. Grunnen til det var at vi ble enig om at hvis noe skjedde med katten, eller den ble borte og funnet så hadde de kontaktet henne og ikke meg. Jeg har vært i Afrika uten norsk nummer, og det hadde ikke vært mulig å få tak i meg. 

Nå nekter hun for avtalen om at hun skulle bare passe han, og påstår at jeg har sagt at hun bare kan få den. Jeg er fortvilet og utrolig lei meg for at jeg ikke skal få katten min tilbake. Jeg har tross alt hatt den i en del år før hun fikk passet katten, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! 

Anonymkode: 8fdb4...53d

Jeg var selv i Afrika. Skaffet meg et afrikansk nummer som det fint gikk ann å nå meg på. Var også tilgjengelig på Mail. Fatter ikke hvorfor du signerte på noe så tåpelig. Du har jo ingen rettigheter nå. 

 

Anbefaler deg å stjele katten tilbake. 

Anonymkode: 1a10a...cff

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var selv i Afrika. Skaffet meg et afrikansk nummer som det fint gikk ann å nå meg på. Var også tilgjengelig på Mail. Fatter ikke hvorfor du signerte på noe så tåpelig. Du har jo ingen rettigheter nå. 

 

Anbefaler deg å stjele katten tilbake. 

Anonymkode: 1a10a...cff

Jeg vet ikke hvor i Afrika du var, men i den delen jeg var, var det minimalt med dekning. Så om katten skulle ha forsvunnet eller funnet evt, hadde jeg ikke fått vite det før kanskje flere uker etterpå. I tillegg var tilgangen til strøm minimal. Jeg var ikke bare på ferie tur i Zanzibar og slikket sol. 

Anonymkode: 8fdb4...53d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skrevet under på at hun er ny eier, det er hennes katt.
Selvfølgelig kan hun endre info på chippen når hun har papirer med DIN signatur på at hun eier katten.
Du skal ha en meget god kontrakt med henne for å kunne kreve at hun overfører eierskapet tilbake til deg, og denne kontrakten bør være signert på samme dato som du skrev under på eierskifte.
Det bør også stå i kontrakten at eierskapet skal overføres tilbake.

Hvorfor ga du ikke bare en fullmakt ang eventuelle veterinæravgjørelser? Eller tok med i passe-kontrakten at hun kunne ta avgjørelser?
 

Anonymkode: 6aa6c...29d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har skrevet under på at hun er ny eier, det er hennes katt.
Selvfølgelig kan hun endre info på chippen når hun har papirer med DIN signatur på at hun eier katten.
Du skal ha en meget god kontrakt med henne for å kunne kreve at hun overfører eierskapet tilbake til deg, og denne kontrakten bør være signert på samme dato som du skrev under på eierskifte.
Det bør også stå i kontrakten at eierskapet skal overføres tilbake.

Hvorfor ga du ikke bare en fullmakt ang eventuelle veterinæravgjørelser? Eller tok med i passe-kontrakten at hun kunne ta avgjørelser?
 

Anonymkode: 6aa6c...29d

Nei, skulle ønske det nyttet å være etterpå klok. Trodde virkelig ikke folk kunne være så ufordragelige å påstå at de bare kan beholde en katt som ikke er deres, bare fordi. Har aldri godtatt at hun bare kan beholde katten, det føles som en svindel som nesten er latterlig. Det er en helt vanlig blandingskatt, ingen bestemt rase. Ikke er det så vanskelig å skaffe seg en egen katt heller, de legger jo ut på finn hver eneste dag nærmest!

Anonymkode: 8fdb4...53d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skriftlige samtaler for eksempel over melding eller messinger om hvorfor dere gjorde eier bytte på papiret? Om ikke så tror jeg hun lyktes i å stjele katten din.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Elliespelli skrev:

Har du skriftlige samtaler for eksempel over melding eller messinger om hvorfor dere gjorde eier bytte på papiret? Om ikke så tror jeg hun lyktes i å stjele katten din.

Jeg har ikke funnet noe enda dessverre. Men jeg tenker at om jeg faktisk hadde gitt henne katten, er det ikke litt rart av meg å sende henne en melding og bare si ifra hvilken dato jeg kommer å henter katten igjen. Er ikke dette noe politiet evt. kommer til å ta høyde for? I tillegg har jeg det skriftlig at hun kan passe på katten min så lenge jeg ønsker. Herregud, jeg er så fortvilet!

Anonymkode: 8fdb4...53d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sugemerke

Du har ført over eierskapet av katten til henne, altså er katten juridisk hennes. Det nytter nok ikke hva du en gjør, du har gitt bort katten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har skrevet under på at hun er ny eier, det er hennes katt.
Selvfølgelig kan hun endre info på chippen når hun har papirer med DIN signatur på at hun eier katten.
Du skal ha en meget god kontrakt med henne for å kunne kreve at hun overfører eierskapet tilbake til deg, og denne kontrakten bør være signert på samme dato som du skrev under på eierskifte.
Det bør også stå i kontrakten at eierskapet skal overføres tilbake.

Hvorfor ga du ikke bare en fullmakt ang eventuelle veterinæravgjørelser? Eller tok med i passe-kontrakten at hun kunne ta avgjørelser?
 

Anonymkode: 6aa6c...29d

Nei, det stemmer ikke. Eier som er registrert på chip er den eneste som kan endre info på den, har nettop vært gjennom det der selv og hadde syntes det var ok om ny eier kunne gjøre det. Men det der er strengt. Men om det endrer noe at chipen er reg. på ts vet jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre ikke. Kjempe trist situasjon, men ikke gi opp før politiet sier at du har tapt.

Men siden katten var på "fôr" så har du vel overført penger til mat og eventuelle veterinær besøk til kattepasseren/tyven. Det er jo ting som gir papirspor. Og hvorfor skulle du fortsette å betale for en katt du har omplassert? Sånne ting bør tale din sak.

Lykke til! Håper du får katten din hjem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var dumt av deg å skrive under på eierskifte. Da betyr det rettslig at hun eier katten, og ikke du. Eneste du kan gjøre nå er å være ærlig med henne og si at du misforstod...Og håpe hun forstår deg og gir den tilbake. Eller så må du forhandle med henne, f.eks. kjøpe katten tilbake. Isåfall sørg for at papirene er i orden og at du signerer riktige skjema :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng henne ut offentlig på facebook og ta kontakt med en avis. Det bruker å hjelpe.

Anonymkode: a22ef...570

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elliespelli skrev:

Jeg vet dessverre ikke. Kjempe trist situasjon, men ikke gi opp før politiet sier at du har tapt.

Men siden katten var på "fôr" så har du vel overført penger til mat og eventuelle veterinær besøk til kattepasseren/tyven. Det er jo ting som gir papirspor. Og hvorfor skulle du fortsette å betale for en katt du har omplassert? Sånne ting bør tale din sak.

Lykke til! Håper du får katten din hjem.

Tusen takk! Jeg har alt av kvitteringer og bankutskrifter fra alt utstyr og ikke minst veterinær besøk ja.

1 minutt siden, Luckiness skrev:

Det var dumt av deg å skrive under på eierskifte. Da betyr det rettslig at hun eier katten, og ikke du. Eneste du kan gjøre nå er å være ærlig med henne og si at du misforstod...Og håpe hun forstår deg og gir den tilbake. Eller så må du forhandle med henne, f.eks. kjøpe katten tilbake. Isåfall sørg for at papirene er i orden og at du signerer riktige skjema :) 

Jeg har prøvd å forklare henne, men hun påstår at hun har sagt til meg at hun skal beholde katten og at jeg har godtatt dette. Når jeg ber om bevis så unnlater hun å svare på det. Jeg har ikke sagt noe som kan være i nærheten av å misforstås at hun skal beholde den.

Jeg skal anmelde henne på mandag.

Anonymkode: 8fdb4...53d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Jeg har alt av kvitteringer og bankutskrifter fra alt utstyr og ikke minst veterinær besøk ja.

Jeg har prøvd å forklare henne, men hun påstår at hun har sagt til meg at hun skal beholde katten og at jeg har godtatt dette. Når jeg ber om bevis så unnlater hun å svare på det. Jeg har ikke sagt noe som kan være i nærheten av å misforstås at hun skal beholde den.

Jeg skal anmelde henne på mandag.

Anonymkode: 8fdb4...53d

Hun er en kjeltring vet du, rett og slett. Jeg har vært ut for en sånn person en gang, og det hjalp ikke å politianmelde for politiet kunne ikke gjøre noe. Så jeg sporet vedkommende opp på facebook, og det endte med at jeg ringte samboeren, på jobbtelefonen, og truet med at det kom til å bli veldig ubehagelig for dem begge to dersom jeg ikke fikk tilbake tingene mine. (Noe jeg hadde kjøpt på Finn.no som jeg betalte denne person for å frakte). Det var meget effektivt og saken løste seg med en gang. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...