Gå til innhold

Venner som bare vil være hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Skaff deg venner som liker å feste også "bruker" du de andre vennene til hjemmekos/kjøpe sentret.

Ikke si nei til ting bare fordi de har takket nei, vil du virkelig ha med deg folk som ikke vil være med byn?

 

Anonymkode: 94f7e...6ab

Nei, vil ikke ha de med da, vet at den skuffelsen og irritasjonen jeg føler over dette er mitt problem, og noe jeg må jobbe med. Kan jo forsøke å skaffe noen nye venner, men vet ikke om jeg vil få det så gøy med andre som jeg har hatt med de nærmeste venninnene mine.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også mer glad i hjemmefester enn å dra på byen. Føler byen er for dem som "jakter". Der er ikke jeg. Kan ta meg en tur på pub derimot, det syns jeg er hyggelig. Men å dra på disse utestedene fullt av 19-20 åringer som har på seg de minste klesplaggene de finner i skapet og dynket i sminke? Nei, det er ikke min stil. 

Anonymkode: 04b9f...68b

Enig, desverre er en rolig pub med 25+ år også noe de sier nei til. 

Anonymkode: fd750...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Du er den eneste i gjengen som har barn - og den eneste i gjengen som vil ut og feste. Mon tro om de ikke skammer seg litt over deg.

Hva med å skaffe seg noen litt mer passende interesser, nå som dere er en familie...?

Anonymkode: f89d0...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Du er den eneste i gjengen som har barn - og den eneste i gjengen som vil ut og feste. Mon tro om de ikke skammer seg litt over deg.

Hva med å skaffe seg noen litt mer passende interesser, nå som dere er en familie...?

Anonymkode: f89d0...f61

Du syns det er upassende å ønske seg ett glass vin med venninner èn gang i mnd? Er du en av de som mener at man skal dø på innsiden fordi man har barn? 99% av tiden min går til familien, så jeg har ikke dårlig samvittighet. 

Anonymkode: fd750...5e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du syns det er upassende å ønske seg ett glass vin med venninner èn gang i mnd? Er du en av de som mener at man skal dø på innsiden fordi man har barn? 99% av tiden min går til familien, så jeg har ikke dårlig samvittighet. 

Anonymkode: fd750...5e8

Men du snakker jo ikke om et glass vin; du snakker om å gå ut på byen, fester, utesteder, drikkekvelder. Mon tro om ikke veninnene dine rett og slett har vokst fra deg.

Det er en slags ukultur i denne kulturen blandt unge, slik jeg ser det. Det at man skal tviholde på de interessene som egentlig er uforenelige med familielivet, hvis ikke så "dør man på innsiden," som du skisserer. Jeg syns det er en forferdelig ukultur. Og så finnes det jo så mange ting å oppleve, og finne på, som ikke inneholder aokohol i det hele tatt. Det blir fryktelig ensporet. Men folk er vel generelt ganske "enkle"...

Anonymkode: f89d0...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du snakker jo ikke om et glass vin; du snakker om å gå ut på byen, fester, utesteder, drikkekvelder. Mon tro om ikke veninnene dine rett og slett har vokst fra deg.

Det er en slags ukultur i denne kulturen blandt unge, slik jeg ser det. Det at man skal tviholde på de interessene som egentlig er uforenelige med familielivet, hvis ikke så "dør man på innsiden," som du skisserer. Jeg syns det er en forferdelig ukultur. Og så finnes det jo så mange ting å oppleve, og finne på, som ikke inneholder aokohol i det hele tatt. Det blir fryktelig ensporet. Men folk er vel generelt ganske "enkle"...

Anonymkode: f89d0...f61

Jeg har skrevet flere ganger at jeg har vokst fra typisk byen, men syns det er koselig og nostalgisk med pub og hjemmefest, èn gang i mnd! Jeg har en hverdag full av stress og press fra jobben, og må fungere som en god mor 100% av tiden i tillegg, da betyr det mye for meg med den ene kvelden hvor jeg bare kan være litt ung og bekymringsløs, den korte tiden før jeg blir for gammel til det.

Jeg har skrevet flere ganger at jeg kanskje er litt umoden som enda har glede av det, men heller umoden enn slem, for det er det du er når du skriver at de har grunn til å skamme seg over meg og at jeg er enkel. Ærlig talt. 

Ellers syns jeg ikke at massiv festing hører sammen med familielivet, men en gang i blandt er så absolutt innafor. 

Anonymkode: fd750...5e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skrevet flere ganger at jeg har vokst fra typisk byen, men syns det er koselig og nostalgisk med pub og hjemmefest, èn gang i mnd! Jeg har en hverdag full av stress og press fra jobben, og må fungere som en god mor 100% av tiden i tillegg, da betyr det mye for meg med den ene kvelden hvor jeg bare kan være litt ung og bekymringsløs, den korte tiden før jeg blir for gammel til det.

Jeg har skrevet flere ganger at jeg kanskje er litt umoden som enda har glede av det, men heller umoden enn slem, for det er det du er når du skriver at de har grunn til å skamme seg over meg og at jeg er enkel. Ærlig talt. 

Ellers syns jeg ikke at massiv festing hører sammen med familielivet, men en gang i blandt er så absolutt innafor. 

Anonymkode: fd750...5e8

Det var ikke meningen å være slem. Jeg er bare ærlig. Det må være noe fundamentalt galt når man trenger en virkelighetsflukt med jevne mellomrom. Da er det enten lagt for mye press på deg, eller du trives ikke helt i rollen din. Og du er ikke alene om det. Men kanskje det kunne være en god anledning til å reflektere litt over nettopp det - så kanskje det dukker opp noen nye interesser nesten av seg selv..?

Anonymkode: f89d0...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke meningen å være slem. Jeg er bare ærlig. Det må være noe fundamentalt galt når man trenger en virkelighetsflukt med jevne mellomrom. Da er det enten lagt for mye press på deg, eller du trives ikke helt i rollen din. Og du er ikke alene om det. Men kanskje det kunne være en god anledning til å reflektere litt over nettopp det - så kanskje det dukker opp noen nye interesser nesten av seg selv..?

Anonymkode: f89d0...f61

Fuck deg, hilsen en som fyller 36 som fester tid og ofte med jævlig god samvitighet :)

Kom deg ned av den høye hesten din.

Anonymkode: 94f7e...6ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, merker at de bare kvier seg skikkelig siden lysten er borte. Hun ene, som er bestevenninna mi har mye penger i overskudd, og kjøper stadig vekk dyrt interiør osv. Vet en av de andre har mye i overskudd og, hun bruker det blandt annet på reiser. 

Er jeg umoden som er litt såret for at de ikke blir med på sånt lenger? Spesielt bestevenninnen min. Vi har hatt det så mye gøy ute sammen, der vi har vært litt i egen verden med skravling og av og til dansing. Føler meg litt avvist når hun sier at hun er SÅ ferdig med det. 

 

Anonymkode: fd750...5e8

Ja, du er litt umoden som blir såret for det. Dere kan gjøre så mye annet morsomt. Gå på ski sammen, svømmehall, kino. Rundt den alderen der , er de fleste ferdig med dansing og bylivet. Jeg kan dessverre ikke snakke for meg selv, da jeg var en av de som var ute langt etter akseptable alder dessverre. Tror du bare må være glad for at de er ærlige og ikke gjør noe de ikke liker lengre . Hva med å foreslå en hyttetur, gå fra  fjell til fjell, en storbyferie , syden tur, opplevelsesturer? Bylivet er ganske tomt og meningsløst.

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn som de vennene du beskriver. Jeg har aldri syns uteliv har vært noe særlig, men når jeg var i begynnelsen av tyveårene så var det noe vi alle gjorde for å være sosial. For få av oss orket eller hadde plass til å stelle til ting hjemme, for på den tiden hadde man som regel en veldig liten leilighet eller samboere til å ta hensyn til også. Nå syns jeg det er mye mer koselig å møtes sammen hjemme hos en av oss, vi kan lage litt mat, slappe av og prate åpent sammen.

Men når det er sagt så burde venninnene ta hensyn til hva du ønsker en gang i blant også. For det høres ut som du prøver å møte de på midten, så de bør også gjøre en innsats. Om det er pengene det er snakk om så kan det kanskje ikke skje så ofte. Men jeg har inntrykket av at du ville vært fornøyd om dine ønsker også blir hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, sånt varierer jo i perioder? Og ikke feste fordi man har tippet 25 år virker litt rart. Noen sluttet å feste i den alderen. Som om festing hadde en aldersgrense. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du syns det er upassende å ønske seg ett glass vin med venninner èn gang i mnd? Er du en av de som mener at man skal dø på innsiden fordi man har barn? 99% av tiden min går til familien, så jeg har ikke dårlig samvittighet. 

Anonymkode: fd750...5e8

Nei det burde du ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Bli venn med meg istedet 😉 Jeg er ei mor på snart 30 som er som deg, jeg elsker å være sammen med mann og barn, men gud så deilig å dra ut en gang i blant for å lufte seg med ei god venninne! Mrn i det siste så har det ikke vært så lett å få med noen for meg heller.. De orker ikke..Og da er det ikke sånn at jeg spør om de blir med på grøftfylla akkurat. Her snakker vi en koselig pub med livemusikk og vin. Så ts: jeg skjønner deg godt! 

Anonymkode: 6995f...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min gjeng, 30+, er det småbarnsmødrene som insisterer på å holde på festingen. Selv ble jeg lei over natten i slutten av tyveårene. Plutselig ble det rett og slett kjedelig å dra på byen, drikke og danse hver lørdag og ha ødelagt søndagen med å være trøtt. Småbarnsmødrene insisterer også på å gå ut på lørdagen, mens jeg foretrekker fredager slik at jeg har resten av helgen åpen til å gjøre det jeg vil. Jeg vet også at om jeg blir med på en såkalt rolig tur på pub, så vil de insistere på å gå videre til et utested etterpå, så da sier jeg heller nei. Heldigvis fikk jeg meg samboer etterhvert, vi deler lett et par sixpacker og diskuterer politikk langt ut på fredagsnatten hjemme.

Etter ti år med flying på byen er det innafor å mene at det er kjedelig syns jeg.

Anonymkode: cc92a...3ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så enig med deg TS. Jeg er 40 år og savner virkelig det å gå ut en gang i blandt. Dra ut tidlig, spise middag, ta noen øl. Rett og slett slappe av, nyte livet og få litt nye impulser. Men neida dette er det ingen som vil være med på; har "vokst" fra det, "mye hyggeligere å være hjemme" osv 

Anonymkode: 31000...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt typisk norsk da (om man kan generalisere litt), med en gang man er kommet i den alderen at man gått lei av å drikke seg rølpedrita på byen, så sitter man bare hjemme i sin egen stue med sine 2-3 nærmeste venner og sånn går resten av livet. Ut = rølp for mange nordmenn, mens i en del andre land så har man en helt annen kultur for å drikke alkohol med måte og bruke byen aktivt, også etter familielivet inntreffer.

Jeg nærmer meg 30 og er ikke like glad i byen-fylla som jeg var for noen år siden, men jeg kommer aldri til å slutte å gå ut og bruke byen jeg bor i. Jeg drikker meg sjeldent full, men jeg elsker å gå ut og spise, gå på teater, ta et glass vin på en koselig bar uten rølp, gå på konserter og ta en øl etterpå, spennende foredrag og debatter.. Den dagen jeg bare sitter hjemme og ikke vil bevege meg ut på kveldstid, er også den dagen jeg mister mye av min livsgnist, nysgjerrighet på livet og gleden over å møte nye mennesker. 

Heldigvis har jeg venner som er av samme slag som meg. Et par av de har barn, men de er med når de har mulighet. Selv om livet forandrer seg når man får familie, er det fremdeles viktig å ivareta den man er som individ, og ikke la horisonten sin innskrenkes fullstendig. Litt luft har nok uansett familielivet og parforholdet godt av :) 

Anonymkode: f2cda...279

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 og veldig glad i å gå ut, men etter at jeg kjøpte meg leilighet har jeg så og si aldri råd!! Dette er ikke noe  jeg sier til andre, da sier jeg heller at jeg foretrekker å slappe av hjemme. 

Anonymkode: 8a8db...211

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt ferdig med byen lørdag natt, fordi jeg orker ikke så mye fulle mennesker.

MEN. Jeg syns det er kjempekoselig å møtes for et glass vin eller 3 litt tidlig en fredag eller lørdag, eller kanskje midt i uka også. Hvis jeg får være hjemme til midnatt er jeg absolutt med. Koselig å ta en middag ute også. Men å være ute sent på byen og våkne opp fyllesyk søndag, det skjer ikke lenger.

Jeg er 27, singel og barnløs.

Anonymkode: 116f3...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok den kjipe som av og til blir hjemme fremfor å dra ut. 

Jeg må først og fremst påpeke at jeg er veldig glad i å dra ut og ta noen øl, spise god mat eller bare henge. Men jeg merker at jeg nå i slutten av 20-årene har endret prioriteringer fremfor da jeg var student. For det første så har jeg en jækla stabil døgnrytme og det er jo bare positivt i arbeidsuken, men fører til at jeg lett blir kveldstrøtt i helger. Dessuten merker jeg at jeg tåler mindre alkohol enn tidligere. Ikke som i at jeg blir lettere full, men får lettere mild fyllesjuke dagen derpå, og ofte så liker jeg å stå opp tidlig og få noe ut av dagen i helgene. 

Pengene prioriteres også litt annerledes nå. Selv om jeg tjener bedre enn og har råd til å ta meg noen øl, så er det ikke like viktig å gjøre det hver helg lengre. Vil heller reise og spare til oppussing av leiligheten min (noe som trengs!). 

Jeg får litt dårlig samvittighet for å si nei til venner, spesielt en venninne er glad i å ta seg en fest og spør ofte om jeg vil være med. Hun og samboeren er ikke så mye ut på byen, men tar seg ofte hjemmefester. Jeg prøver å være med så ofte som mulig, men jeg har ikke lyst til å dra kun for å gjøre henne blid hvis jeg virkelig ikke vil eller føler for det- det tror jeg ikke er så veldig hyggelig for henne heller. så 

Anonymkode: 4cf3a...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts skrev at hun har barn. Mens de andre festet og nøt livet, var hun sikkert hjemme i to-tre år uten å gå ut(mens hun var gravid, pluss barnets første leveår ). Husk det når du syns at de andre er kjedelige somikke blir med ut. Dessuten. Den første i gjengen til å få barn er jo så kjedeliiig. Kun snakk om barnet. 

Har også en teori om at folk stagnerer i den alderen de får barn i. Til barna er blitt ungdommer. :P

Anonymkode: 56e94...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34, barnløs, og liker å gå på pub fredag ettermiddag etter jobb. Gjør det ca 1-2 ganger i mnd. Enten med mannen min eller venner. Blir som regel full, men drar hjem i 21-tida og sovner tidlig. Lørdagsfylla er jeg derimot ferdig med. Kan ikke huske sist jeg var på vors og senere ut på byen. Det er kanskje 3 år siden.

Anonymkode: a4fb8...3e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...