Gå til innhold

Jeg synes IKKE dette er ok - Karpe Diem i Spektrum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare oppgitt over at han automatisk tror han bare kan hente jentene når det ikke er hans helg. "Vi er jo alltid hjemme liksom"..... men uansett om vi hadde planlagt noe og han hadde kommet med dette ville jo det trumfet alt.... jentene er fans, jeg skjønner det.

ts

Anonymkode: 24d00...acf

Jeg skjønner at du er oppgitt og lei over det, men jeg syntes du skal la det gå for en såpass spesiell ting. Karpe Diem er ikke i Spektrum hver dag lissom :) Men ta en prat med din eks og gjør det klart at neste gang spør han deg først. Dere kunne jo faktisk hatt planer som ikke kunne endres på, og da er det veldig kjedelig for jentene dine. Det holder jo med at han sender deg en enkel sms....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du lese?

Jeg skriver at jeg vet jeg ikke kan nekte de å dra. 

nekter jeg har jeg gitt han det ultimate argumentet for at jeg er kjip og barna vil alltid hate meg for dette. 

ts

Anonymkode: 24d00...acf

Ja, takk, er ganske flink til å lese. Så at du ikke skulle nekte dem, ja. Det er begrunnelsen din jeg stiller spørsmål ved. 

Anonymkode: e3fda...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare oppgitt over at han automatisk tror han bare kan hente jentene når det ikke er hans helg. "Vi er jo alltid hjemme liksom"..... men uansett om vi hadde planlagt noe og han hadde kommet med dette ville jo det trumfet alt.... jentene er fans, jeg skjønner det.

ts

Anonymkode: 24d00...acf

Ja, han kan jo bare spørre Karpe om å holde konserten deres når det er hans helg da... Nei altsåj jeg syns du virker kjip og sitter dine følelser foran jentene dine sine. De kommer til å ha det døds gøy, og det er faktisk stort å kunne gå på konsert hvis du er ordentlig fan. 

Dere var vell hjemme og dere gjorde vell ikke noe spesielt? Hadde dere store planer, så hadde jeg skjønt at du ble sur men når dere likevel ikke gjør noe så ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 81d6f...69b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare oppgitt over at han automatisk tror han bare kan hente jentene når det ikke er hans helg. "Vi er jo alltid hjemme liksom"..... men uansett om vi hadde planlagt noe og han hadde kommet med dette ville jo det trumfet alt.... jentene er fans, jeg skjønner det.

ts

Anonymkode: 24d00...acf

Da burde du virkelig prøve å heller være glad på deres vegne...

Anonymkode: 47c71...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min eks er dessverre litt impulsiv og har skaffet bill. til kvaeldens konsert i Spektrum med Karpe Diem. Han liker å være den som finner på gøy og spas så jeg automatisk blir den kjipe mammaen. Fikk en kort SMS i går kveld om at han kommer og jenter våre to døtre på 10 og 12 for å dra på denne konserten. Han har endel kontakter i musikkmiljøet så han kan alltid fikse billetter uansett hvor "utsolgt" noe her. Jeg synes ikke noe om at han legger slike planer og bare automatisk tror han kan komme her og bare ta de med seg. "For vi gjør jo aldri noe" - som han liker å poengtere ovenfor våre venner og familie.

Han må liksom være den kule hele tiden mens jeg er den med struktur, husregler, innetider og sunn mat. 

Ikke kan jeg nekte jentene og dra heller siden de er kjempefans og jeg vet det vil bli et helvete om jeg nekter. De skal på skolen som vanlig i dag og aner ingenting. 

Har jeg lov til å bli litt oppgitt her..... er så lei av å være hun kjipe mens han får all moroa?

Anonymkode: 24d00...acf

Så morro for jentene da!! Kjempebra at far er så flink til å finne på noe med dem :) Ingenting galt i at han henter jentene, så lenge dere ikke har planlagt noe dagen han kommer. Å være den "kjipe" med struktur, husregler, innetider og sunn mat er ikke dårlig!! Husk det :) Det er og veldig viktig :) Men la jentene bli med far sin på dette. Tenk så morro for dem!! :)

Du skriver at du er lei av å være den "kjipe", mens han får all moroa. Det er opp til deg å endre. Kanskje du burde løsne litt opp inni mellom? Hva med å ta med jentene på bading? Dyrepark? klatring? kino? La jentene invitere til jentekveld med god mat og drikke som er passende for alder? Det er så mye du kan gjøre, og finne på med jentene dine. Du må bare løsne litt opp.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en veldig usunn holdning å ha til barna sine. Du eier dem ikke og du eier ikke deres tid bare fordi det er din samværshelg! Eller er det bare et problem for deg å unne dem en kuul opplevelse fordi det er faren deres som tar dem med? Hadde det vært annerledes hvis det var venner av dem som hadde fått tak i billetter på kort varsel?

Endret av palamina
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, palamina skrev:

Det der er en veldig usunn holdning å ha til barna sine. Du eier dem ikke og du eier ikke deres tid bare fordi det er din samværshelg! Eller er det bare et problem for deg å unne dem en kuul opplevelse fordi det er faren deres som tar dem med? Hadde det vært annerledes hvis det var venner av dem som hadde fått tak i billetter på kort varsel?

Enig. Med mindre han veldig ofte finner på ting for å kuppe mammahelgene, da blir det kjøping av barna, og det blir feil.

At det en gang i blant dukker opp et tilbud man ikke kan motstå må være greit. Det kan også mor gjøre andre veien om hun ønsker og gidder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om far tar de med på "din" fredag, kan ikke du forlange å ha de neste fredag istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Ikke OK å forvente at han kan hente ungene når det ikke er hans helg. Selvsagt skulle dette vært avklart med mor på forhånd.

En ting er om det er unntakstilfeller her og der pga kule events om han har tilgang på, men om dette er noen han gjør jevnt så er det brudd på samværsavtalen.

Å bare "forvente" at mor ikke har planer med barna sine når det er hennes helg og gjøre henne til den kjipe fordi pappa alltid kommer med kule ting på sparket uten å ta hensyn til mor er absolutt ikke OK! 

Her må mor og har snakke sammen og har reglene klare. Det er selvsagt OK at døtrene kan få nye godt av farens kontakter og har mulighet til å dra på fete konserter, men avklar på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GoldenLioness skrev:

Å bare "forvente" at mor ikke har planer med barna sine når det er hennes helg og gjøre henne til den kjipe fordi pappa alltid kommer med kule ting på sparket uten å ta hensyn til mor er absolutt ikke OK! 

Litt sånn jeg føler det ja.

Nå er de straks hjemme fra skolen og jeg får ikke lov av far å si noe, han ville overraske de selv på døren. Jeg er på jobb en stund til.

ts

Anonymkode: 24d00...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med trådstarter, gå på konsert er sløs og bortkastet. Barna er en stor nok utgift som de er, med klær, mat, annet osv. 

Barna burde blitt igjen hjemme, så kunne mor (trådstarter) og mannen gått på Karpe konsert. Barna derimot kan heller gjøre slikt når de er blitt gamle nok til å betale selv.

Endret av QQbaby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare oppgitt over at han automatisk tror han bare kan hente jentene når det ikke er hans helg. "Vi er jo alltid hjemme liksom"..... men uansett om vi hadde planlagt noe og han hadde kommet med dette ville jo det trumfet alt.... jentene er fans, jeg skjønner det.

ts

Anonymkode: 24d00...acf

Det er jo bare tilfeldig at konserten havner på din helg. Hvis du visste de var så store fans, så kunne du forsøkt å skaffe billetter selv. Ikke kom og bli sur for at han har gjort det fordi det tilfeldigvis havner på din helg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grr... jeg klikket meg inn fordi jeg trodde dette handlet om Karpe Diem også viste det seg at det var enda en tråd fra/om en sjalu mor. 

Anonymkode: 420d7...dc9

Samme her.

En sjalu mor som eier sannheten om hva som er "fornuftig og best" for barna.

Gjetter at far er vant til at mor ikke har planer.....

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, The Kitten skrev:

Det er jo bare tilfeldig at konserten havner på din helg. Hvis du visste de var så store fans, så kunne du forsøkt å skaffe billetter selv. Ikke kom og bli sur for at han har gjort det fordi det tilfeldigvis havner på din helg. 

Igjen, jeg skal ikke nekte dem å dra. Vet godt at dette ikke er noens feil at konserten er i dag. 

Men jeg gruer meg til nok en "serier" for "verdens beste helgepappa". 

ts

Anonymkode: 24d00...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, jeg skal ikke nekte dem å dra. Vet godt at dette ikke er noens feil at konserten er i dag. 

Men jeg gruer meg til nok en "serier" for "verdens beste helgepappa". 

ts

Anonymkode: 24d00...acf

Hvordan kan du kalle han "helgepappa" på den måten når han til og med prioriterer å ta de med på en storaften utenom vanlig samvær.

Det eneste jeg synes er feil her er din holdning til han og barna dine. Det er da ikke en konkurranse om å være kulest. Barna vet hvem vi er. Du vinner mye mer på å fremsnakke disse "kule" tingene samtidig som du byr på en stabil hverdag for de.

To forskjellige foreldre byr på to forskjellige tilværelser. Det ene har ingenting med det andre å gjøre. Det er ihvertfall ikke eksen sin skyld at du er totalt ukul.

Endret av Rotemor
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, jeg skal ikke nekte dem å dra. Vet godt at dette ikke er noens feil at konserten er i dag. 

Men jeg gruer meg til nok en "serier" for "verdens beste helgepappa". 

ts

Anonymkode: 24d00...acf

Så ta grep da og finn på noe gøy med barna dine neste helg du har dem. Forstår ikke at det kan være så ille at barna har det gøy sammen med faren sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Karpe diem.. er ikke det sånn sosialistisk, "død over penger og rike folk"- band?

Anonymkode: 21c88...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært verre om det var snakk om Justin Bieber konsert 

Anonymkode: 75a30...827

Hadde vært enda verre om det var snakk om en Slayer konsert.

Anonymkode: 5aaeb...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører virkelig barn på Karpe? Hva får de ut av det?

Anonymkode: 345d5...621

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy for jentene dine :) Her hadde jeg fått sjokk om far fant på noe annet en tur på Burger King. Her er det jeg som reiser rundt på konsert med jenta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...