AnonymBruker

Skurrer dette litt eller er det bare meg?

72 innlegg i emnet

Jeg ligger på sofaen nå, da jeg og kjæresten la oss for en stund siden la jeg meg inntil ham og gjorde ham bevisst på at jeg var i "humør". Nok en gang avviste han meg. Dette er den ørtende avvisningen de siste månedene, faktisk nærmer det seg 3mnd siden sist vi hadde sex. Det vil si, siden sist jeg fikk noe nytelse iallefall. Han får seksuell oppmerksomhet fra meg omtrent daglig, i form av bj osv. 

Bakgrunn: Jeg gikk på hormonell prevensjon som sviktet (logisk forklaring på det), noe som endte med en graviditet. Mistet i uke 5, hadde uansett vurdert abort. Byttet etter dette til spiral (kobber) - en prevensjon som ansees som veldig trygg. 

Han sier at han ikke vil ha sex fordi han er redd jeg skal bli gravid igjen?! Jeg forklarer for ham hvordan det funker, har sikkert prøvd å prate fornuft med ham 100 ganger de siste månedene. Men nei, sex vil han ikke ha lengre. Jeg spør om han har en plan for fremtiden, hvordan han tenker forholdet vårt skal overleve uten noen form for intimitet mellom oss.. Men nei. Det har han ingen tanker om. 

Jeg synes det er ubeskrivelig sårende og vondt å bli kontant avvist ved den minste tilnærming fra min side. Jeg får tanker om min egen kropp og min person som jeg helst skulle vært foruten. Jeg synes det høres veldig rart ut at han fremdeles er så "redd" for graviditet og tenker at det kanskje egentlig handler om noe helt annet?

Jeg har også forslått at vi kan gå og prate med noen om dette. Det vil han ikke.

Vi har vært sammen i flere år og er i slutten av 20-årene.

Hva tenker dere om situasjonen?

Anonymkode: c57f2...d9c

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at hele mannen er skurrete. Når han er såpass redd for å få barn med deg at han gir deg sexnekt (verken fingrer eller sleiker han deg heller?) så er det andre underligggende grunner her som du definitivt burde konfrontere han med.

Og slutt å gi han bj så lenge han ikke vil gi deg nytelse.

35

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør han om han vil ut av forholdet, eller jobbe med forholdet deres.

Så får du tåle å få et ærlig svar.

Anonymkode: fd187...b96

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At du absolutt bør gjøre det slutt om han er så himla redd for å få barn med deg..

Anonymkode: 66bee...d05

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør han om han vil ut av forholdet, eller jobbe med forholdet deres.

Så får du tåle å få et ærlig svar.

Anonymkode: fd187...b96

Har spurt ham om han vil ut av forholdet. Det vil han ikke.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du absolutt bør gjøre det slutt om han er så himla redd for å få barn med deg..

Anonymkode: 66bee...d05

Jeg ønsker ikke å gjøre det slutt.

TS

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slutt å gi han noe nytelse. Det skal vel gå begge veier? Du blir jo ikke gravid av å få en finger el tunge der nede kan du hilse han å si..  Og hvis han er så redd for at du skal bli gravid så be han bruke kondom da vel. 

Anonymkode: 45ab9...f59

24

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han får seksuell oppmerksomhet fra meg omtrent daglig, i form av bj osv. 

Hvordan tenker du at han skal få lyst på mer sex da?

Anonymkode: 0120d...bc3

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å gi han noe nytelse. Det skal vel gå begge veier? Du blir jo ikke gravid av å få en finger el tunge der nede kan du hilse han å si..  Og hvis han er så redd for at du skal bli gravid så be han bruke kondom da vel. 

Anonymkode: 45ab9...f59

Han er ikke så gira på kondom, og det er overhode ikke jeg heller. Derfor jeg valgte spiral, hvor det ikke er rom for brukerfeil osv, slik at vi skal føle oss sikre.

TS

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tenker du at han skal få lyst på mer sex da?

Anonymkode: 0120d...bc3

Jeg tenker at jeg er glad i ham og ønsker at han skal ha det deilig. Jeg har ikke lagt noen utspekulert "plan" for at han skal ville ha meg. Synes det i seg selv er ganske usexy.

TS

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke så gira på kondom, og det er overhode ikke jeg heller. Derfor jeg valgte spiral, hvor det ikke er rom for brukerfeil osv, slik at vi skal føle oss sikre.

TS

Er ikke meningen å være partypooper her, men jeg ble gravid på kobberspiral, så anbefaler deg å unngå sex på de dagene man er ekstra fertil (det får du oversikt over viss du har en app som tracker mensen for eksempel). 

Anonymkode: c38f0...73f

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg er glad i ham og ønsker at han skal ha det deilig. Jeg har ikke lagt noen utspekulert "plan" for at han skal ville ha meg. Synes det i seg selv er ganske usexy.

TS

And how is that working for you? 

Anonymkode: 20f59...c8f

17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke meningen å være partypooper her, men jeg ble gravid på kobberspiral, så anbefaler deg å unngå sex på de dagene man er ekstra fertil (det får du oversikt over viss du har en app som tracker mensen for eksempel). 

Anonymkode: c38f0...73f

Det finnes kvinner som blir gravide på alle mulige typer prevensjoner. Det eneste som er 100% trygt for å forhindre graviditet er å ikke ha sex.

Så takk for tips, men dette er den tryggeste prevensjonen jeg noensinne har brukt.

TS 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

And how is that working for you? 

Anonymkode: 20f59...c8f

Dr. Phil? Er det deg?

Neida, jeg skjønner poenget ditt. Men jeg er virkelig rådvill her. Jeg ønsker at forholdet vårt skal være sunt og fint, og jeg har vel da tenkt for meg selv at det er bedre at én av oss opplever seksuell kontakt enn at ingen av oss gjør det.

Men ja, jeg ser selv hvor feil det er.

TS

6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Er han glad i deg?

Ønsker han at du skal ha det deilig? Gjør han noe for at du skal ha det deilig?

Anonymkode: 753fe...ae6

9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er han glad i deg?

Ønsker han at du skal ha det deilig? Gjør han noe for at du skal ha det deilig?

Ja, og nei og nei.

TS

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger på sofaen nå, da jeg og kjæresten la oss for en stund siden la jeg meg inntil ham og gjorde ham bevisst på at jeg var i "humør". Nok en gang avviste han meg. Dette er den ørtende avvisningen de siste månedene, faktisk nærmer det seg 3mnd siden sist vi hadde sex. Det vil si, siden sist jeg fikk noe nytelse iallefall. Han får seksuell oppmerksomhet fra meg omtrent daglig, i form av bj osv. 

Bakgrunn: Jeg gikk på hormonell prevensjon som sviktet (logisk forklaring på det), noe som endte med en graviditet. Mistet i uke 5, hadde uansett vurdert abort. Byttet etter dette til spiral (kobber) - en prevensjon som ansees som veldig trygg. 

Han sier at han ikke vil ha sex fordi han er redd jeg skal bli gravid igjen?! Jeg forklarer for ham hvordan det funker, har sikkert prøvd å prate fornuft med ham 100 ganger de siste månedene. Men nei, sex vil han ikke ha lengre.1)  Jeg spør om han har en plan for fremtiden, hvordan han tenker forholdet vårt skal overleve uten noen form for intimitet mellom oss.. Men nei. Det har han ingen tanker om. 

2) Jeg synes det er ubeskrivelig sårende og vondt å bli kontant avvist ved den minste tilnærming fra min side. Jeg får tanker om min egen kropp og min person som jeg helst skulle vært foruten. Jeg synes det høres veldig rart ut at han fremdeles er så "redd" for graviditet og tenker at det kanskje egentlig handler om noe helt annet?

3)Jeg har også forslått at vi kan gå og prate med noen om dette. Det vil han ikke.

Vi har vært sammen i flere år og er i slutten av 20-årene.

Hva tenker dere om situasjonen?

1) Han bryr seg ikke, høres det ut som.

2) Har du sagt dette rett ut til ham? Hva svarer han da? Selv om du ikke har sagt dette rett ut til ham, bør han forstå dette. Og han burde, dersom han er glad i deg, ta hensyn til deg. Har han ikke omtanke for deg og andre? Mangler han evnen til å ha medlidenhet og omtanke?

3) Han vil ikke gjøre noe med problemet. Det betyr for meg, at han er hensynsløs mot deg og ikke respekterer deg og ikke er glad i deg.

Hvorfor går du ikke fra han? Er du hektet på han?

10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og nei og nei.

TS

Dette er bare trist.

Hvordan viser han deg at han er glad i deg?

8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har spurt ham om han vil ut av forholdet. Det vil han ikke.

Jeg ønsker ikke å gjøre det slutt.

TS

Hvorfor ønsker du ikke å gjøre det slutt?

Ønsker du å fortsette å leve med en mann som ikke er interessert i at du skal ha det godt? Hvorfor??

Ønsker du å fortsette å leve sammen med en mann som ikke en gang vil gjøre noe for å prøve å løse problemet? Hvorfor??

6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde følt meg utnyttet, nesten litt brukt egentlig, hvis jeg skulle ha gitt mannen min bj's hver dag og aldri fått noe tilbake. Han får jo tømt seg, hvorfor skal han gidde å bruke energi på deg da? Det er sånn det virker ihvertfall! 

12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Han bryr seg ikke, høres det ut som.

2) Har du sagt dette rett ut til ham? Hva svarer han da? Selv om du ikke har sagt dette rett ut til ham, bør han forstå dette. Og han burde, dersom han er glad i deg, ta hensyn til deg. Har han ikke omtanke for deg og andre? Mangler han evnen til å ha medlidenhet og omtanke?

3) Han vil ikke gjøre noe med problemet. Det betyr for meg, at han er hensynsløs mot deg og ikke respekterer deg og ikke er glad i deg.

Hvorfor går du ikke fra han? Er du hektet på han?

Om jeg er "hektet på ham"? Jeg har valgt å være sammen med ham, og jeg mener denne problemstillingen burde vi kunne klare å løse. Når det gjelder punkt 2. så er svaret hans " men det handler ikke om det". Det er alt. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare trist.

Hvordan viser han deg at han er glad i deg?

På mange andre måter. Han sier det, først og fremst, daglig. I tillegg er han snill med meg, opptatt av livet mitt og hva som foregår med meg. 

TS

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive