Gå til innhold

Flere agnostikere/ateister her inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Det religiøse kanskje burde akseptere er at hva de tror er noe de tror bare fordi de er født inn i den kulturen og miljøet hvor den religionen er vanlig.

 

Det finnes selvsagt unntak. Men i de aller fleste tilfeller så er grunnen til at en kristen er kristen fordi han er født i f.eks Tyskland. En muslim er muslim fordi han er født i Iran, En Buddhist er Buddhist fordi han er født i Tibet. En Hinduist er Hinduist fordi han er født i India en Jøde er Jøde fordi han er født i Israel osv. Hva folk tror og hvilken religiøs de tilhører avgjøres i jeg vil si 95% av hvilken kultur og hva slags miljø du er født inn i. Noe religiøse har vanskelig for å akseptere.

 

Men nå skal det sies at det samme kan sies om ateister men ikke i like stor grad. Jeg mener om dine foreldre er ateister så er det ganske sannsynlig at du blir ateist. Akkurat som det er sannsynlig at du blir kristen om dine foreldre er kristne, muslim om dine foreldre er muslimer, jøde om dine foreldre er jøder osv.

Det finnes selvsagt unntak men i de aller fleste tilfeller er det slik

Kanskje du skal akseptere at du overhodet ikke vet noe som helst om det du uttaler deg om ;)

Anonymkode: a3c1a...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er agnostiker og lurer på om det er flere ikke-troende her inne? Inntrykket mitt på KG er at det er veldig mange kristne her.

Anonymkode: aa3d5...e28

Agnostikere er ikke ikke-troende. Definisjonen av en agnostisk ateist er jo en person som ikke vet at Gud ikke eksisterer, men tror at Gud ikke eksisterer.

Anonymkode: a65a9...e42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man er ateist, kan man ikke tro på noe. Hvis troen innebærer at det ikke eksisterer en høyere makt, så innebærer det at mennesket bestemmer hva de selv skal gjøre. Moral opphører. Det er ingenting i ateismen som taler for at drap er feil, hvem bestemmer det? Du? 

For noe forbanna sprøyt.

Du har ikke snøring hva begrepet ateist betyr, ei heller hva en ateist mener om seg selv. 

Hvorfor vil du ikke lytte til hva ateister selv mener.

Hvorfor ved DU bedre hvordan de defineres seg enn hva dem selv gjør ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ateisme betyr ganske enkelt bare "uten gudetro". Så i det store og det hele vil jeg si du er en ateist. Men når det gjelder akkurat den biten jeg har uthevet, så heller du kanskje litt mot anti-teisme dersom du mener det er sånn at noen gud ikke kan eksistere fordi det er ingenting som tyder på det. Akkurat der tar du steget over fra "uten tro", og over til dogmatikkens verden. Men det kan hende jeg er i overkant språkpertentlig også.

Anonymkode: 9db59...d58

Hm, takk for poengteringen. 

Får tenke litt på det. Jeg er vel i bunn og grunn åpen for at alt er mulig og ikke en som nekter for noe. Så i bunn og grunn tror jeg at jeg heller mot ateisme. I dag har jeg 100% fravær av tro, men skulle jesus gå på vannet i fjorden her så vil jeg nok endre mitt syn. Vil tro at siden jeg er åpen om den tanken, det kan skje.... :P J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Midgard skrev:

For noe forbanna sprøyt.

Du har ikke snøring hva begrepet ateist betyr, ei heller hva en ateist mener om seg selv. 

Hvorfor vil du ikke lytte til hva ateister selv mener.

Hvorfor ved DU bedre hvordan de defineres seg enn hva dem selv gjør ?

Haha.. har du ingen motargumenter altså? Dårlig følelse når du innser at moralen forsvinner? Jeg vet!

Derfor er ateisme feil.

Anonymkode: a3c1a...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal akseptere at du overhodet ikke vet noe som helst om det du uttaler deg om ;)

Anonymkode: a3c1a...33c

Går du aldri lei av og forfølge meg rundt på dette forumet.

Og det jeg skrev er fakta. Og fakta er det selv om du ikke vil akseptere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, debattanten skrev:

Hm, takk for poengteringen. 

Får tenke litt på det. Jeg er vel i bunn og grunn åpen for at alt er mulig og ikke en som nekter for noe. Så i bunn og grunn tror jeg at jeg heller mot ateisme. I dag har jeg 100% fravær av tro, men skulle jesus gå på vannet i fjorden her så vil jeg nok endre mitt syn. Vil tro at siden jeg er åpen om den tanken, det kan skje.... :P J

I følge denne artikkelen er du en agnostisk ateist. D.v.s du er uten gudetro (ateist), men samtidig bevisst på at du ikke kan vite (agnostiker). 

Anonymkode: 9db59...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er agnostiker og lurer på om det er flere ikke-troende her inne? Inntrykket mitt på KG er at det er veldig mange kristne her.

Anonymkode: aa3d5...e28

Jammen det er jo her alle pinsevennene møtes! I bladet vårt står det - husk å sjekke alternativforumet på kvinneguiden og fortell om vår Herre! Halleluja!

Anonymkode: fa199...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og bare for å gjøre det enda mer komplisert: En anti-teist er altså en ateistisk gnostiker. Altså en person uten gudetro (ateist) som samtidig mener man kan vite (gnostiker) at det ikke finnes noen gud :P 

Anonymkode: 9db59...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Går du aldri lei av og forfølge meg rundt på dette forumet.

Og det jeg skrev er fakta. Og fakta er det selv om du ikke vil akseptere det. 

Hva søren er det du prater om? Paranoid? Har ikke vært her inne på 3 mnd ca

Anonymkode: a3c1a...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen det er jo her alle pinsevennene møtes! I bladet vårt står det - husk å sjekke alternativforumet på kvinneguiden og fortell om vår Herre! Halleluja!

Anonymkode: fa199...117

De pinsevennene jeg har kjent (kanskje 2 stk, fra skolen) var riktig så hyggelige. Så de er nok ikke her inne ;)

Anonymkode: a3c1a...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva søren er det du prater om? Paranoid? Har ikke vært her inne på 3 mnd ca

Anonymkode: a3c1a...33c

Jada sikkert det.

Jeg kjenner igjen måten du skriver på. Så det er bare å gi opp. Jeg vet at det er deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen det er jo her alle pinsevennene møtes! I bladet vårt står det - husk å sjekke alternativforumet på kvinneguiden og fortell om vår Herre! Halleluja!

Anonymkode: fa199...117

Haha, vi Katolikker også :laugh:

Hele kristenverden konspirerer ved hjelp av KG:fnise:

Anonymkode: 4912c...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev:

Jada sikkert det.

Jeg kjenner igjen måten du skriver på. Så det er bare å gi opp. Jeg vet at det er deg.

oida :ler:

Tror ikke du har godt av å være på dette forumet. 

Anonymkode: a3c1a...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ateist her. Jeg ler litt av det hele. Vi lever i et alt for moderne samfunn til å fly rundt å tro at sitter noen menn oppi himmelen som skal redde oss. Åpne opp øynene, se hva som skjer i verden. Religion er roten til det meste faenskapet som skjer i verden. Det aller morsomste er når kristne folk sier at de tror på jesus, men ikke på satan😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hemmingroad skrev:

Ateist her. Jeg ler litt av det hele. Vi lever i et alt for moderne samfunn til å fly rundt å tro at sitter noen menn oppi himmelen som skal redde oss. Åpne opp øynene, se hva som skjer i verden. Religion er roten til det meste faenskapet som skjer i verden. Det aller morsomste er når kristne folk sier at de tror på jesus, men ikke på satan😁

Det er bare det at vi tror ikke det sitter noen "Menn" i himmelen da men ellers så...

Er for øvrig enig i at det er kjempeteit å ikke tro på Satan som Kristen, der er ve enige.

Anonymkode: 4912c...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Hemmingroad skrev:

Ateist her. Jeg ler litt av det hele. Vi lever i et alt for moderne samfunn til å fly rundt å tro at sitter noen menn oppi himmelen som skal redde oss. Åpne opp øynene, se hva som skjer i verden. Religion er roten til det meste faenskapet som skjer i verden. Det aller morsomste er når kristne folk sier at de tror på jesus, men ikke på satan😁

Ja, for uten religion hadde det sikkert vært fred og fryd på jord!

Anonymkode: a65a9...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Ateist her. Jeg ler litt av det hele. Vi lever i et alt for moderne samfunn til å fly rundt å tro at sitter noen menn oppi himmelen som skal redde oss. Åpne opp øynene, se hva som skjer i verden. Religion er roten til det meste faenskapet som skjer i verden. Det aller morsomste er når kristne folk sier at de tror på jesus, men ikke på satan😁

Høres ut som du kunne blitt professor innen kristendommen! Imponert over hvor mye du vet! :ac::sarkasme:

Vet du hva som er morsomt? Ateister som tror (tror ja ;) ) at tyngdekraften motbeviser kristendommen. Hihi. Det er gøy!

Anonymkode: a3c1a...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for uten religion hadde det sikkert vært fred og fryd på jord!

Anonymkode: a65a9...e42

Jammen husker du ikke Lenin og Stalin da. Eller Nord-Korea. Eller Hitler. 

Det var jo fred.. eller nei. husker jeg feil nå ? 

Anonymkode: a3c1a...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Ateist her. Jeg ler litt av det hele. Vi lever i et alt for moderne samfunn til å fly rundt å tro at sitter noen menn oppi himmelen som skal redde oss. Åpne opp øynene, se hva som skjer i verden. Religion er roten til det meste faenskapet som skjer i verden. Det aller morsomste er når kristne folk sier at de tror på jesus, men ikke på satan😁

Dette er et eksempel på hvordan ateistiske gnostikere (anti-teister) ofte mangler kreativitet. Det eneste gudebildet din fantasi kan komme opp med er "noen menn som sitter oppi himmelen".

Anonymkode: 9db59...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...