Gå til innhold

Er det frekt å kaste søppel i naboens søppeldunk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Millimani skrev:

Dere får fylle opp hans dunk dere da, eller foreslå for han at han kan reservere seg mot reklame. Evt får dere bestille slike lapper som dere kan klistre på postkassa hans

Alle har vel en fast avgift for det uansett

Så lenge de ikke er overfulle så ser jeg ikke problemet med det heller. Men med lås på så kommer det jo ingen ekstra poser i kassene. 

Nei, ikke alle har en fast avgift. I den kommunen jeg bor, og jeg vil tro det er ganske utbredt, så kan man bestille dunker etter behov. TS har tydeligvis en dunk som ikke er stor nok til hans behov, siden han legger ekstra i naboens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til alle dere som skriker opp og syns dette er utrolig frekt- dere er KLIN gærne!!😂  Helt urolig hva små forhold,  smålighet og nada som skjer i eget liv kan gjøre med en!

Hadde jeg sett en hysterisk nabo lage et sirkus, gått rundt sur fordi TS legger i søppel ETTER naboene har tømt sitt, hadde jeg ledd og ristet på hodet og pinlig berørt på deres vegne!

Anonymkode: 8bc17...e87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til alle dere som skriker opp og syns dette er utrolig frekt- dere er KLIN gærne!!😂  Helt urolig hva små forhold,  smålighet og nada som skjer i eget liv kan gjøre med en!

Hadde jeg sett en hysterisk nabo lage et sirkus, gått rundt sur fordi TS legger i søppel ETTER naboene har tømt sitt, hadde jeg ledd og ristet på hodet og pinlig berørt på deres vegne!

Anonymkode: 8bc17...e87

Å tusen takk, du ga meg fortsatt tro på at det finnes fornuftige, gode mennesker her i verden som klarer å se hva som er virkelige verdier. Å være litt raus, heller enn å stå på krava og messe "meg, mitt, meg, mitt".

Det er så enkelt å være et menneske som noen få timer låner bort litt plass i papirdunken sin. Det koster ikke noe, og du får god karma ;)

Ha en fortreffelig søndag du gode og hjertevarme menneske!

Anonymkode: 4cade...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang tråd, har ikke lest alt. Hvorfor ikke bare spørre naboen om det er greit at du bruker søppelkassen? Ordner seg helt sikkert. Selv hadde jeg garantert sagt ja til dette om det var ledig plass når den skulle tømmes. Hadde noen derimot bare tatt seg til rette uten å spørre ville jeg nok blitt en smule irritert. 

Anonymkode: 13d1b...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

jobben her vi måtte få låser på bosskonteinerene, da folk kom inn og kastet boss i de. Stått ute i ti år, men nå ble fort fulle. Ikke med vårt boss men annet.

Anonymkode: 8440b...573

 

11 timer siden, Millimani skrev:

Dere får fylle opp hans dunk dere da, eller foreslå for han at han kan reservere seg mot reklame. Evt får dere bestille slike lapper som dere kan klistre på postkassa hans

Alle har vel en fast avgift for det uansett

Så lenge de ikke er overfulle så ser jeg ikke problemet med det heller. Men med lås på så kommer det jo ingen ekstra poser i kassene. 

Siden det er jobb, og AB...573 bruker ordet container, tipper jeg dette dreier seg om containere på flere kubikk. Alle slike jeg har vært borti har man betalt for etter vekt. Og en annen festlig ting med folk som synes det er greit å la andre betale for søpla si er at de sjelden bryr seg om hvilken container som er til papp og hvilken som er til restavfall, så da ryker det gjerne på noen ekstragebyrer også. Så jo, det er et problem. 

Anonymkode: 38963...f3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaster du pappen i vanlig søppel?!? Det skal jo kildesorteres og legges i papiravfallet, ikke i vanlig søppel.

Anonymkode: 9fb32...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å tusen takk, du ga meg fortsatt tro på at det finnes fornuftige, gode mennesker her i verden som klarer å se hva som er virkelige verdier. Å være litt raus, heller enn å stå på krava og messe "meg, mitt, meg, mitt".

Det er så enkelt å være et menneske som noen få timer låner bort litt plass i papirdunken sin. Det koster ikke noe, og du får god karma ;)

Ha en fortreffelig søndag du gode og hjertevarme menneske!

Anonymkode: 4cade...dbe

Prosjisering og issues I full blomst ser jeg! -:) 

Anonymkode: 8bc17...e87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å tusen takk, du ga meg fortsatt tro på at det finnes fornuftige, gode mennesker her i verden som klarer å se hva som er virkelige verdier. Å være litt raus, heller enn å stå på krava og messe "meg, mitt, meg, mitt".

Det er så enkelt å være et menneske som noen få timer låner bort litt plass i papirdunken sin. Det koster ikke noe, og du får god karma ;)

Ha en fortreffelig søndag du gode og hjertevarme menneske!

Anonymkode: 4cade...dbe

Hvorfor kan man ikke vise litt fornuft og hjertevarme ved å spørre om naboen synes det er greit da? Hvis naboen synes det er helt ok, så er det jo ikke noe problem. Er det ikke en viktig verdi å spørre før man låner noe som andre eier? Det har iallefall jeg lært fra jeg var liten, henger sammen med vanlig folkeskikk. :)

Anonymkode: ae300...8be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med naboen din. Hvis det er så at de ikke har nok avfall til å fylle opp dunken, og du har for liten dunk, så kan gjerne du betale dem en slant for å få fylle opp etter at de har trillet frem dunken. Vinn-vinn, og alle er fornøyde og mannen din slipper å bli flau.

Anonymkode: 9009d...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er meget frekt. Om naboen er på ferie,så er det ok en gang ,om du ikke har spurt.

Er du min nabo? Vi må trille de et stk, så jeg tok de når jeg alikavel var ute. Drev å ryddet, og skulle legge i dunken før jeg la meg. Joda, den var full. F...til nabo. 

Om du driver firma, så får du leie en ekstra dunk. Det kan du vel skrive av.

Din mann har rett

Anonymkode: a4340...788

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forvente normal folkeskikk og respekt for andres eiendom er smålig og egoistisk, mens å ta seg til rette etter eget forgodtbefinnende og dekke egne behov på andres bekostning er helt greit. Man skal lese mye...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/20/2017 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Selv om vi har store søppeldunker, skjer det ofte at vi har mer papp eller restavfall som skal kastes enn hva dunkene rommer. Jeg driver et enkeltmannsforetak hjemmefra og det er i den forbindelse jeg ofte har en del som skal kastes (emballasje osv). Når det da er tid for henting av søppel, og vi triller ut våre dunker kvelden i forveien til plassen vi og naboene våre setter dem i forbindelse med tømming, skjer det ofte at jeg kaster det jeg ikke får plass til i våre dunker oppi naboenes dunker.

Samboeren min mener det er frekt og syns det er flaut om naboene ser det.  Jeg har ikke spurt naboene om lov, da jeg tenker at når de har trillet ut sine har de vel kastet det de ville kaste, og når deres dunker da bare er halvfulle er det vel greit jeg legger litt av vårt oppi deres...

Hadde du reagert om du var naboen min? Er dette ugreit å gjøre?

Anonymkode: e6140...273

Frekt. Det jeg mest reagerer på er at du tom driver et eget foretak og snylter på andre.

Anonymkode: 7fbfe...fbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.4.2017 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Ja er du gæren? Man betaler jo for søpla etter hvor stor dunk man trenger så du snylter jo på naboene! Har du eget firma så må du sørge for å holde kostnadene på deg selv.

Anonymkode: 2953a...399

Nå spør jeg helt oppriktig her. Det er mulig jeg er veldig dum nå, men betaler man mye ekstra for for mye søppel? Jeg "søpler" kanskje ikke så mye siden jeg ikke har fått tilleggsfaktura, men nå ble jeg rett og slett nysgjerrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen byer veier de søpla, og så kan du dermed spare penger om du ikke kaster så mye (med mindre naboen fyller den opp). Bestiller du større dunk så blir nok det dyrere enn en vanlig str. Dette varierer fra sted til sted.

Anonymkode: 9009d...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemet ditt TS. 

Ut fra tråden her så er det folk som mener at det er greit og folk som mener at det er veldig ugreit at du, hvis du var deres nabo, hadde fylt søppel i deres søppelkasse. 

Jeg antar at du hadde en grunn til å spørre folk om dette,mog svaret er at naboen din enten er helt OK med det, eller drittforbanna. Derfor er det lurt å finne ut hva naboen du har for øyeblikket tenker om dette, noe du definitivt burde gjort i første omgang.

Jeg lurer på hvorfor du ikke har gjort det. 

Personlig hadde jeg blitt drittforbanna fordi du ikke hadde spurt. 

 

Anonymkode: fc1e0...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er frekt. 

Det du holder på med er som å stadig be om å få sitte på med noen som uansett skal kjøre, men aldri være med å spleise på bompenger og bensin. 

Om DU stadighar for mye boss er det du selv som skal betale for større spann.

Nå sparer du penger på å bruke naboens spann uten å returnere tjenesten. Naboen får ikke gjort det samme som deg, han fyller ikke i ditt spann for å spare penger selv. 

Og i mange kommuner betaler man for vekt på spannet, da direkte koster du naboen penger.

Anonymkode: e7cff...c90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er frekt. Jeg har noen ganger opplevd at jeg har hatt full dunk kvelden før henting også skulle jeg bare kastet en til pose. Det løste jeg ved å enkelt og greit spørre naboen om det var greit at jeg kastet den ene posen i deres dunk om det var plass. Så lett kan det gjøres.

Anonymkode: 309cb...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Dette føyer seg bare inn i rekken av dumme folk som ikke skjønner at alt koster penger i dette landet, også det å kaste søppel (og vann i springen). Frekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2017 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Selv om vi har store søppeldunker, skjer det ofte at vi har mer papp eller restavfall som skal kastes enn hva dunkene rommer. Jeg driver et enkeltmannsforetak hjemmefra og det er i den forbindelse jeg ofte har en del som skal kastes (emballasje osv). Når det da er tid for henting av søppel, og vi triller ut våre dunker kvelden i forveien til plassen vi og naboene våre setter dem i forbindelse med tømming, skjer det ofte at jeg kaster det jeg ikke får plass til i våre dunker oppi naboenes dunker.

Samboeren min mener det er frekt og syns det er flaut om naboene ser det.  Jeg har ikke spurt naboene om lov, da jeg tenker at når de har trillet ut sine har de vel kastet det de ville kaste, og når deres dunker da bare er halvfulle er det vel greit jeg legger litt av vårt oppi deres...

Hadde du reagert om du var naboen min? Er dette ugreit å gjøre?

Anonymkode: e6140...273

Jeg hadde ikke reagert. Jeg bor veldig sentralt til på landet her, og på sommeren er det veldig mye turister her. Det er ikke alltid lett for dem å finne søppeldunker. Så ser ofte turister benytter seg av mine søppeldunker. Jeg synes det er bedre at folk bruker andre sine søppeldunker, enn å kaste i naturen. Jeg ser ingen frekkhet med det. Det som hadde vært frekt, hadde vært å kaste søppelet i naturen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...