Gå til innhold

Er det frekt å kaste søppel i naboens søppeldunk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om vi har store søppeldunker, skjer det ofte at vi har mer papp eller restavfall som skal kastes enn hva dunkene rommer. Jeg driver et enkeltmannsforetak hjemmefra og det er i den forbindelse jeg ofte har en del som skal kastes (emballasje osv). Når det da er tid for henting av søppel, og vi triller ut våre dunker kvelden i forveien til plassen vi og naboene våre setter dem i forbindelse med tømming, skjer det ofte at jeg kaster det jeg ikke får plass til i våre dunker oppi naboenes dunker.

Samboeren min mener det er frekt og syns det er flaut om naboene ser det.  Jeg har ikke spurt naboene om lov, da jeg tenker at når de har trillet ut sine har de vel kastet det de ville kaste, og når deres dunker da bare er halvfulle er det vel greit jeg legger litt av vårt oppi deres...

Hadde du reagert om du var naboen min? Er dette ugreit å gjøre?

Anonymkode: e6140...273

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det skjer regelmessig synes jeg du bør spørre. 

Anonymkode: 5f157...ade

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er riktig sortert er det greit for meg om naboen putter noe i vår dunk hvis den ikke er full.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja er du gæren? Man betaler jo for søpla etter hvor stor dunk man trenger så du snylter jo på naboene! Har du eget firma så må du sørge for å holde kostnadene på deg selv.

Anonymkode: 2953a...399

Men naboene har den størrelsen de har, og betaler det de gjør, uansett om jeg legger oppi litt ekstra eller ikke. De får ikke mer kostnader pga meg. Og er deres allerede full presser jeg selvsagt ikke mer nedi, er bare når de uansett har mye plass til overs.

Så hvorfor er det så ille?

Anonymkode: e6140...273

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge søppeldunken er trillet ut på fortauet kvelden før tømming, og man ser et det er god plass (i tilfelle de skulle ha glemt et par poser med søppel), så tenker jeg det er greit. Men om det er noe som skjer ofte (som jeg får inntrykk av her) - det skader virkelig ikke å spørre heller. Jeg hadde i hvert fall spurt. Da slipper dere jo å risikere at naboene irriterer seg i skjul (man vet jo aldri...), du slipper å gjøre samboeren din flau, og du slipper å tenke over denne problemstillingen i det hele tatt. ;)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud om man har trillet frem dunken for tømming så er det vel et fett vel om noen andre fyller den opp?? Serr ser ikke problemet samme hvor mye jeg prøver *ler*

Ikke rart det er krig vøtt når en skal bry seg om filleting *lol*

Anonymkode: 7baf1...84a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig frekt! Du har ingenting i andres søppledunker å gjøre! 

Jeg hadde dødd av skam om jeg hadde deg i hus! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Private søppeldunker er nettopp det og det er svært uhøflig å kaste søppel i andres dunker uten å ha spurt først. Det hender for eksempel ganske ofte at jeg passer på å bære ut all søppel rett før søppelbilen kommer om morgenen i forbindelse med at jeg reiser på jobb og da hadde jeg blitt temmelig irritert hvis dunken, hvor jeg trodde det var plass, plutselig var full av naboens søppel. Jeg har med andre ord stor forståelse for at samboeren din synes dette er flaut.

Hadde du derimot spurt på forhånd ville saken selvfølgelig ha stilt seg helt annerledes. Da kunne jeg ha kastet all min søppel kvelden før og sett hva som evt. ble igjen av plass. Hvis jeg har mye papp så spør jeg en enslig nabo som er mye på reise om jeg kan kaste i dunken hans for den er aldri i nærheten av full likevel. Men jeg spør altså hver gang for jeg kan jo ikke vite hva han planlegger og evt. har liggende som han har tenkt å kaste.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller det enn de som synes det er greit å legge hundedritten i andres søppelkasser. Men hvis det er slik at du til stadig legger søppel i andre kasser, synes jeg det er frekt ja.

Anonymkode: 2ebae...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha levert pappemballasjen  i kontainere for papp- og papiravfall, som står plassert flere steder i byene.

Anonymkode: 305e7...3f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om vi har store søppeldunker, skjer det ofte at vi har mer papp eller restavfall som skal kastes enn hva dunkene rommer. Jeg driver et enkeltmannsforetak hjemmefra og det er i den forbindelse jeg ofte har en del som skal kastes (emballasje osv). Når det da er tid for henting av søppel, og vi triller ut våre dunker kvelden i forveien til plassen vi og naboene våre setter dem i forbindelse med tømming, skjer det ofte at jeg kaster det jeg ikke får plass til i våre dunker oppi naboenes dunker.

Samboeren min mener det er frekt og syns det er flaut om naboene ser det.  Jeg har ikke spurt naboene om lov, da jeg tenker at når de har trillet ut sine har de vel kastet det de ville kaste, og når deres dunker da bare er halvfulle er det vel greit jeg legger litt av vårt oppi deres...

Hadde du reagert om du var naboen min? Er dette ugreit å gjøre?

Anonymkode: e6140...273

Naboen din sin søppeldunk holder du deg unna. Han er ikke interessert i ditt søppel. Driver du næring hjemmefra, så skal du ha søppeldunk og betale mer enn om du er privatperson. Klarer du deg ikke med din egen dunk, så saml opp og kjør til gjenvinningsstasjonen. 

NB. LIGG UNNA MIN SØPPELDUNK. 

Anonymkode: 634f4...882

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papp skal vel ikke i duken? Kanskje er naboen flink med sortering, så kommer du å lemper dritten din der, og naboen får påpakking for dårlig sortering. Hadde jeg vært naboen din, hadde søpla di havna på trappa di hver gang!

Anonymkode: 02a6d...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det mener jeg er frekt. Du bør spørre naboen om dette er greit. Det hender ofte at jeg tar med søppelposer fra bad og kjøkken ut rett før søppelbilen kommer, dunkene er da trillet fram for lenge siden. Hvis naboen da hadde fylt opp dunken vår med sitt søppel hadde jeg blitt temmelig irritert! 

Bestill deg en søppeldunk som er stor nok til ditt behov, ikke ta deg til rette med å fylle naboen sin dunk. Fy. 

Anonymkode: ae300...8be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Litt frekt. Men hadde jeg for eksempel gått langs veien med en ispinne eller spist på en sjokolade/hatt et tomt pappkrus, og den nærmeste søppeldunken var en annens private, så kunne jeg nok diskret smettet det oppi. Har jeg en bæsjepose, og ser at naboen er i hagen, så spør jeg pent om å få kaste det i deres dunk. Ellers så tar jeg alltid med meg søpla mi hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emballasje kvelden før tømming bør vel være greit men ikke mat som lukter og setter igjen matlukt. 

Anonymkode: ebec3...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha levert pappemballasjen  i kontainere for papp- og papiravfall, som står plassert flere steder i byene.

Anonymkode: 305e7...3f2

Ikke i den byen jeg bor i. Her har vi egen dunk for papir. 

Anonymkode: 28922...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...