Gå til innhold

Provence, hvilke landsbyer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Planlegger å reise rundt i Provence i midten av juli, hvilke landsbyer er et must å besøke?

Anonymkode: 06cc3...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i Provence for maaaange år siden. Vi leide et hus utenfor den knøttlille landsbyen Tourves. Huset var langt unna det meste, men vi syklet inn til "sentrum" på kanskje 10-15 min. Hadde svømmebasseng, som virkelig gjorde turen vellykket. Syklet inn til "sentrum" (en liten, åpen plass med en fontene, og et par gamle menn som satt på benken der hver eneste dag) for å kjøpe brød på bakeriet. Dette var 25 år siden, så mye er sikekrt enderet nå. Tipper at det er mange andre småbyer i området som er minst like fine...

Vi kjørte også til Aix (Aix-en-Provence), der de hadde et fint antikkmarked, husker jeg. Og så var vi også i Avignon, som var en storby, men med mange flotte bygninger.

Vi brukte mye lokalbuss for å komme oss rundt. Tok tog fra Paris så langt vi kom i retning Tourves, og så buss videre. Det var en utrolig flott busstur, som kjørte i smale gater, innom flere små landsbyer.

Anonymkode: 78e87...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avignon (ikke landsby, men verd et besøk), rousillon (spesielt fint synes jeg), Gordes - det er digg å bare kjøre rundt på måfå. Da kan man oppdage mange skatter. Vi var 4 uker på bilferie i Europa for er par år siden, med en 16-åring og 1,5-åring i bilen. Vi lengter tilbake 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken_1975

Bandol er nydelig og Cassis:) Hvis dere drar til Bandol, så må dere ta båten ut til Ile de Bendor:) Også har du Cannes, S Tropez etc som også er morsomt å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her! 

Takk for masse tips. Noen som har vært i Les Arcs forresten? Mener å ha hørt det er fint?

Også interessert i hva man kan gjøre av utflukter oppe i Provence utenom å dra ned til kysten. Har med barn på 7 og 9. 

Anonymkode: 06cc3...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært der en gang bare, men anbefaler Aix en Provence, Arles og Avignon. Spesielt Aix var en fin by, litt større enn de to andre (om jeg ikke tar helt feil) 

Anonymkode: 85175...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Mottar gjerne flere tips. 

Anonymkode: 06cc3...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...