Gå til innhold

Hva betyr det at jeg drømmer ukentlig om eksen? 3år etter bruddet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet ikke om det er rett sted, men jeg lurer på hva det kan bety at jeg stadig drømmer om eksen? 

Drømmene er svært virkelighetsnære, og de er nesten som "copy past" fra da vi var sammen. Altså ikke noe uvirkelighet over den.. Det er som å se på "film", og være i den. 

Drømmene innebærer som regel sex, men mye handler også om før vi har sex. Og sexen er god og alle følelser er gode. 

Når jeg våkner er jeg veldig bevisst på at jeg har drømt om han, men i drømmen er det som i virkelig liv og jeg føler ikke at vi drømmer. Det er litt som om mitt våkne liv er drømmen, og drømmen er livet. 

Jeg kan legge til at jeg har veldig dyp kjærlighetssorg etter bruddet, og jeg var veldig knytta til han. Siden jeg drømmer så ofte om han lurer jeg på om det er noe jeg ikke har bearbeidet som jeg ikke vet om? (jeg gråter aldri over han, og føler ingenting når jeg skriver og tenker på han. Jeg tenker mer sånn "lurer på hva han driver med". Altså rent nysgjerrig sånn som man er mot venner. Er det vennskapet jeg savner kanskje? 

 

hilsen K

Anonymkode: e551e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drømmer også om exen, faren til barna mine - og det er snart 20 år siden vi ble skilt. Han har vært veldig viktig i livet mitt, jeg vet ikke ellers hvorfor.

Anonymkode: de3cf...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du selv, ts? Er bare du som kan vite

Anonymkode: 807e1...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du savner vel den trygge, gode tosomheten dere hadde? Siden du drømmer om sex vil jeg tro det handler om å være helt helt nær en annen person, intimitet, bekreftelse, å ikke være alene.  Hvis du hadde kjærlighetssorg betyr det vel at han er den som gikk, og at du fortsatt kanskje føler deg dumpet, sveket, tilsidesatt og forlatt. Og det er kanskje en kognitiv dissonans hos deg ift dette og hvor bra forholdet kunne være (jfr gode følelser idrømmen)? 

 

 

Anonymkode: 9e5ff...cb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg drømmer så ofte om han lurer jeg på om det er noe jeg ikke har bearbeidet som jeg ikke vet om? 

Anonymkode: e551e...474

Nei, det høres ut som at du har bearbeidet ting. Men du sier at du ble veldig knyttet til personen..Tror det er elefanten i rommet. Kanskje du savner vennskapet, rett og slett. Så ja, kanskje det rett og slett det er dette du føler?

Hva du skal gjøre med det? Ingen aning. 

Anonymkode: ab8eb...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingenting2

Du skriver at dette bruddet sliter på deg enda, så da tenker du vel på han til vanlig og når man drømmer er det gjerne underbevisstheten som står for showet. Det betyr egentlig ikke så mye mer enn at du må slutte å tenke på han, eller tenke på noe annet. Det er ikke han som sender deg signaler eller noe slikt. Jeg må innrømme at jeg er engstelig for at du skal foreslå noe slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Nei er vel ikke stort å gjøre med.. Ser for meg at den eneste vil være å få enten en ny type sorg, eller treffe en som erstatter båndet jeg hadde med.

Synd at jeg ikke klarer å knytte meg til noen igjen (fordi jeg ble så knust.. og jeg var i teorien ganske knust før han fra før pga mye annen dritt). 

Anonymkode: e551e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du han føler noe for deg gjensidig?

Anonymkode: 807e1...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du han føler noe for deg gjensidig?

Anonymkode: 807e1...aad

Det vet jeg ikke. Bare vet at han gikk inn i et forhold med ei nesten med en gang da bruddet var faktum. Og han sa han ville ha et forhold for å komme seg over meg, og fordi han ikke kunne være 26år og singel (som om det er gammelt). 

Men det er noe som er funny; Da vi var sammen hadde han ingen "spennende" minner før han traff meg. Jeg måtte dra han med på backpacking og tvinge han med på turer til andre land enn Hellas.. Han sa også da det ble slutt "alt jeg har gjort, har jeg gjort med deg".. Så mitt inntrykk er at han på en krampaktig måte har forsøkt å lage ny minner med hun nye dama. For i månedene etter bruddet og i det nye forholdet sitt så dro han på reiser; og han la ut masse bilder fra reisene sine (det var som å se bildene vi hadde sammen bare med hun nye) (ja jeg stalka).. 

I tillegg slettet han alle bekjente, familie og venner vi hadde felles på facebook. Dette var type 70 personer. UTENATT en person, og det er bestevenninna mi. Både hun og jeg tror han beholdt henne for å ha en kanal. For å følge med på mitt liv, og for at hun skal fortelle om hans liv til meg. Han har fortsatt ikke slettet henne så er med vilje at han beholder henne. 

Så om det er gjensidig? Vet ikke. Men det er ting ved oppførselen hans som skurrer veldig. 

Anonymkode: e551e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Ser at det jeg fryktet stemmer. Du tolker veldig, men basert på ønsketenkning sannsynligvis. Drømmer betyr ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer også om eksen - over 5 år siden brudd, vært med ny samboer i 4.5 år...! Men det er ikke noe "kjekke" drømmer; jeg drømmer om at vi er sammen men at jeg har null følelser og må slå opp med han, avviser han seksuelt osv.. Haha, er litt tragisk! Har ingen tiltrekning til han lenger.

Anonymkode: a85a0...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke. Bare vet at han gikk inn i et forhold med ei nesten med en gang da bruddet var faktum. Og han sa han ville ha et forhold for å komme seg over meg, og fordi han ikke kunne være 26år og singel (som om det er gammelt). 

Men det er noe som er funny; Da vi var sammen hadde han ingen "spennende" minner før han traff meg. Jeg måtte dra han med på backpacking og tvinge han med på turer til andre land enn Hellas.. Han sa også da det ble slutt "alt jeg har gjort, har jeg gjort med deg".. Så mitt inntrykk er at han på en krampaktig måte har forsøkt å lage ny minner med hun nye dama. For i månedene etter bruddet og i det nye forholdet sitt så dro han på reiser; og han la ut masse bilder fra reisene sine (det var som å se bildene vi hadde sammen bare med hun nye) (ja jeg stalka).. 

I tillegg slettet han alle bekjente, familie og venner vi hadde felles på facebook. Dette var type 70 personer. UTENATT en person, og det er bestevenninna mi. Både hun og jeg tror han beholdt henne for å ha en kanal. For å følge med på mitt liv, og for at hun skal fortelle om hans liv til meg. Han har fortsatt ikke slettet henne så er med vilje at han beholder henne. 

Så om det er gjensidig? Vet ikke. Men det er ting ved oppførselen hans som skurrer veldig. 

Anonymkode: e551e...474

Vil du si hei til han da/ta opp kontakten/vennskapelig? 

Anonymkode: 807e1...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må finne deg en hobby, og gjøre ting sammen med venner. Og slutte å tenke på han. Date andre gutter ts. 

Anonymkode: 90c0d...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2017 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Vil du si hei til han da/ta opp kontakten/vennskapelig? 

Anonymkode: 807e1...aad

I teorien vil jeg ha det tilbake vennskapet. Jeg ser ikke for meg noe seksuelt eller forhold med han (det som er rart at jeg har disse sexdrømmene.. For han tente meg aldri).

Men vennskapet. Ja. Det kunne vært greit. Men tror det aldri vil skje. 

Anonymkode: e551e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.4.2017 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du må finne deg en hobby, og gjøre ting sammen med venner. Og slutte å tenke på han. Date andre gutter ts. 

Anonymkode: 90c0d...4f4

Jeg har forsøkt å date andre, men har gitt opp. Møter ingen jeg liker.. Tror jeg har vært på rundt 20 dater (for meg er det mye)

Anonymkode: e551e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...