Gå til innhold

Kjemisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk positiv test 13 dpo. denne ble sterkere 14 dpo og svakere igjen 

idag begynte jeg å blø. er dette kjemisk? bør jeg se en lege?

20170420_102157.jpg

Anonymkode: fdf1c...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville alltid fått en vurdering hos lege ved positiv test og blødning. Trolig vil svaret bli at du bare må vente og/eller bli tilbudt blodprøver for å se på HCG. 

Er så vanskelig å vite med disse blødningen. Masse lykke til 😊✨ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mortilen skrev:

Ville alltid fått en vurdering hos lege ved positiv test og blødning. Trolig vil svaret bli at du bare må vente og/eller bli tilbudt blodprøver for å se på HCG. 

Er så vanskelig å vite med disse blødningen. Masse lykke til 😊✨ 

Tusen takk for en godt svar.  Hvor mye er "normalt"  å blø da?:/

Anonymkode: fdf1c...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når testene ikke blir sterkere, og du blør i tillegg, der det mest sannsynlig en kjemisk/veldig tidlig SA. Ville gått til legen dersom blødningene stopper, men hvis ikke, ville jeg regnet det som en mens. Du kan jo ta en test om noen dager igjen, er den ikke sterkere da, er nok dessverre håpet ute. 

Anonymkode: c43b5...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med over. Du trenger ikke lege med mindre det er grunner til å tro at du stadig er gravid pga smerter eller at mensen ikke ble noe av, stoppet opp. 

Du skal blø som en vanlig menstruasjon. Kanskje litt kraftigere en normalt for deg, kanskje ikke. 

Anonymkode: eb5ef...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vanlig mens ved kjemisk, bare litt kraftigere. Tror det varte en dag ekstra også. Tenkte ikke engang på å reise til lege, jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge testene blir svakere (til negative) , så er det vel  ikke behov for lege.. ?

Mine ble sakte sterkere , selv ved blødning.. Det var en ex.u

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere skriver ikke kontakt lege dersom det bare går over til en mens/kjemisk graviditet. Jeg tenker at det ville vært fint å få registrert i journalen, med tanke på om det skjer gang på gang feks. 😕 Veit ikke. Bare min første tanke 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon som deg, tenker å ta en test om noen dager for å se om streken er borte. Men jeg hadde en dag forsinket IKM og sterkere test den dagen (likevel svak) jeg fikk mensen. Tenker ikke å oppsøke lege hvis ikke test fremdeles viser positivt.. har kraftig blødning da så kan ikke se for meg at jeg er gravid akkurat =P   men fikk ikke de vanlige pms-symptomene mine og har heller ikke vondt. Merkelige greier.

Hvordan er testing under mensen egentlig? Urinen blir jo fort blandet med blod, så da blir den kanskje litt "utvannet" og kan vise feil? 

Anonymkode: 243e7...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme situasjon som deg, tenker å ta en test om noen dager for å se om streken er borte. Men jeg hadde en dag forsinket IKM og sterkere test den dagen (likevel svak) jeg fikk mensen. Tenker ikke å oppsøke lege hvis ikke test fremdeles viser positivt.. har kraftig blødning da så kan ikke se for meg at jeg er gravid akkurat =P   men fikk ikke de vanlige pms-symptomene mine og har heller ikke vondt. Merkelige greier.

Hvordan er testing under mensen egentlig? Urinen blir jo fort blandet med blod, så da blir den kanskje litt "utvannet" og kan vise feil? 

Anonymkode: 243e7...d66

Trist å høre :-( hvor lenge må man vente med GU? etter blødningen er ferdig? jeg er dårlig og har feber..vet ikke om det har sammenheng med kjemisk da..

Anonymkode: fdf1c...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trist å høre :-( hvor lenge må man vente med GU? etter blødningen er ferdig? jeg er dårlig og har feber..vet ikke om det har sammenheng med kjemisk da..

Anonymkode: fdf1c...c1c

Nei du det vet jeg ikke, har lite erfaring med dette da forrige, og første, svangerskap gikk knirkefritt. Er du bekymret er det jo ingenting i veien for å ta en sjekk. Er sikkert noen andre her på forumet som har mer peil? :) 

Jeg tok en test istad, klarte ikke å la være. Da hadde det bare gått 1,5 siden jeg tisset sist og det dukket opp en kjempesvak, nesten usynlig strek likevel. Nå har mensen vart i fire dager og jeg skjønner ingenting. Må ta test på morgenurin i morgen, blir litt bekymret, vil ikke ende opp med exu!! 

Anonymkode: 243e7...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...