Gå til innhold

Kvinneguiden artikel tror menn ikke forstår hva voldtekt er for noe.


ElinX0Xpoliti

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var synd at dette skjedde med deg, men det endrer ikke fakta.
Hvorfor antar du at det er flere voldtekter begått av norske som ikke anmeldes, der vi har i det minste en ok kultur og støtte for de som anmelder, enn det er det samme blant innvandrergruppene der kvinnene kommer fra kulturer der de kan bli drept for å ha sex utenfor ekteskapet og der det er helt naturlig at menn kan forsyne seg som de vil?

Anonymkode: d41fc...5ce

En annen ting jeg reagerer litt på er at mange kvinner går helt i harnisk hvis man nevner noe som helst om å ta forhåndsregler når man selv er ute, men å fortelle alle menn at de må slutte å voldta applauderes med stormende jubel. Nå sier jeg ikke at du er slik, Trolltunge, men det er en god del av dem her på forumet.

Anonymkode: d41fc...5ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Trolltunge skrev:

Veldig få av dem som voldtar ønsker å voldta. Svært mange har bare lyst og behov for sex, og er så full at de ikke skjønner at de drar det for langt. 

De fleste voldtekter begås ikke av mørkemenn som er ute etter å ødelegge, men av våre sønner og brødre som gjør noe dumt. Fordi de var full, kåte og der og da ikke forsto bedre. 

Så slike påminnelser er viktig! Ikke noe å latterliggjøre! Vi som har sønner har en svært viktig jobb for å forebygge, med å terpe på slike selvfølgeligheter til de FORHÅPENTLIGVIS sitter. Også når våre sønner er fulle og kåte!

Høres ut som du ikke skulle hatt sønner for å være ærlig. Tulling

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det mye mer fokus på forholdsregler for kvinner, og lite fokus på holdningskampanjer for menn, vil dette selvsagt føre til at ofrene føler skyld. "Jeg burde ha". Derfor synes jeg man skal være forsiktige med slike offentlige kampanjer om forholdsregler for kvinner. Det bør kanskje inn i skolen, slik at foreldrene kan lære hva man skal fortelle sine barn. Både gutter og jenter. Men det at det offentlige går ut med slike forholdsregler er uheldig. I prinsippet skulle en kvinne kunne gå drita og naken på vei hjem fra fest uten å ha en voldtekt hengende over seg. Dessuten burde disse holdningskampanjene ikke bare være rettet mot menn, men også kvinner. Kvinner voldtar også, og snakker man om store mørketall når det gjelder voldtekt av kvinner, er det enorme mørketall når det gjelder menn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Da var det en overfallsvoldtekt. Det er utrolig synd at du opplevde det. Og du gjorde det du kunne for å unngå det. Du brukte setebelte. Ikke alle gjør det. 

Overfallsvoldtekt er også av definisjon ikke bare mannen som ikke visste at du ikke ville ha sex. Det er en ond og egoistisk handling. Å si til vedkommende at det er slemt å voldta vil ikke føre til noe. Han vet det allerede. Det eneste som funker her er å slå hardt ned på de som gjør dette - og gjøre det vi kan ellers for å beskytte damer mot sånne

Såklart han sendte beklagelser, han ville ikke bli anmeldt. Til og med en full person forstår at når du gjentatte ganger sier tydelig nei og lukker benene dine er det mot reglene å fortsette

Du kan jo ikke selv lage definisjoner av ord på denne måten, å bli voldtatt av noen du kjenner i det det du anser som trygge omgivelser, er per definisjon ikke en overfallsvoldtekt. Ved en slik definisjon ville ikke politiets egen statistikk gi noen mening. Og hvordan vil du definere sovevoldtekter? Eller voldtekter der offeret blir dopet ned? 

Det er kanskje like greit å holde seg til offentlige definisjoner i stedet for å lage sine egne, da funker kommunikasjon så mye bedre. 

Anonymkode: d9774...acd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var synd at dette skjedde med deg, men det endrer ikke fakta.
Hvorfor antar du at det er flere voldtekter begått av norske som ikke anmeldes, der vi har i det minste en ok kultur og støtte for de som anmelder, enn det er det samme blant innvandrergruppene der kvinnene kommer fra kulturer der de kan bli drept for å ha sex utenfor ekteskapet og der det er helt naturlig at menn kan forsyne seg som de vil?

Anonymkode: d41fc...5ce

Jeg går ut fra at det er flest norske menn som voldtar I NORGE , fordi det er flest norske menn i Norge. Jeg tror også at med all omtale av utlendinger er kvinner mer påpasselige når det gjelder dem. Norske kamerater, bekjente og ekser stoler vi på, og burde kunne det, men det er dessverre ofte i slike relasjoner man stiller seg sårbar, og får svi for det. 

På verdensbasis kommer nok norske menn langt ned på listen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne videoen provoserende/idiotisk/undertrykkende og da eller? Jeg bare lurer her.. Det er jo akkurat det samme budskapet, bare presentert på en litt annen måte. 

Anonymkode: ea41b...1a6

Nei, men den er fordummende. 

Grunnen til at den er mindre provoserende er at den blir presentert på en litt mindre angripende måte. Men den behandler ikke problemet. 

Det er menn som voldtar. De ønsker å voldta. De planlegger, og forbereder seg for å voldta. Hemsedalsaken er ett klart eksempel på sånne. Det er ingen råd i verden eller te-metaforer som kommer til å stoppe dem. De kommer til å fortsette å voldta.

Det er menn som har kulturell balast for voldtekt. Det er menn, både etniske nordmenn og utlendinger som anser partner som sin eiendom og sex som en plikt kvinnen har, og som vil kreve den plikten utført. Det er ingen råd i verden eller te-metaforer som kommer til å stoppe dem. De kommer til å fortsette å voldta.

Vi har også andre typer voldtekt som ikke blir påvirket av denne typen media. Litt tilbake hadde vi en 14 åring som gikk på Oslo S for å prøve få tak i gratis Dop. Hun fikk dop, hun betalte mot sin vilje i sex. Det er ingen råd i verden eller te-metaforer som kommer til å stoppe dem. De anså det ikke som en voldtekt men en forretningstransaksjon, men hun BLE voldtatt.

Det er svært mange menn som ikke ønsker voldta. De ønsker å få klare signaler og felles forståelse av situasjonen, mye fordi vi ikke har en kultur for å gå opp til en tilfeldig person å si "Skal vi pule?".  For dem er rådene trakaserende, de er fullt inneforstått med te-metaforen.

Det er de som våkner opp etter det de tror er en natt med en litt sky og sjenert jente til fortellinger om at hun egentlig ikke ville, at hun ikke turte si nei, at hun ikke var klar. (Det var en video noen tid tilbake som solgte denne; ett par som går igjennom flørting og forspill til de trekker seg til ett rom der kamera er den eneste som kan avdekke at hun har skiftet mening)

Det er de som våkner opp og ikke husker noe fra dagen før og minst av alt at de har hatt sex, og får vite at sexen de har hatt var kun deres ansvar. 

Vi lærer kvinner opp til at deres tilnærming til det seksuelle spillet skal følge gamle kulturelle linjer, der de skal være ettergivende og ikke ta initiativ og uttrykke seg, og at menn er eneansvarlig for å avklare og respektere grensene. Dette er ikke bærekraftig. Spesielt fordi det seksuelle spillet har grunn i biologi.

Men enda viktigere, vi prøver fjerne problemet ved å ignorer det For med disse rådene og te-metaforene prøver vi å fremstille at kriminalitet er ett feiltak. At lovbrudd ikke først og fremst er opertunisme, men noen som "tabbet seg ut". Og det er grenseløst, idiotisk, patologisk naivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke selv lage definisjoner av ord på denne måten, å bli voldtatt av noen du kjenner i det det du anser som trygge omgivelser, er per definisjon ikke en overfallsvoldtekt. Ved en slik definisjon ville ikke politiets egen statistikk gi noen mening. Og hvordan vil du definere sovevoldtekter? Eller voldtekter der offeret blir dopet ned? 

Det er kanskje like greit å holde seg til offentlige definisjoner i stedet for å lage sine egne, da funker kommunikasjon så mye bedre. 

Anonymkode: d9774...acd

"Såkalte overfallsvoldtekter er en type voldtekter hvor offer og gjerningsmann normalt ikke kjenner hverandre"

Men uansett, ikke heng deg opp hva det blir definert som i en statistikk i denne diskusjonen. Poenget var at hun sa tydelig nei, og han fortsette å tvinge seg på henne. Det var et overfall, og det var en voldtekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Uffda skrev:

Høres ut som du ikke skulle hatt sønner for å være ærlig. Tulling

Tvert imot! Det er kvinner som meg som burde ha sønner! Min ene er voksen, og opplevde for to år siden at en kamerat ble anmeldt for voldtekt. Akkurat den typen voldtekt som jeg beskriver. Min sønn takket meg da for at jeg har vært så påpasselig med å få ham til å forstå hvor viktig det er å ikke havne i en situasjon som kan føre til dette. At jeg har terpet på at om det er den minste tvil, eller om du er veldig full, så styr unna. Forklart konsekvensene. For kvinner. For menn. 

Kameraten er ingen ekkel ung drittsekk! Han er en ung smart mann. Høflig og grei. Men han gjorde likevel en tabbe i fylla. Kanskje kunne det vært unngått om hans foreldre terpet farene de og?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Trolltunge skrev:

Tvert imot! Det er kvinner som meg som burde ha sønner! Min ene er voksen, og opplevde for to år siden at en kamerat ble anmeldt for voldtekt. Akkurat den typen voldtekt som jeg beskriver. Min sønn takket meg da for at jeg har vært så påpasselig med å få ham til å forstå hvor viktig det er å ikke havne i en situasjon som kan føre til dette. At jeg har terpet på at om det er den minste tvil, eller om du er veldig full, så styr unna. Forklart konsekvensene. For kvinner. For menn. 

Kameraten er ingen ekkel ung drittsekk! Han er en ung smart mann. Høflig og grei. Men han gjorde likevel en tabbe i fylla. Kanskje kunne det vært unngått om hans foreldre terpet farene de og?

At han ble anmeldt er ikke ensbetydende med at han gjorde en tabbe i fylla, det kan også ha vært hun som våknet neste dag og angret. Det har kommet opp en del av disse sakene de siste årene. Men når det er sagt så er ikke rådet om å for alt i verden ungå denne typen situasjoner et bra råd for begge kjønn.

Anonymkode: d41fc...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som skjønte at artikkelforfatteren bevisst skriver det opp på denne "dumme" måten for å gi et sleivspark til politiets råd? Det er for å illustrere hvor teit hun mener politiets forhåndsregler er, for det skulle være veldig enkelt og ikke voldta

Skal ikke være lett når man leter etter ting å bli fornærmet av

Anonymkode: bc1a0...3b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Druid skrev:

Nei, men den er fordummende. 

Grunnen til at den er mindre provoserende er at den blir presentert på en litt mindre angripende måte. Men den behandler ikke problemet. 

Det er menn som voldtar. De ønsker å voldta. De planlegger, og forbereder seg for å voldta. Hemsedalsaken er ett klart eksempel på sånne. Det er ingen råd i verden eller te-metaforer som kommer til å stoppe dem. De kommer til å fortsette å voldta.

Det er menn som har kulturell balast for voldtekt. Det er menn, både etniske nordmenn og utlendinger som anser partner som sin eiendom og sex som en plikt kvinnen har, og som vil kreve den plikten utført. Det er ingen råd i verden eller te-metaforer som kommer til å stoppe dem. De kommer til å fortsette å voldta.

Vi har også andre typer voldtekt som ikke blir påvirket av denne typen media. Litt tilbake hadde vi en 14 åring som gikk på Oslo S for å prøve få tak i gratis Dop. Hun fikk dop, hun betalte mot sin vilje i sex. Det er ingen råd i verden eller te-metaforer som kommer til å stoppe dem. De anså det ikke som en voldtekt men en forretningstransaksjon, men hun BLE voldtatt.

Det er svært mange menn som ikke ønsker voldta. De ønsker å få klare signaler og felles forståelse av situasjonen, mye fordi vi ikke har en kultur for å gå opp til en tilfeldig person å si "Skal vi pule?".  For dem er rådene trakaserende, de er fullt inneforstått med te-metaforen.

Det er de som våkner opp etter det de tror er en natt med en litt sky og sjenert jente til fortellinger om at hun egentlig ikke ville, at hun ikke turte si nei, at hun ikke var klar. (Det var en video noen tid tilbake som solgte denne; ett par som går igjennom flørting og forspill til de trekker seg til ett rom der kamera er den eneste som kan avdekke at hun har skiftet mening)

Det er de som våkner opp og ikke husker noe fra dagen før og minst av alt at de har hatt sex, og får vite at sexen de har hatt var kun deres ansvar. 

Vi lærer kvinner opp til at deres tilnærming til det seksuelle spillet skal følge gamle kulturelle linjer, der de skal være ettergivende og ikke ta initiativ og uttrykke seg, og at menn er eneansvarlig for å avklare og respektere grensene. Dette er ikke bærekraftig. Spesielt fordi det seksuelle spillet har grunn i biologi.

Men enda viktigere, vi prøver fjerne problemet ved å ignorer det For med disse rådene og te-metaforene prøver vi å fremstille at kriminalitet er ett feiltak. At lovbrudd ikke først og fremst er opertunisme, men noen som "tabbet seg ut". Og det er grenseløst, idiotisk, patologisk naivt.

Det er nok mange flere nyanser ved dette enn det du fremstiller her. Det er ikke slik at fleste menn som voldtar faktisk planlegger å voldta noen. Det er så enkelt at man mister kontrollen. Og at man ikke alltid skjønner at handlingen man akkurat gjorde var mot den andre partens vilje. Det gjør det jo ikke mindre ille, det er klart. Men det er viktig å akseptere dette for å kunne spre sunne holdninger. 

(av og til er det forøvrig nødvendig å dumme ting ned)

Men jeg skjønner din side av saken. For menn som går rundt med et fnugg av moral, så er det så vanskelig å kunne se for seg at det kan skje at nabogutten, eller bestekompisen, eller, gud forby, en selv er kapabel til å miste alle hemninger på denne måten. Så derfor er det enklere å putte disse skumlemennene i en bås for å distansere seg mest mulig fra dem. Det ligger i menneskelig natur å distansere seg mest mulig fra folk som gjør onde ting. 

Og selvfølgelig, kvinnene har også godt av å tenke igjennom enkelte ting. Og mye av litteratur og film i dag hjelper til med å underbygge holdninger som ikke nødvendigvis er helt bra. Som fifty shades. Det blir skapt et bilde der det er greit at mannen er kontrollerende, så lenge han er kjekk og nydelig. Kvinnen skal være underdanig og etterkomme hva han vil. Kvinnen skal være nølende til sex, og mannen skal ta henne med storm. Dette kombinert med at man skal være obs på diskriminering og seksuell trakassering skaper en ganske heftig indre konflikt. Damen skal jo ikke vise initiativ, og når mannen gjør det er det lett for at det blir tolket som seksuell trakassering(snakker om clusterfuck da). Jenter også har en del å lære når det kommer til "nei betyr nei". For mange i de sårbare tenåra kan finne på å si knisende "nei", for så å ha sex likevel. Da sender man ikke akkurat et krystallklart bilde om hva det ordet betyr, og det gjør det enklere å komme opp i kinkige situasjoner den dagen hun faktisk mener det når hun sier nei.

Så hvis vi bare hadde blitt flinkere til å faktisk kommunisere med hverandre, hadde mye av faenskapen vært unngått. Men det er pur ønsketenkning, og jeg ser ikke for meg et utopia med fred på jord og rosa skyer.  Men det stopper meg ikke i å prøve å kommunisere. Det finnes en mellomting mellom naiv ønsketenkning og det å bare vasse rundt i dritten og akseptere at verden er en lost case.

Her er forøvrig en ted-talk ang dette:

 

PS: litt off topic, men takk for at du minnet meg på Bill Hicks! lenge siden jeg har sett på noe av han nå. Hvis vi når det punktet at vi ikke lengre kan spøke om alvorlige ting, så har vi virkelig tapt.

Anonymkode: ea41b...1a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er pur ønsketenkning, og jeg ser ikke for meg et utopia med fred på jord og rosa skyer.  Men det stopper meg ikke i å prøve å kommunisere. Det finnes en mellomting mellom naiv ønsketenkning og det å bare vasse rundt i dritten og akseptere at verden er en lost case.

Det er akkurat like mye ønsketenking som å tro at te-metafor skal gi noen effekt. Personlig er jeg mye mer tilhenger av å fokusere på å bedre kommunikasjon enn å terpe på fremstillinger ingen klarer relatere seg til, overgriper eller ei.

Og det er mye mer effektivt å fokusere på å bygge opp en forståelse av den fulle bredden av problemet og ta tak i alle faktorene vær for seg, enn å prøve latterliggjøre de delene som aktivt retter seg mot spesifikke deler av problemet som ikke har andre kjente løsninger.

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Trolltunge skrev:

Veldig få av dem som voldtar ønsker å voldta. Svært mange har bare lyst og behov for sex, og er så full at de ikke skjønner at de drar det for langt. 

De fleste voldtekter begås ikke av mørkemenn som er ute etter å ødelegge, men av våre sønner og brødre som gjør noe dumt. Fordi de var full, kåte og der og da ikke forsto bedre. 

Så slike påminnelser er viktig! Ikke noe å latterliggjøre! Vi som har sønner har en svært viktig jobb for å forebygge, med å terpe på slike selvfølgeligheter til de FORHÅPENTLIGVIS sitter. Også når våre sønner er fulle og kåte!

Dette er ikke sant!

Anonymkode: 2bd32...671

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sphere skrev:

Blir det mye mer fokus på forholdsregler for kvinner, og lite fokus på holdningskampanjer for menn, vil dette selvsagt føre til at ofrene føler skyld. "Jeg burde ha". Derfor synes jeg man skal være forsiktige med slike offentlige kampanjer om forholdsregler for kvinner. Det bør kanskje inn i skolen, slik at foreldrene kan lære hva man skal fortelle sine barn. Både gutter og jenter. Men det at det offentlige går ut med slike forholdsregler er uheldig. I prinsippet skulle en kvinne kunne gå drita og naken på vei hjem fra fest uten å ha en voldtekt hengende over seg. Dessuten burde disse holdningskampanjene ikke bare være rettet mot menn, men også kvinner. Kvinner voldtar også, og snakker man om store mørketall når det gjelder voldtekt av kvinner, er det enorme mørketall når det gjelder menn.

Voldtekt er ikke et holdningsproblem, men et helse/psykologisk problem. Det finnes vel ikke èn person som begår vold/overgrep som kommer fra et velfungerende og følelsesmessig sunt hjem. Alle vet at voldtekt er feil. Holdningskampanjer er dødfødt.

Anonymkode: 143df...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

At han ble anmeldt er ikke ensbetydende med at han gjorde en tabbe i fylla, det kan også ha vært hun som våknet neste dag og angret. Det har kommet opp en del av disse sakene de siste årene. Men når det er sagt så er ikke rådet om å for alt i verden ungå denne typen situasjoner et bra råd for begge kjønn.

Anonymkode: d41fc...5ce

Det du skriver her er et symptom av en rådende farlig holdning. Jeg skriver at en gutt ble anmeldt for voldtekt, og du skriver straks at det kan være at kvinnen bare angret seg.

Mange menn blir snurt når det påpekes at voldtekt er et problem som stort sett kan linkes til menn. For DE er jo ikke slik! De blir snurt til tross for at kvinner voldtas daglig. Av menn! Likevel synes mange menn, som selv blir sure av at det blir påpekt at den typiske voldtektsmann er akkurat mann, at det er helt greit å si at kvinner lyver på seg voldtekter. Fordi de bare angrer et samleie. Det er virkelig en stygg generalisering! 

Å bli voldtatt er en så fornedrende opplevelse at jeg går ut fra at de fleste menn (med mindre de er blitt voldtatt selv) ikke kan forstå det. Å bli fratatt bestemmelsesretten over egen kropp, å bli penetrert og pumpet inn i av en pikk man slett ikke vil ha, mens hele kroppen er full av redsel- for alt fra ytterligere smerte, til sykdommer, til graviditet, til "Hvordan i all verden skal jeg klare å leve videre med dette?"- det er så ydmykende at de fleste som opplever det instinktivt reagerer med at "Dette må ingen få vite om!"  

Likevel er det altså lov å generalisere kvinner slik som du her gjør, ved å påpeke at det kan godt være at kvinnen bare angret seg. For det er slik de fleste kvinner er? NEI!!!!

De aller fleste kvinner (sikkert flere enn menn som aldri ville gått litt for langt, uansett situasjon) ville aldri finne på å anmelde falskt voldtekt. Klart det kan skje, at det finnes noen skrudde sårbare individer som av en eller annen grunn tørster etter oppmerksomhet, og derfor finner på noe slikt, men 99,99% av kvinner ville aldri finne på noe slikt. 

Hvorfor i all verden skulle kvinner skryte på seg å ha blitt fornedret og ydmyket????  

Altså, ikke engang halvparten av dem som reelt blir voldtatt anmelder, fordi det er så vanvittig ydmykende, men det er likevel greit å generalisere at "Kvinner gjør slikt! De har sex, angrer og anmelder mannen!"     ??? 

Jeg tror man bør gå ut fra at de aller fleste kvinner som sier de er blitt voldtatt faktisk er blitt voldtatt. Noe annet ville være fullstendig ulogisk! Selv om det har skjedd, kanskje, noen ganger at kvinnen løy. (Vi vet ikke hva som faktisk skjedde og hvorfor kvinnen trakk seg. Kan også ha blitt for tøft å stå i det!)

De fleste av oss kvinner har hatt både ett og flere ligg vi angrer på. Vi kaller det ikke voldtekt! 

 

Endret av Trolltunge
skrivefeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke sant!

Anonymkode: 2bd32...671

Jo , dette er sant. Vi regner med at flesteparten av alle voldtekter er av denne typen. Overfallsvoldtekter og planlagte overgrep er i klart mindretall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voldtekt er ikke et holdningsproblem, men et helse/psykologisk problem. Det finnes vel ikke èn person som begår vold/overgrep som kommer fra et velfungerende og følelsesmessig sunt hjem. Alle vet at voldtekt er feil. Holdningskampanjer er dødfødt.

Anonymkode: 143df...39e

Jeg er tilbøyelig til å være enig at det kanskje burde kalles noe annet enn holdningskampanjer. Men det å opplyse om hvor lett misforståelser i fylla kan oppstå, og at vi bør være ekstra oppmerksomme på samtykke, burde være en selvfølge å lære bort. Da er det også viktig å ta for seg alle aspekter. Også ringvirkningene av en falsk voldtektsanklage. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Druid skrev:

Det er akkurat like mye ønsketenking som å tro at te-metafor skal gi noen effekt. Personlig er jeg mye mer tilhenger av å fokusere på å bedre kommunikasjon enn å terpe på fremstillinger ingen klarer relatere seg til, overgriper eller ei.

Og det er mye mer effektivt å fokusere på å bygge opp en forståelse av den fulle bredden av problemet og ta tak i alle faktorene vær for seg, enn å prøve latterliggjøre de delene som aktivt retter seg mot spesifikke deler av problemet som ikke har andre kjente løsninger.

Og tydeligvis akkurat like mye ønsketenking som det å tro at innlegget mitt ville bli kommentert på i sin helhet, og ikke bare trukket ut ett avsnitt, for så å dra inn den te-videoen for å underbygge en påstand om at jeg er naiv.

Grunnen til at jeg først postet den Te-videoen, var for å vise at den samme stappe-ting-inn-med-te-skje-metoden har blitt brukt på akkurat dette temaet før, uten at det skapte furore i den forstand at det visstnok fornedret kvinner(eller menn, eller sauer eller hvemsomhelst som kunne føle seg truffet) Selvfølgelig sitter jeg ikke her med tanker om at den videoen der kommer til å endre alt til det bedre eller at voldtekts-statistikken kommer til å gå ned merkbart etter at den har blitt spredd i media. 

Life is just a ride in an amusement park. 

 

Anonymkode: ea41b...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, da var ikke setningen min tydelig nok.

Te- metaforen er ikke like provoserende som listen fordi listen harselerer over at alle menn er underforstått overgripere som ikke kan noe for det og som må beskyttes mot seg selv.

Te -metaforen er ytterligere avvæpnende med at den er en metafor og ikke knytter seg direkte i problemstillingen. Det gjør den relativt uangripelig, men det gjør den også irrelevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trolltunge skrev:

Veldig få av dem som voldtar ønsker å voldta. Svært mange har bare lyst og behov for sex, og er så full at de ikke skjønner at de drar det for langt. 

De fleste voldtekter begås ikke av mørkemenn som er ute etter å ødelegge, men av våre sønner og brødre som gjør noe dumt. Fordi de var full, kåte og der og da ikke forsto bedre. 

Så slike påminnelser er viktig! Ikke noe å latterliggjøre! Vi som har sønner har en svært viktig jobb for å forebygge, med å terpe på slike selvfølgeligheter til de FORHÅPENTLIGVIS sitter. Også når våre sønner er fulle og kåte!

Det går ikke ant å voldta uten å vite om det, hva slags syn har du på menn at du tror noe sånt om menn. Om jenta eller kvinnen ikke sier ifra eller vet om hun blir voldtatt, så blir hun ikke voldtatt.  

Hva slags bizarro univers kommer du ifra, hvor dette er rimelig i det hele tatt? Jeg går ikke rundt å tror at menn rundt meg ikke vet hva voldtekt er for noe.

Menn fra ME og Afrika har helt annen kultur og religion som gjør dem mer tilbøyelig å voldta enn norske menn som er påpekt av gatestone instute, Norsk politi og faktisk imamer i Norge.

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror det du tror, og vi har tilfeller at kvinner voldtar menn og barn i Norge, sistnevnte er det kjønnsymetrisk omtrent.              

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...