Gå til innhold

Hvor tidlig hadde DU den første ultralyden?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Har en kronisk sykdom som gjør at jeg må dra til legen med en gang jeg får positiv test. Jeg fikk da tilbud om ultralyd (ca  i uke 6-7 tror jeg), ble tatt hos fastlegen. Måtte betale 150 kr ca.. det var kun for å se om hjertet slo :ninuskapus:

Anonymkode: f2cd4...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved 7 uker. Det var rutine pga ivf. Man ser ikke så mye da, en bønne med hjerteblink. Mot slutten av første trimester er det derimot veldig artig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første graviditet var det ca uke 5+5, kun fordi min mor tar ultralyd og vi hadde mulighet. Dette var utpå magen, så fikk ikke se om hjertet slo eller noe slikt, da hadde vi nok måtte ta innvendig, men så at livmoren var begynt å vokse litt og at det var NOE der. Er vel tidligst i uke 5 at det er mulig å se noe, men særlig spennende er det ikke.

Ved andre graviditet var det i uke 8+2, fordi første gangen endte det i SA og jeg ville se om det sto bra til inni der. Hadde også blitt gravid igjen før jeg fikk mensen tilbake etter SAen, så var også litt interessert i å vite hvor langt på vei jeg var. 
Denne var hakket mer spennende, så ut som en liten bamsemums inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ved uke 8, og så igjen i uke 13. Jeg trengte den i uke 8 for å forholde meg til svangerskapet, men det var ikke mye man fikk sett i grunn. I uke 13 var det mye å få sett og det var absolutt verdt å bruke en 1000-lapp på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 6 for å se om det faktisk var noe der fordi jeg ikke trudde på det selv enda! 

Uke 12 for å se om alt fortsatt så bra ut, så vi kunne dele nyeheten. 

Uke 18 og 19 på sykehuset

og nå i uke 28 på 3D ultralyd😁

Anonymkode: c38c4...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Uke 11. Var en liten klump med antydninger til armer og bein, men hovedsakelig var det hjertet vi så og ikke minst hørte :) Herlighet for en galopplyd :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskap: privat uke 13, så OUL og 3D

andre: endte i SA

tredje: uke 7 privat pga blødning som jeg trodde var SA, så uke 13 og OUL

Anonymkode: fbc59...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre er IVF-barn, så ul i uke 7 er standard. 6+3 med første, 6+5 med andre og 7+4 med tredje. Så hjerteslag alle gangene, men ikke noe særlig mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ultralyd og det var den ordinære. 🤗 Så ingen grunn til å ta før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom inn til ordinær UL i uke 16. Man kan gå privat så tidlig man ønsker. Dersom du skal få gratis time må det ære fordi du ikke aner hvor langt du er på vei eller at du har hatt blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 6+4, er nå 7+4.

Skal på ny ultralyd rundt uke 9 og i uke 12. Velger det fordi jeg er redd for å risikere å gå med et "dødt foster" inni meg uten å vite det..

Anonymkode: 81ef7...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12 fordi jeg var usikker på hvor langt jeg var på vei (ble henvist). Lille sprellebaby fikk fram tårer i øyene hos pappaen sin :) Det ble litt mer virkelig for ham også da.

OUL i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.4.2017 den 21.55, Teardrop skrev:

Hvor tidlig hadde DU den første ultralyden?
Hadde du den spesiellt tidlig eller sent? Hvorfor?


Og er det noen som vet hva som er det tidligste man kan få en ul?

Med mitt første barn hadde jeg i uke 7, 13 også på sykehuset i uke 19. I uke 7 bestilte jeg time hos Aleris for å se at det faktisk var sant. 

I dette svangerskapet har jeg hatt i uke 8 og nå i uke 13. I uke 8 var hos fastlegen min fordi hun har tilgang til det på kontoret :-) Betryggende å se et bankende hjerte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 11+6 :) Privat UL. Ville se at alt stod bra til med spiren :) etter UL føltes ikke graviditeten uvirkelig lenger og det var kjekt for mannen også, som det var enda mer uvirkelig for før UL ;) 

Anonymkode: ad020...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min i uke 9 (8+4) :-) 

Syns det var helt herlig å se en bitteliten 2 cm kort krabat med et hjerte som pumpet og pumpet. 

 

Gleder meg <3 #Novemberbaby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...