Gå til innhold

Hvor tidlig hadde DU den første ultralyden?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig hadde DU den første ultralyden?
Hadde du den spesiellt tidlig eller sent? Hvorfor?


Og er det noen som vet hva som er det tidligste man kan få en ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 7 med førstemann, hos fastlegen, fordi jeg ønsket å vite om det var liv laga.

Uke 12 med nr 2 hos gynekolog, for å bare ta en sjekk.

Uke 9 med tredjefrøken, legevenninne, fordi jeg ønsket å vite om det var liv. (Nervøs pga nylig abort)

Anonymkode: 03998...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 7+2 ca. Dette var ivf så det er standard. 

Anonymkode: 31c23...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt noe annet enn ordinær UL, faktisk. Har ikke følt behov for det i noen av svangerskapene (fire barn).

Anonymkode: 5aac4...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3 :) ble gravid på prevensjon, så det var for å se hvor langt jeg var på vei. Vi var usikre på om vi ville beholde da timen ble bestilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altifra 7 uker til 6 mnd av diverse grunner.

Ultralyd reglene har endret seg mye siden jeg gikk gravid første gang i 94 til siste gang i 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12+4, ønsket å vite om alt så bra ut og orket ikke vente åtte uker til på ordinær ultralyd. 

Anonymkode: bc7fe...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 7 med alle. Jeg hadde høyrisikosvangerskap hvor man skal begynne tidlig med kontroller på sykehuset og UL på første kontroll er standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann hadde jeg ingen ultralyd før den ordinære i uke 19.

Med neste hadde jeg ultralyd mellom uke 5 og 6 for å se hvor embryoet satt pga tidligere svangerskap i egglederen og fare for nytt svangerskap utenfor livmoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6 fordi jeg blødde og tidligere har hatt en sa. Var veldig nervøs og var sikker på at dette også skulle dø, men vi så et fint og friskt hjerte slå. Nå er jeg 6 mnd. På vei💙

Anonymkode: 93068...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde uke 6 på sykehuset pga hyperemesis. 

Andre svangerskap hadde jeg i uke 12. Det var fordi vi var så nysgjerrig 😊

Anonymkode: e311f...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første og andre graviditet hadde jeg ikke ul før den ordinære. Følte ikke behov for noen tidlig

i tredje hadde jeg i forbindelse med duotest(pga min alder) i uke 10+2. Fikk da konstantert MA.

I fjerde hadde jeg også i uke 10+2,alt såg fint ut, hadde også en i uke 12(som var i forbindelse med duotesten). Denne gangen ønsket jeg en tidligere for å sjekke at alt var bra, men fastlegen ville ikke henvise og de private hadde lange ventelister. Fant heldigvis hjertelyd med doppler i uke 9, så fikk hvertfall konstantert at det var liv.

Anonymkode: 685ca...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I svangerskapsuke 9 pga en blødning. Fikk se en liten potet som sprellet med arm og benstubbene sine og høre hjertet banke. Hadde også vanlig tidlig ul i uke 13, fikk sjekket etter avvik og bekreftet at det var et friskt foster inni der. Så mye mer ut som en baby som sparket og turnet i magen.

Anbefaler den i uke 12-13 siden det ikke er så mye å se før det, men har man blødning er det jo godt å se at det er liv  😊

Anonymkode: d2bdb...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6 pga blødninger (gikk heldigvis bra). Offentlig sykehus.

Anonymkode: 2a4b6...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 10 + 2 pga. blødning. Fikk henvisning til ul hos gynekolog og fikk se et sprellende foster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med de første fikk jeg ul på legekontoret, han brukte det istede for doppler for å høre på hjerte, så første gang i uke 12 med begge.

Med 3 var jeg på tidlig ul før uke 12, men husker ikke hvilken uke.

Denne gang var jeg på tidlig ul i uke 6.

Anonymkode: 8b195...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen var jeg 8+3, men eneste grunn til at jeg tok ul var blødning. Tidligere har jeg tatt UL rundt uke 12, da ser man en liten minibaby og man får sjekket nakkefold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 7+1 denne gangen, har fått tilbud rundt uke 7 etter alle positive prøverørsforsøk, fire positive, men kun siste vi har kommet så langt at vi har sett liv i uke 7. Første gangen fikk vi bekreftet sa med ultralyd i uke syv (hadde en stor blødning med smerter, så var vel ikke overrasket) , og de to gangene i midten mistet vi før uke syv, og synkende HCG bekreftet sa

Anonymkode: a5f5a...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ha første UL i uke 12, men det ble i uke 9 (8+4) pga blødning. Fikk da vite at Det banket et friskt hjerte, men jeg hadde en tvilling som ikke klarte seg som jeg da spontanabortert. Må innrømme at det gikk innpå meg, mannen også, men håper alt går bra med det barnet jeg bærer nå. Er 5 mnd på vei❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...