Gå til innhold

Gammel feminist angrer - Vi tenkte ikke på barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle vil ha kaka og spise den også. Vi har den standarden og godene vi har i dag fordi kvinner jobber. Ingen som nekter noen å gå ned i levestandard, eller finne seg en mann å leve på, men dertil blir også den økonomiske sårbarheten ved skilsmisse og lite i pensjon. 

Anonymkode: 8e732...90d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående husmødre. Hva skjer i framtiden når mann og kone ikle er forelsket lenger? Han har jobb og kan forsørge seg selv, hva med eks?

Du er en dame som har dedikert livet til å oppdra dine barn, men nå står du uten inntekt. Uten utdannelse, uten jobb, og du har ikke mye jobberfaring. 

Husmor står igjen som taper etter skilsmisse.

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Chiyo skrev:

Angående husmødre. Hva skjer i framtiden når mann og kone ikle er forelsket lenger? Han har jobb og kan forsørge seg selv, hva med eks?

Du er en dame som har dedikert livet til å oppdra dine barn, men nå står du uten inntekt. Uten utdannelse, uten jobb, og du har ikke mye jobberfaring. 

Husmor står igjen som taper etter skilsmisse.

 

 

Det er ikke sant, jeg har sett selv menn som gått igjennom skilsmisse. De mister hus, barn og bil, noe som de hadde jobbet hard for. Husmødre taper ikke etter en skilsmisse, men de taper økonomisk lang tid sikt.

Problemet er at menn ikke gifter seg lengre siden det er så mye risiko ved å gifte seg, som viser seg i USA, england og Sverige. og nå som 40% av menn i Norge ikke gjør det, så går det langt mere utover kvinner som blir fattige som resultat for dette. Fattige kvinner i Norge og da mener jeg under 4000 kr til livsopphold (ekskludert husleie eller hus kostnader), har eksplodert mens menn har ikke forandret seg særlig de siste 30 årene. Er et direkte resultat at menn ikke ønsker å gifte seg lengre.                          

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
6 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Jo en vanlig konspirasjonsteori er f.eks at menn tjener mer enn kvinner for å utføre samme jobb

 

? Det har da ingenting med dette tullet å gjøre!  Vi har tarifflønn i Norge noe som flertallet vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Snuppi skrev:

? Det har da ingenting med dette tullet å gjøre!  Vi har tarifflønn i Norge noe som flertallet vet. 

Tydeligvis ikke . Jeg hører det stadig vekk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wildfig

Så klart dere går glipp av noe stort ved å ikke få barn. Det er det største en kan oppleve. At visse damer ikke ønsker ansvaret det innebærer er en helt annen sak. 

Jeg ser iallefall ikke ned på kvinner som er husmødre. Men lurer veldig på hvordan de får det til å gå rundt økonomisk. Skulle gjerne vært mer hjemme selv, hatt late dager med husarbeid og hentet ungene tidligere. Absolutt vært en fordel for hele familien.

Feminist er noe jeg forbinder med usminkede damer med strikkejakke og en mannevond innstilling. Jeg tror dagens kvinner gjør og får til det de vil, vi vet vi har muligheter og blir stadig mer ettertraktede på arbeidsmarkedet grunnet høyere utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
11 minutter siden, wildfig skrev:

Så klart dere går glipp av noe stort ved å ikke få barn. Det er det største en kan oppleve. At visse damer ikke ønsker ansvaret det innebærer er en helt annen sak. 

Jeg ser iallefall ikke ned på kvinner som er husmødre. Men lurer veldig på hvordan de får det til å gå rundt økonomisk. Skulle gjerne vært mer hjemme selv, hatt late dager med husarbeid og hentet ungene tidligere. Absolutt vært en fordel for hele familien.

Feminist er noe jeg forbinder med usminkede damer med strikkejakke og en mannevond innstilling. Jeg tror dagens kvinner gjør og får til det de vil, vi vet vi har muligheter og blir stadig mer ettertraktede på arbeidsmarkedet grunnet høyere utdanning.

Hva er det med enkelte mennesker og deg  som ikke skjønner at alle kvinner ikke vil ha barn!? Nei, å få barn er ikke det største som en kvinne som ikke vil ha barn kan få oppleve! 

Flott at du ikke ser ned på husmødre men du romantiserer husmødres tilværelse. Late dager blir det ikke så mange av.

Feminisme er likestilling og like rettigheter for begge kjønn. Ut i fra innlegget ditt er du også feminist. 

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, April 19, 2017 den 22.33, Sykkelkopp skrev:

Bra dette kommer ut, kanskje det blir stoppet før det er for sent

Det blir bare problem når man ødelegger den naturlige symbiosen mellom mann og kvinne ved å komme med giftige ideer som at kvinner MÅ gjøre akkurat det samme som menn for å leve et fullverdig liv. Hva er det som gjør at kvinner vil herme etter og bli menn?

Frihet for alle, men slutt å spre ideer til kvinner om at å oppdra barn ikke er like viktig eller suksessfullt som å skrive tall i excel hele dagen

Det er jo ikke alle kvinner som ønsker seg barn eller ønsker å være hjemmeværende. Kudos til de som vil det. Men jeg syns det er bra feminismen ikke tvinger kvinner til å gå hjemme og være gravide hele tiden

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, wildfig skrev:

Så klart dere går glipp av noe stort ved å ikke få barn. Det er det største en kan oppleve. At visse damer ikke ønsker ansvaret det innebærer er en helt annen sak. 

Jeg ser iallefall ikke ned på kvinner som er husmødre. Men lurer veldig på hvordan de får det til å gå rundt økonomisk. Skulle gjerne vært mer hjemme selv, hatt late dager med husarbeid og hentet ungene tidligere. Absolutt vært en fordel for hele familien.

Feminist er noe jeg forbinder med usminkede damer med strikkejakke og en mannevond innstilling. Jeg tror dagens kvinner gjør og får til det de vil, vi vet vi har muligheter og blir stadig mer ettertraktede på arbeidsmarkedet grunnet høyere utdanning.

Da forbinder du feminisme helt feil

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er jo ikke alle kvinner som ønsker seg barn eller ønsker å være hjemmeværende. Kudos til de som vil det. Men jeg syns det er bra feminismen ikke tvinger kvinner til å gå hjemme og være gravide hele tiden

Hø? 

Nazismen  eller rasisme tvinger heller ikke kvinner til å være gravide hele tiden. Hva skal du frem til?

 

2 minutter siden, Snuppi skrev:

Hvor da? 

Nettet, rundt meg, søsken, bekjente

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Hø? 

Nazismen  eller rasisme tvinger heller ikke kvinner til å være gravide hele tiden. Hva skal du frem til?

 

Nettet, rundt meg, søsken, bekjente

Nazismen var veldig på at kvinner med perfekte ariske gener skulle være babymaskiner og produsere flest mulig ariske barn jo.

Ikke at jeg skjønner hvordan du sammenligner feminisme som handler om like rettigheter for kvinner og menn med rasisne og nazisme men...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snuppi skrev:

Hvor da? 

– Men når vi sammenlikner like kvinner og menn i samme bransje, så er det fortsatt en lønnsforskjell som vi ikke kan forklare med utdanning- og yrkesforskjeller, sier Østbakken.

https://www.nrk.no/norge/menn-tjener-fortsatt-mer-enn-kvinner-1.13413940

 

Anonymkode: 55328...622

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuppi
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Hø? 

Nazismen  eller rasisme tvinger heller ikke kvinner til å være gravide hele tiden. Hva skal du frem til?

 

Nettet, rundt meg, søsken, bekjente

Så rart.. Jeg hører aldri at menn som har samme stilling og utdannelse som kvinner tjener mer da de er menn i disse dager..

Men jeg har faktisk opplevd at  to menn som hadde ingen utdannelse, i forhold til meg og mine kvinnelige kolleger fikk bedre lønn og full stilling - i følge ledelsen var årsaken til dette at de var menn og måtte forsørge familien!? De hadde i tillegg mindre ansiennitet enn resten av gjengen som tydeligvis ikke hadde noen å forsørge da vi var kvinner?!? Høyskolen i Akershus bedrev samme praksis. De lønnet menn bedre enn kvinner som førte til at kvinnelige lektorer ikke ønsket å takke ja til å jobbe der. De lønner kvinner og menn likt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

– Men når vi sammenlikner like kvinner og menn i samme bransje, så er det fortsatt en lønnsforskjell som vi ikke kan forklare med utdanning- og yrkesforskjeller, sier Østbakken.

https://www.nrk.no/norge/menn-tjener-fortsatt-mer-enn-kvinner-1.13413940

 

Anonymkode: 55328...622

Den viktigste forklaringen er at arbeidsmarkedet er kjønnsdelt. Kvinner og menn jobber i ulike bransjer og posisjoner. Menn jobber i yrker som i snitt tjener bedre, forklarer Kjersti Misje Østbakken, forsker ved Institutt for samfunnsforskning og likestillingsforskningsprosjektet Core.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/19/2017 den 23.01, Sykkelkopp skrev:

Men føler du at du ikke bidrar like mye om du oppdrar barn?

Såklart dere skal få jobbe om dere vil, men ikke gjør det fordi dere føler dere ikke bidrar til samfunnet ved å sørge for fremtiden til oss alle. Veldig mange jobber er overhodet ikke essensielle, oppfostring av barn derimot - det er en av de få tingene vi ikke kan klare oss uten. Og det kreves smarte sterke mennesker for å skape smarte sterke barn. Kvinner er også bedre på å gi barn den oppmerksomheten og kjærligheten de trenger under oppveksten

 

Hvem som er best egnet til å ivareta barn er mer individuelt enn kjønnsbestemt, selv om kulturen nok ruster flere kvinner for oppgaven enn menn.

Hele tråden preges av kunnskapsløshet rundt feminisme og likestilling. Uten jobb og inntekt, ble kvinnen avhengig av mannen. Hun måtte finne seg i mannens beslutninger, og bare håpe på at mannen alltid ville være snill. Mange menn var ikke det; makt korrumperer. Som i Saudi Arabia, Afghanistanf etc - menn har makten i forholdene og den blir misbrukt. Respekten for kvinner var lavere, bl.a. Fordi kvinner ikke kunne stå på egne ben økonomisk og ikke hadde jobb utenfor hjemmet. Det var menn som tok beslutningene i samfunnet - også om saker ang kvinnehelse, abort, barn og omsorg (slik det er i mange land i dag, bl.a. i USA). At man har færre fødsler i dag er forbigående; når menn har kommet etter og samfunnet i enda større grad aksepterer at menn gjør en større innsats hjemme, herunder tar ut mer permisjon, vil flere kvinner velge barn. Dessuten vil flere kvinner som nå ikke finner seg menn, fordi deres krav er for høye i fht hva menn kan tilby, eller menn for mye bakpå når de ikke lenger har inntektsovertaket, få barn gjennom donorsvangerskap.

Og når det gjelder karrierekvinnene? De har barn, de. De når målene sine og et vellykket familieliv ved siden av karriere er et must. De som ikke har barn er sjelden blant karrierekvinnene. 

Dere som vil være hjemme; det er ikke snylting i mine øyne, men muligens dumhet dersom du ikke har sikret deg en skikkelig god avtale ved skilsmisse (skjevdeling kan sette deg på bar bakke om du ikke står oppført som eier på bolig og som medlåntaker på lån), eller forsikring om din mann dør. 

Anonymkode: f0adb...a2a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snuppi skrev:

Den viktigste forklaringen er at arbeidsmarkedet er kjønnsdelt. Kvinner og menn jobber i ulike bransjer og posisjoner. Menn jobber i yrker som i snitt tjener bedre, forklarer Kjersti Misje Østbakken, forsker ved Institutt for samfunnsforskning og likestillingsforskningsprosjektet Core.

Men det er nettopp det st dette ikke forklarer hele forskjellen! Innenfor de samme bransjene og de samme nivåene er det fortsatt en skjevdeling. Og når et yrke bikker fra å være mannsdominert til kvinnedominert faller både status og lønnsnivået for yrket (som lærer, veterinær, psykolog mm) 

Anonymkode: f0adb...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...