Gå til innhold

Gammel feminist angrer - Vi tenkte ikke på barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, herzeleid skrev:

Også norske "gammelfeminister" virker å mene at man i for stor grad har "ofret" barna for kvinnenes karriære og yrkesliv:

http://www.vl.no/nyhet/vil-ha-mor-lenger-hjemme-med-smabarn-1.53394?paywall=true

 

 

Ja er helt ening med henne, det litt for sent å redde feminismen nå fra radikal feministene. Feminisme i dag er ikke det jeg det jeg kjempet for, i dag så betyr feminisme det motsatte.    

Forsten hva slags avis er Vårt land?

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Ja er helt ening med henne, det litt for sent å redde feminismen nå fra radikal feministene. Feminisme i dag er ikke det jeg det jeg kjempet for, i dag så betyr feminisme det motsatte.    

Forsten hva slags avis er Vårt land?

Radikalfeministene er jo bare en spesiell gruppe feminister. Alle feminister er ikke sånn som de få som ødelegger

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Radikalfeministene er jo bare en spesiell gruppe feminister. Alle feminister er ikke sånn som de få som ødelegger

Det er sant men radikal feminister styrer feminismen i akademia i dag, de kastet ut alle som var uenig på slutten av nitti tallet. Og den største feminismen i Norge er nå inter seksjons feminisme der man lager et "hvem har minst privileger hierarki" og patrakiet har skyld for alt sammen. Bare for å poengtere hva de "lærer" i feminisme idag, wage gap, multikulturell teori, 1 av 5 voldtekt myten og annet tull, samt postmodernisme basert på fransk filosofi.    

https://www.uio.no/studier/emner/annet/skk/KFL2031/ 

KFL2031 - Feminisme og multikulturalisme

 

Siden normale feminister ikke tør å snakke mot disse radisene og da mener jeg kvinnefronten som har flyttet inn på kaffebordet og svenske feminister, tar jeg i det minste putter alle dagens feminister under denne paraplyen. 

Jeg vet ikke hvordan man kan "redde" feminismen, men i dag kan ikke jeg kalle meg feminist siden feminismen gikk fra fri tale, kvinner er like sterke og smarte som menn og like muligheter for kvinner. Kan du virkelig kalle deg feminist lengere når disse kvinnene er så synlig i media med Marie Simonsen i spissen.          

Hvordan du kan redde feminismen fra dette, vet jeg ikke. Jeg har gitt opp, bortsett å være med på debatt av og til.  

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Norske gener dør ut innen 60 år. Det er ett. Det andre at det ikke blir født nye borgere til å ta viktige jobber i samfunnet vårt. Barn er idag faktisk en ressurs i samfunnet. 

Anonymkode: b6251...fd1

Så enkelt er det. Hvis kvinner ikke snart innser at familie og barn er det viktigste for et samfunn så vil vi veldig snart dø ut i vårt eget land.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, hocane skrev:

Så enkelt er det. Hvis kvinner ikke snart innser at familie og barn er det viktigste for et samfunn så vil vi veldig snart dø ut i vårt eget land.

 

Hvorfor er det bare kvinns som skal innse dette? Hva med alle mennene som aldri blir klare for barn men bare utsetter og utsetter? Kvinner kan faktisk ikke reprodusere seg selv uten hjelp

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Ja er helt ening med henne, det litt for sent å redde feminismen nå fra radikal feministene. Feminisme i dag er ikke det jeg det jeg kjempet for, i dag så betyr feminisme det motsatte.    

Forsten hva slags avis er Vårt land?

Kristen.

Anonymkode: c5336...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

På 4/21/2017 den 14.09, etnavn skrev:

Vær realistisk. Hvor hen blir du møtt med sosial aksept hvis du sier "Nei, jeg valgte å være husmor jeg, så jeg er hjemme." Det faller ikke i god jord. Det blir ikke respektert som en fullverdig jobb. Og det er trist.

Nå er det mulig jeg oppfatter verden slik jeg ønsker å oppfatte den. Men jeg tenker da at det er et privilegium å kunne la den ene parten være hjemme. Og jeg tenker at det er flere enn meg som tenker slik.

Min bror jobber som konsulent og tjener mange millioner i året. Hans kone er da hjemme med barna, og steller med det staselige huset de har på vestkanten. 

Jeg selv er lesbisk, og driver et firma som går såpass godt økonomisk at vi ikke begge trenger å jobbe. Så min kone er hjemme. Det er jo luksus. Når jeg kommer sliten fra jobb så får jeg hjemmelaget middag, og omsorg fra en familie som har masse overskudd til meg.

Jeg tenker heller at de foreldrene som stresser rundt, og leverer ungene i barnehagen klokken 7, henter klokken 17 og så har litt spising og legging. Det er jo de folka det er synd på. 

I mitt hodet er det absolutt ikke sett ned på å prioritere barn og familieliv dersom man har mulighet.

Anonymkode: beaef...a05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Endret av Rufino
kan dette innlegget slettes? Publisert ved en feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2017 den 0.26, Sykkelkopp skrev:

"-Å i Norge si at feminisme betyr likestilling er å indikere at en manns karakter er mindre egnet til å skape et fair samfunn"

Joda ser vinklingen din, bare synd at Humanisme var allerede tatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undulater
På 19.4.2017 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Innvandring fikser det problemet.

Norske gener, hva nå enn det er, får du bekymre deg over for deg selv på gutterommet.

Anonymkode: 25cbb...071

For noe tull. Selvfølgelig er det en verdi i å bevare det norske, på samme måte som den samiske, eller siouxenes kultur, eller whatever. For en fattig verden det ville blitt dersom kulturer opphørte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2017 den 14.16, hocane skrev:

Så enkelt er det. Hvis kvinner ikke snart innser at familie og barn er det viktigste for et samfunn så vil vi veldig snart dø ut i vårt eget land.

 

 

På 25.4.2017 den 14.42, Maleficenta skrev:

Hvorfor er det bare kvinns som skal innse dette? Hva med alle mennene som aldri blir klare for barn men bare utsetter og utsetter? Kvinner kan faktisk ikke reprodusere seg selv uten hjelp

Når skal du svare @Maleficenta, @hocane??

Anonymkode: bce01...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2017 den 15.42, Maleficenta skrev:

Hvorfor er det bare kvinns som skal innse dette? Hva med alle mennene som aldri blir klare for barn men bare utsetter og utsetter? Kvinner kan faktisk ikke reprodusere seg selv uten hjelp

Ja jeg hører stadig dette argumentet her, men har til gode å se en eneste mann som er slik. Nesten alle jeg kjenner er single og sliter med å skaffe seg kjæreste til tross for at de veldig gjerne vil ha noen å tilbringe dagene med og stifte familie med.

Anonymkode: b50fa...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det mulig jeg oppfatter verden slik jeg ønsker å oppfatte den. Men jeg tenker da at det er et privilegium å kunne la den ene parten være hjemme. Og jeg tenker at det er flere enn meg som tenker slik.

Min bror jobber som konsulent og tjener mange millioner i året. Hans kone er da hjemme med barna, og steller med det staselige huset de har på vestkanten. 

Jeg selv er lesbisk, og driver et firma som går såpass godt økonomisk at vi ikke begge trenger å jobbe. Så min kone er hjemme. Det er jo luksus. Når jeg kommer sliten fra jobb så får jeg hjemmelaget middag, og omsorg fra en familie som har masse overskudd til meg.

Jeg tenker heller at de foreldrene som stresser rundt, og leverer ungene i barnehagen klokken 7, henter klokken 17 og så har litt spising og legging. Det er jo de folka det er synd på. 

I mitt hodet er det absolutt ikke sett ned på å prioritere barn og familieliv dersom man har mulighet.

Anonymkode: beaef...a05

Jeg er veldig enig i dine vurderinger av at å innrette livet slik dere gjør er et gode, og tror også barn og familien som helhet har godt av en slik ordning du skisserer, men jeg vil si det er et visst sosialt stigma rundt slike forhold, i allefall om de er noenlunde tradisjonelle. Særlig tror jeg dette gjelder i tradisjonelle heterofile forhold, og at man gjerne ser litt ned på kvinnen som "bare" går hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg hører stadig dette argumentet her, men har til gode å se en eneste mann som er slik. Nesten alle jeg kjenner er single og sliter med å skaffe seg kjæreste til tross for at de veldig gjerne vil ha noen å tilbringe dagene med og stifte familie med.

Anonymkode: b50fa...176

Hvor i Norge befinner du deg hvor det ikke finnes en eneste mann som ikke er keen på kjæreste og barn?!

Grunnen til at du hører dette konstant er fordi det skjer.

Anonymkode: bce01...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det mulig jeg oppfatter verden slik jeg ønsker å oppfatte den. Men jeg tenker da at det er et privilegium å kunne la den ene parten være hjemme. Og jeg tenker at det er flere enn meg som tenker slik.

Min bror jobber som konsulent og tjener mange millioner i året. Hans kone er da hjemme med barna, og steller med det staselige huset de har på vestkanten. 

Jeg selv er lesbisk, og driver et firma som går såpass godt økonomisk at vi ikke begge trenger å jobbe. Så min kone er hjemme. Det er jo luksus. Når jeg kommer sliten fra jobb så får jeg hjemmelaget middag, og omsorg fra en familie som har masse overskudd til meg.

Jeg tenker heller at de foreldrene som stresser rundt, og leverer ungene i barnehagen klokken 7, henter klokken 17 og så har litt spising og legging. Det er jo de folka det er synd på. 

I mitt hodet er det absolutt ikke sett ned på å prioritere barn og familieliv dersom man har mulighet.

Anonymkode: beaef...a05

Ikke noe galt i den måten å gjøre ting på, så lenge det gavner begge. Men jeg forstår ikke folk som tør å være hjemmeværende over mange år, for samlivsbrudd kan komme og det rammer ca 50% av oss til slutt. Det er ikke fullt så enkelt å komme ut i arbeidslivet igjen etter årevis som hjemmeværende der man har vendt seg av å forholde seg til ledere, kolleger, kunder og leverandører. Jeg hadde aldri gjort det selv, uansett om partneren tjente mange millioner eller ikke. 

Anonymkode: 949a9...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg hører stadig dette argumentet her, men har til gode å se en eneste mann som er slik. Nesten alle jeg kjenner er single og sliter med å skaffe seg kjæreste til tross for at de veldig gjerne vil ha noen å tilbringe dagene med og stifte familie med.

Anonymkode: b50fa...176

Hahaaa er du morsom? Det er sinnsykt mange menn som er slik. Jeg blir faktisk overrasket når jeg hører menn som faktisk ønsker å gifte seg å få barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i Norge befinner du deg hvor det ikke finnes en eneste mann som ikke er keen på kjæreste og barn?!

Grunnen til at du hører dette konstant er fordi det skjer.

Anonymkode: bce01...d51

Er mange menn som er keen på kjæreste men de har all verdens tid til å få barn. Mange menn som ø sker barn... en gang. Bare ikke nå. Og sånn kan det fortsette i typ 10 år

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hahaaa er du morsom? Det er sinnsykt mange menn som er slik. Jeg blir faktisk overrasket når jeg hører menn som faktisk ønsker å gifte seg å få barn

Det er ikke rart det er sånn når single mødre blir hyllet mens farsrollen ikke akkurat blir annerkjennet som en viktig rolle.

Og når du ser på skilsmisseraten vi har hatt i Norge siden 1960 og hvem som ender opp med å få barna er det kvinner. Ærlig talt så kan jeg forstå hvorfor menn ofte rømmer fra det såkalte "ansvaret" når oddsen er at han kommer til å miste foreldreretten uansett senere.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.5.2017 den 16.19, hocane skrev:

Det er ikke rart det er sånn når single mødre blir hyllet mens farsrollen ikke akkurat blir annerkjennet som en viktig rolle.

Og når du ser på skilsmisseraten vi har hatt i Norge siden 1960 og hvem som ender opp med å få barna er det kvinner. Ærlig talt så kan jeg forstå hvorfor menn ofte rømmer fra det såkalte "ansvaret" når oddsen er at han kommer til å miste foreldreretten uansett senere.

Det blir litt som å si at det ikke er noe vits i å vaske huset, for det kan jo brenne ned. Og etter all sansynlighet vil det råtne og gå tilbake til naturen til slutt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 20.33, AnonymBruker skrev:

 Vi tenkte ikke på barna skriver hun. Ganske tydelig med det tilsiktet av feminisme har ført til at færre får barn. Feminisme er bra for kvinner under 30, men siden de fleste vil ha vanlige jobber og de jobber seg ihjel, var det gjerne ikke så bra for alle kvinner. 

Anonymkode: 9cb43...b68

Kan ikke du skrive et innlegg om menn som angrer på at de prioriterte karrieren og ikke brukte tiden sin sammen med barna?

Anonymkode: e94bf...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...