Gå til innhold

Taco i konfirmasjon


Daiquiry

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Denne tråden minner meg mer og mer om pasta carbonara i bryllup tråden. 

 

Den husker jeg :)

Anonymkode: e5ee6...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid trodd at det var flertallet av unge småbarnsmødre her inne, men så feil kan man jaggu ta. I følge denne tråden må de fleste her inne være fisefine vestkantfruer på 70+.

Anonymkode: 0dbf9...3df

Njæ, jeg tenker heller psykisk utviklingshemmede med noen seriøse pølsefingre, som må få spise mat med sugerør for ikke å grise.

Anonymkode: 4b9e3...61c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er 5 stk i vår familie, og om vi har besøk og lager taco av feks naboene, som også er 5 stk. Så steker vi 4 kjøttdeiger, og har ost, rømme, løk, mais, paprika, agurk, salat, lefse, taco shell som tilbehør. 😃 Spiser vi taco alene, så steker jeg 2 kjøttdeiger😃 Lykke til med konfirmasjonen, og jeg er glad for at konfirmanten kan ha sitt valg av middag i konfirmasjonen sin😃

Anonymkode: b6df1...3bf

:sjokkbla::sjokk:

Anonymkode: 01ac5...fa3

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:sjokkbla::sjokk:

Anonymkode: 01ac5...fa3

:fnise:

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:sjokkbla::sjokk:

Anonymkode: 01ac5...fa3

Jeg og så den :skratte:

Anonymkode: 02373...4c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så uansett hvor forsiktig du er så klarer du bare ikke å la være å grise med tacoen? Du bare må slafse og søle ut over bunaden din uansett?

Anonymkode: 4b9e3...61c

Taco er noe av det "vanskeligste" å spise uten å søle litt.  Om jeg får en flekk tacosaus på bunadskjorta er det mye vanskeligere å få bort enn veldig mye annet.  Jeg kan garantere at barn og eldre vil ha stor sjanse for å få ødelagte klær.  Og om jeg visste at det ble servert taco ville jeg revurdert bunad for barna ihvertfall.  Det er ikke festmat!

Anonymkode: 02373...4c4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er 5 stk i vår familie, og om vi har besøk og lager taco av feks naboene, som også er 5 stk. Så steker vi 4 kjøttdeiger, og har ost, rømme, løk, mais, paprika, agurk, salat, lefse, taco shell som tilbehør. 😃 Spiser vi taco alene, så steker jeg 2 kjøttdeiger😃 Lykke til med konfirmasjonen, og jeg er glad for at konfirmanten kan ha sitt valg av middag i konfirmasjonen sin😃

Anonymkode: b6df1...3bf

Så det er 5 naboer, men dere bruker bare 4 av de som kjøttdeig? :klo: Hva skjer med femtemann? 

Anonymkode: 6cd40...615

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Taco er noe av det "vanskeligste" å spise uten å søle litt.  Om jeg får en flekk tacosaus på bunadskjorta er det mye vanskeligere å få bort enn veldig mye annet.  Jeg kan garantere at barn og eldre vil ha stor sjanse for å få ødelagte klær.  Og om jeg visste at det ble servert taco ville jeg revurdert bunad for barna ihvertfall.  Det er ikke festmat!

Anonymkode: 02373...4c4

Jeg hadde ikke kommet med barna mine, hadde også revurdert å komme om jeg ikke hadde barn.

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Søler man bittelitt på en bunad er det faktisk mye verre en å søle mye på en vanlig skjorte eller bukse.... og Taco ER grisete, selv om man er ganske forsiktig.  

Å forvente at en gammel slektning som kommer i finstasen /bunaden skal spise Taco er faktisk litt respektløst.... det bør ihvertfall være greie alternativer som kan velges istedenfor for den enkelte gjest.  

(Eller fireåring med arvet bunad og hvit skjorte..... grøss....) 

Anonymkode: 02373...4c4

Herregud er lett å fikse..
Servietter for å legge på fanget, evt. Stapp den ned i halsen, smekke for små barn.

Og nekter man å bruke slikt i finstasen, greit.. Men søler du, så er det på deg :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chibi skrev:

Herregud er lett å fikse..
Servietter for å legge på fanget, evt. Stapp den ned i halsen, smekke for små barn.

Og nekter man å bruke slikt i finstasen, greit.. Men søler du, så er det på deg :) 

Nei,  det er ikke lett å fikse.  

Anonymkode: 02373...4c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge tråden virker det nesten som om gjestene kommer for maten og ikke konfirmanten :fnise:

Anonymkode: 2c266...7a2

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Taco er noe av det "vanskeligste" å spise uten å søle litt.  Om jeg får en flekk tacosaus på bunadskjorta er det mye vanskeligere å få bort enn veldig mye annet.  Jeg kan garantere at barn og eldre vil ha stor sjanse for å få ødelagte klær.  Og om jeg visste at det ble servert taco ville jeg revurdert bunad for barna ihvertfall.  Det er ikke festmat!

Anonymkode: 02373...4c4

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke kommet med barna mine, hadde også revurdert å komme om jeg ikke hadde barn.

Anonymkode: e5ee6...d13

Hadde dere latt være å komme dersom man ikke fikk gå inne med sko heller? Er jo ikke så lett å knyte skoene opp og igjen heller...

Anonymkode: 4b9e3...61c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke kommet med barna mine, hadde også revurdert å komme om jeg ikke hadde barn.

Anonymkode: e5ee6...d13

Du blir ikke invitert ofte på ting, tror jeg... pripppenfis🤗

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg servert Taco i min datters konfirmasjon, så hadde mange hevet bryna. Taco er godt det, men passer seg ikke i selskapet der folk kommer pent kledd. Taco er mer fredags kos.

Jeg sier ikke man må ha super fancy mat, men finnes jo en mellomting :) 

Anonymkode: bd7d3...77b

Dette er ikke 1970. Jeg har fått taco til konfirmasjon og det ble mottatt med stormende jubel. Endelig noe mat som man faktisk liker å spise, sa gjestene, og gomlet i seg. Til orientering klarte til og med ungene på 3-4 år å få i seg tacoen uten å grise mer enn vanlig. ;) Tvert imot utgjør tacoen både et samtaleemne OG den er interaktiv, noe mat i selskaper med hell kan være (gjester, som små barn, bør aktiviseres). Dessuten: jeg nekter å tro at dere, i 2017, fremdeles ikke har fått med dere at de fleste mennekser velger å spiser tacoen sin som salat? I en bolle. Med skjell til. :ler: 

 

Til de som påstår at taco er mye bry: 1. det går da virkelig an å få taco servert fra catering, som alt annet. 2. Det er jo på grunn av at det er en usedvanlig lettvindt og kjapp rett at dette har blitt en fredagsklassiker. Du kommer hjem, sliten. Du tilbringer noen minutter ved ovnen og vips: taco til hele slekta.

 

Dette er en feiring av at en ungdom blir voksen, og handler om denne ungdommen. Feiringen handler ikke (og dette glemmer mange) om mor sitt behov for å markere territoriet sitt og peke nese til de andre "husmødrene" rundt seg ved vise frem sine serviettbrette-skills, evner til å tvinge mannen til å pusse opp unyttige rom, økonomisk rom til å kjøpe dyrt og usmakelig dekor eller generelt hvor mye penger og tid hun har kastet bort på arrangementet samtidig som hun fullstendig har gitt F* i konfirmanten. Som mange her i tråden oppmuntrer til. Men altså: det er feil holdning. :opplyser: Hyggelig samvær, ok mat, fokus på hovedpersonen. Drit i serviettene.

Anonymkode: 3ddea...631

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir opp, og det har tydeligvis TS gjort.

Har en følese om at hun til og med har ombestemt meg da hun ikke innså all jobben. (eventulelt også mye søl kan bli med lompene med skjell, saus, rømm, guacomole osv)

Anonymkode: e5ee6...d13

TS har jo skrevet at hun ikke ønsker å diskutere hva hun bør servere i konfirmasjonen og kun er interessert i hvor mye hun må lage. Da er det ikke så rart hun ikke deltar i diskusjonen om hva hun burde servere i konfirmasjonen. Det trenger da ikke ha noe med at hun har ombestemt seg.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hadde dere latt være å komme dersom man ikke fikk gå inne med sko heller? Er jo ikke så lett å knyte skoene opp og igjen heller...

Anonymkode: 4b9e3...61c

Hadde det vært selskap med ungdom og voksene med taco hadde jeg kommet lett,men ikke med masse småbarn som løper rundt med skitne fingre og munn etter maten, med barna hadde jeg ikke kommet da det blir mye "jobb" med å hjelpe de med spise og passe på at munn og hender er rene.

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei,  det er ikke lett å fikse.  

Anonymkode: 02373...4c4

Nå er du bare vrang :skratte: 

https://www.apotek1.no/produkter/tena-bib-smekke-m-l-150stk-903424p


Brukes gjerne på sykehjem ;)  Fungerer fint..
Og for de som mener at slikt ikke hjelper; Så er det mulig å få tak i slike for privat bruk:
http://www.staples.no/beskyttelses-klar/cbs/108282.html

Ser dumt ut ja? Men det er kanskje viktigere å holde finstasen ren og pen? ;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, O.G. skrev:

Heller Taco enn Sodd.

Haha, jeg hadde sodd!

Anonymkode: 45ffb...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkegjør det Ts!

Var gjest i en tacokonfirmasjon i fjor og det var så traumatisk at jeg måtte få sykemelding. 

For det første; taco?! Hva skjedde med den smakfulle sodden? For ikke å snakke om kjøtt i mørket! Ungdommen kan ikke vokse opp på grisemat! Skrekkelig!

For det andre; hvilket styr! Vi måtte forsyne oss en og en! Istedenfor at vi alle kunne få maten samtidig som griser ved trauene sine så måtte vi gå til tacobordet og vente i kø. To besvimte av utmattelse!

For det tredje; Man kan simpelthen ikke spise taco med bestikk. Klin umulig. Komplett umulig. Til nød kan man spise tacolefse med bestikk men siden jeg liker å gjøre meg vanskelig så nekter jeg. Tacoskjell kan kanskje brytes i to og spises ved siden av. Og man kan også kanskje blande fyllet og spise det med bestikk. Men nei. Jeg nekter av prinsipp for tacoreglene er slik at alt fyllet MÅ i tacoskjellet og jeg MÅ spise med fingrene.

For det fjerde; For et griseri! Siden man absolutt ikke kan bruke bestikk så må jo fingrene til pers. Jeg fikk salsa under neglene, lefse under neglene, tomat på haka, avokado i ræva, mais i øre og rømmen min sprutet utover alle som satt rundt meg og jeg vet at både tak og vegger måtte vaskes ned etter "herremåltidet". Noen av gjestene måtte spyles med høytrykksspyler før de kunne vende hjem.

For det femte; Stakkars bestemor! Hun skjønte jo ikke hva lefsene var for noe. Hun hadde aldri sett noe slikt før. Og lukten av taco fikk henne bare til å tenke på den gangen hun var på tur til Mexico med select-katalogen hvor hun fikk kraftig diaré og ble dehydrert.

Nei. Aldri server taco i konfirmasjon!

Anonymkode: df380...bdc

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...