Gå til innhold

Taco i konfirmasjon


Daiquiry

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg har forstått er argumentene dere lanserer for å servere  taco følgende:

  • Konfirmanten vil ha det, og konfirmanten må jo alltid få viljen sin for det et hennes dag.
  • Det er godt (=JEG liker det)
  • Pluss kanskje : Man kan gjøre mye ut av det, som å lage en avansert mexikansk buffet, hjemmelagde lefser og krydder osv (ingen grunn til å tro at det var dette TS hadde i tankene forøvrig).

Da lurer jeg på:  Hvor setter dere grensen? Det må jo da være helt greit å servere Grandiosa, pannekaker, Toro tomatsuppe, pølser i lompe, spaghetti med kjøttsaus, brødskiver med gulost, havregrøt, makaroni med ketchup, osv. Eller? Vil gjerne  høre hva dere som synes taco er "topp" synes man IKKE kan servere i en konfirmasjon - og hvorfor ikke?

Anonymkode: 863d7...d4a

For min del så handler det selvfølgelig litt om smak (hva som er godt) og hva man gjør ut av det.

Server gjerne pizza laget fra bunnen av om du vil, pannekaker med ulikt fyll (jeg har spist pannekake med blåmuggost og sopp f.eks, kjempegodt!), hjemmelaget spagetti med godt kjøtt til og hjemmelaget saus --> kjør på! Brødskiver med gulost blir litt tafatt. Men et bord med ulike typer godt brød og masse godt pålegg funker jo 😊 Havregrøt er ikke jeg så glad i må jeg innrømme..heller ikke ketchup...

Glemte tomatsuppa! Om den er hjemmelaget og serveres med noe godt kjøtt til og også kanskje egg og godt brød så synes jeg det er innenfor.

Synes El taaakåååås grande er litt bedre enn det jeg har ramset opp her nå men ville ikke klaget over det andre heller.

Stikkordene er at det er brukt gode råvarer og at maten er laget med hjertet 😊

Så ut ifra det du nevnte så ville jeg ikke ha servert havregrøt og makaroni med ketchup.

Anonymkode: df380...bdc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan jo kalle gode brødskiver med godt pålegg for snitter så blir det ikke så borgerlig 😆

Anonymkode: df380...bdc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del så handler det selvfølgelig litt om smak (hva som er godt) og hva man gjør ut av det.

Server gjerne pizza laget fra bunnen av om du vil, pannekaker med ulikt fyll (jeg har spist pannekake med blåmuggost og sopp f.eks, kjempegodt!), hjemmelaget spagetti med godt kjøtt til og hjemmelaget saus --> kjør på! Brødskiver med gulost blir litt tafatt. Men et bord med ulike typer godt brød og masse godt pålegg funker jo 😊 Havregrøt er ikke jeg så glad i må jeg innrømme..heller ikke ketchup...

Glemte tomatsuppa! Om den er hjemmelaget og serveres med noe godt kjøtt til og også kanskje egg og godt brød så synes jeg det er innenfor.

Synes El taaakåååås grande er litt bedre enn det jeg har ramset opp her nå men ville ikke klaget over det andre heller.

Stikkordene er at det er brukt gode råvarer og at maten er laget med hjertet 😊

Så ut ifra det du nevnte så ville jeg ikke ha servert havregrøt og makaroni med ketchup.

Anonymkode: df380...bdc

Men hvis det er det konfirmanten vil ha da? 

Anonymkode: 863d7...d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan jo kalle gode brødskiver med godt pålegg for snitter så blir det ikke så borgerlig 😆

Anonymkode: df380...bdc

Hm... vet du hva borgerlig betyr tro? Hadde du skrevet ... så blir det litt mer borgerlig, så hadde jeg forstått deg bedre.

Anonymkode: 863d7...d4a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg har forstått er argumentene dere lanserer for å servere  taco følgende:

  • Konfirmanten vil ha det, og konfirmanten må jo alltid få viljen sin for det et hennes dag.
  • Det er godt (=JEG liker det)
  • Pluss kanskje : Man kan gjøre mye ut av det, som å lage en avansert mexikansk buffet, hjemmelagde lefser og krydder osv (ingen grunn til å tro at det var dette TS hadde i tankene forøvrig).

Da lurer jeg på:  Hvor setter dere grensen? Det må jo da være helt greit å servere Grandiosa, pannekaker, Toro tomatsuppe, pølser i lompe, spaghetti med kjøttsaus, brødskiver med gulost, havregrøt, makaroni med ketchup, osv. Eller? Vil gjerne  høre hva dere som synes taco er "topp" synes man IKKE kan servere i en konfirmasjon - og hvorfor ikke?

Anonymkode: 863d7...d4a

Havregrøt .:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær så sitonsur da. Tror dette blir en bra fest jeg! Taco er godt!!

Anonymkode: 10e6c...2d7

Jeg er ikke sitronsur :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm... vet du hva borgerlig betyr tro? Hadde du skrevet ... så blir det litt mer borgerlig, så hadde jeg forstått deg bedre.

Anonymkode: 863d7...d4a

Nei jeg bare slenger rundt meg med diverse ord og håper jeg skal bli tatt seriøst. Er det ikke slik det funker her på KG da?

Og så stopper vi der. Vi har en alvorlig diskusjon om El taaakåååås grande her! Språkdebatten tar vi en annen plass 😊

Anonymkode: df380...bdc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg har forstått er argumentene dere lanserer for å servere  taco følgende:

  • Konfirmanten vil ha det, og konfirmanten må jo alltid få viljen sin for det et hennes dag.
  • Det er godt (=JEG liker det)
  • Pluss kanskje : Man kan gjøre mye ut av det, som å lage en avansert mexikansk buffet, hjemmelagde lefser og krydder osv (ingen grunn til å tro at det var dette TS hadde i tankene forøvrig).

Da lurer jeg på:  Hvor setter dere grensen? Det må jo da være helt greit å servere Grandiosa, pannekaker, Toro tomatsuppe, pølser i lompe, spaghetti med kjøttsaus, brødskiver med gulost, havregrøt, makaroni med ketchup, osv. Eller? Vil gjerne  høre hva dere som synes taco er "topp" synes man IKKE kan servere i en konfirmasjon - og hvorfor ikke?

Anonymkode: 863d7...d4a

Grensen går ved stråmenn.

Når du må vri på HI for å få et poeng syns jeg ikke det er vits i å servere det, verken i en konfirmasjon eller en debatt.

Anonymkode: b5e9c...db7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2017 den 23.34, Citronella skrev:

Men innledningsvis, tidlig i tråden, snakket TS om boller med tørr salat,

Blir du fornøyd med fuktig salat til din taco da?

Anonymkode: 10e6c...2d7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mange 10-12 åringer som gjester,så hadde jeg satt litt Taco på et Lite bord ved siden av hovedbildet.  Vet aldri med unger. Det måtte vært ungene til litt fjerne gjester som er invitert,som man ikke kjenner matvanene til. Ellers ikke. Ja som en skrev, hvor går grensen for hva tacoelskere ikke serverer på en sånn dag?

Anonymkode: f46fa...817

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2017 den 20.36, AnonymBruker skrev:

Nei jeg bare slenger rundt meg med diverse ord og håper jeg skal bli tatt seriøst. Er det ikke slik det funker her på KG da?

Og så stopper vi der. Vi har en alvorlig diskusjon om El taaakåååås grande her! Språkdebatten tar vi en annen plass 😊

Anonymkode: df380...bdc

Det var ikke meningen å starte en debatt, bare gjøre deg oppmerksom på at borgerlig betyr det motsatte av det du tror.

Anonymkode: 863d7...d4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grensen går ved stråmenn.

Når du må vri på HI for å få et poeng syns jeg ikke det er vits i å servere det, verken i en konfirmasjon eller en debatt.

Anonymkode: b5e9c...db7

Jeg har ikke vridd på HI, bare oppsummert de ulike argumentene for at taco passer i konfirmasjon. Hvis det er noen argumenter jeg har gått glipp av, så kom gjerne med dem. Hva er da den prinsipielle forskjellen mellom taco og f.eks Grandiosa var mitt spørsmål.

Anonymkode: 863d7...d4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke vridd på HI, bare oppsummert de ulike argumentene for at taco passer i konfirmasjon. Hvis det er noen argumenter jeg har gått glipp av, så kom gjerne med dem. Hva er da den prinsipielle forskjellen mellom taco og f.eks Grandiosa var mitt spørsmål.

Anonymkode: 863d7...d4a

Du vrir på HI når du legger som premiss at det en den kjipeste måten å tilberede halvfabrikatavarianten TS planlegger å lage. Når hun planlegger å bruke biffkjøtt og lage sauser og dressinger selv, så må vi jo anta at det er en mer selskapelig og hjemmelagd variant hun går for.

Så lenge maten er god og skikkelig laget, vil både texmex og pizza være innenfor.

Anonymkode: b5e9c...db7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.4.2017 den 19.54, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: e5ee6...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner å jeg å skjønne hvorfor NSCIS, Criminal minds og Bones  (har du sett 3 episoder har du sett "alle") er så populær og går på tv i enn 10 årstid..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
På 22.4.2017 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Vi kan jo kalle gode brødskiver med godt pålegg for snitter så blir det ikke så borgerlig 😆

Anonymkode: df380...bdc

NÅ lo JEG godt.

Snitter er jo av bestemor generasjonen regnet som fin-fin mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grensen går ved stråmenn.

Når du må vri på HI for å få et poeng syns jeg ikke det er vits i å servere det, verken i en konfirmasjon eller en debatt.

Anonymkode: b5e9c...db7

... stråmenn servert med kameler mothårs. Det er årets KåGe meny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 13.40, Måbarefåsiat... skrev:

Hvis konfirmanten ønske det, hvorfor ikke?

Søskenbarnet mittvilke ha pølsebod i hagen i konfirmasjonen sin. Det ble koldtbord på hotell i stedet, gitt.

En 14-15-åring trenger fortsatt veiledning ift hva som passet seg i ulike sammenhenger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Blondie65 skrev:

NÅ lo JEG godt.

Snitter er jo av bestemor generasjonen regnet som fin-fin mat. :)

Hvilken bestemorgenerasjon? Konfirmantens? Besteforeldrene til en konfirmant kan være tidlig i 50-årene for den del.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rosalie skrev:

Søskenbarnet mittvilke ha pølsebod i hagen i konfirmasjonen sin. Det ble koldtbord på hotell i stedet, gitt.

En 14-15-åring trenger fortsatt veiledning ift hva som passet seg i ulike sammenhenger. 

Men konf er jo og noe de velger å ha så hvorfor skal de ikke få slik de vil på en dag de har valgt? Pølsebod skjønner jeg er litt vanskelig å få til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...