Gå til innhold

Taco i konfirmasjon


Daiquiry

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Citronella
1 time siden, New Girl skrev:

Igjen dette med gaver...Forventer du alltid noe tilbake når du gir gaver? Jeg hadde nå gitt gave ut i fra min relasjon til konfirmanten jeg da, ikke ut i fra hva jeg fikk servert til middag. 

Jeg forventer når det er fest at det er staselig. Og staselig kan gjerne være en festlighet i en hage med puter og pledd på bakken, masse levende lys, blomster og en grillbuffet som det er lagt litt sjel i. Og taco som i tenåringstaco (les innlegget mitt) er ikke staselig.  Gaver gir jeg gjerne ofte og uten å få noe tilbake. Og om det var uklart; det med gaver/bunad osv var en objektiv uttalelse og ikke nødvendigvis subjektiv fra Citronella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Citronella skrev:

Jeg forventer når det er fest at det er staselig. Og staselig kan gjerne være en festlighet i en hage med puter og pledd på bakken, masse levende lys, blomster og en grillbuffet som det er lagt litt sjel i. Og taco som i tenåringstaco (les innlegget mitt) er ikke staselig.  Gaver gir jeg gjerne ofte og uten å få noe tilbake. Og om det var uklart; det med gaver/bunad osv var en objektiv uttalelse og ikke nødvendigvis subjektiv fra Citronella.

Men ts suer jo ingenting om vanlig old el paso fredagstaco

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men ts suer jo ingenting om vanlig old el paso fredagstaco

Nei, det gjør hun ikke. Håper hun kommer på banen. For den vanlige 14 åring er vel vant til den tradisjonelle norske taco, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Citronella skrev:

Nei, det gjør hun ikke. Håper hun kommer på banen. For den vanlige 14 åring er vel vant til den tradisjonelle norske taco, eller?

Jo men det er ikke noen grunn til at hun ikke skal like litt mer festive taco med alternativt tilbehør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jo men det er ikke noen grunn til at hun ikke skal like litt mer festive taco med alternativt tilbehør?

Selvfølgelig ikke. Men innledningsvis, tidlig i tråden, snakket TS om boller med tørr salat, tre sorter kjøtt og lefser. Og TS er veldig keen på å tilfredsstille sitt barn, med å få sin favorittrett som er taco. Har ikke sett at TS har bejublet finesse og autentisk taco og mexikansk mat. Har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ricecrispies
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle nesten trodd det slik som noen i tråden tar på vei.

Lagde selv taco i dag, med hjemmelaget saus. Brukte en pakke med hakkede tomater og salma hayek :)

Anonymkode: 10e6c...2d7

Salma Hayek? 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Citronella skrev:

Selvfølgelig ikke. Men innledningsvis, tidlig i tråden, snakket TS om boller med tørr salat, tre sorter kjøtt og lefser. Og TS er veldig keen på å tilfredsstille sitt barn, med å få sin favorittrett som er taco. Har ikke sett at TS har bejublet finesse og autentisk taco og mexikansk mat. Har du?

TS spurte om mengde kjøtt - ikke om deres mening om taco i konfirmasjon. Hvorfor kan ikke folk bare svare på spørsmålet som stilles? Neida, dere bare MÅ trø deres mening nedover halsen på TS, som en gjeng bedrevitere. Er det deres business om hun velger å bruke Santa Maria, Old El Paso, eller autentisk mexicansk? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Citronella skrev:

Selvfølgelig ikke. Men innledningsvis, tidlig i tråden, snakket TS om boller med tørr salat, tre sorter kjøtt og lefser. Og TS er veldig keen på å tilfredsstille sitt barn, med å få sin favorittrett som er taco. Har ikke sett at TS har bejublet finesse og autentisk taco og mexikansk mat. Har du?

Men hun spør om råd og tips da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
1 time siden, ArtyFarty skrev:

TS spurte om mengde kjøtt - ikke om deres mening om taco i konfirmasjon. Hvorfor kan ikke folk bare svare på spørsmålet som stilles? Neida, dere bare MÅ trø deres mening nedover halsen på TS, som en gjeng bedrevitere. Er det deres business om hun velger å bruke Santa Maria, Old El Paso, eller autentisk mexicansk? 

Men herlighet så kjedelig KG hadde blitt om alle kun hadde svart på det konkrete spørsmålet! Så gørrkjedelig at KG ikke hadde eksistert. Se. Der fikk du en tacolefse å tygge på🌮🌮🌮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Citronella skrev:

Selvfølgelig ikke. Men innledningsvis, tidlig i tråden, snakket TS om boller med tørr salat, tre sorter kjøtt og lefser. Og TS er veldig keen på å tilfredsstille sitt barn, med å få sin favorittrett som er taco. Har ikke sett at TS har bejublet finesse og autentisk taco og mexikansk mat. Har du?

Ikke vær så sitonsur da. Tror dette blir en bra fest jeg! Taco er godt!!

Anonymkode: 10e6c...2d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Citronella skrev:

Selvfølgelig ikke. Men innledningsvis, tidlig i tråden, snakket TS om boller med tørr salat, tre sorter kjøtt og lefser. Og TS er veldig keen på å tilfredsstille sitt barn, med å få sin favorittrett som er taco. Har ikke sett at TS har bejublet finesse og autentisk taco og mexikansk mat. Har du?

Tatt på deg surtrusa? :fnise:

Hvor snakker ts om tørr salat? Hva er galt med tre typer ulike kjøtt? Og lefser hører ofte med når man serverer taco.

Hva må ts skrive for at dere skal kunne vurdere å tenke utenom boksen?

"Vi tenker å servere en dekadent utgave av det de borgerlige kaller taco men fra nå av vil jeg kalle det El taaakåååås grande da vi og våre gjester liker å sitte på våre høye hester. Vi tenker å servere vår autentiske El taaakååååå grande med en meget saftig og hip salat dandert i spennende boller av merket bolleribollera. Vi skal selvfølgelig ha kjøtt fra 15 ulike sorter vilt som har blitt alet opp av selveste Dronning Elisabeth på en farm i Australia som ligger 45 grader sør for Sydney slik at dyrene  står i riktig posisjon i forhold til solen der. Videre skal våre gjester få rulle deres El taaakåååås grande i meget forseggjort lefser som meksikanske bestemødre har heklet ihop. Disse vil bli flydd inn dagen før konfirmasjonen. Hva tror dere? Vil våre gjester godta dette og applaudere oss og kalle oss årets El taaakåååånfirmasjons verter?"

Anonymkode: df380...bdc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos kjøtt ts! Fikk servert taco med oksetunge en gang og det var sjukt godt! 

Anonymkode: df380...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Citronella skrev:

Men herlighet så kjedelig KG hadde blitt om alle kun hadde svart på det konkrete spørsmålet! Så gørrkjedelig at KG ikke hadde eksistert. Se. Der fikk du en tacolefse å tygge på🌮🌮🌮

Å nei... Det kan vi jo ikke ha noe av... Hva skal man gjøre uten KG?... :a034:

Men det er neppe noen fare for det. For det første så finnes det mange tråder som inviterer til diskusjon, og for det andre så er det for mange kjerringer som bare MÅ uttale seg om emner som ikke er deres business.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor ikke? Det er konfirmantens dag. Dessuten det er jo ikke bryllup. Syns ikke konf trenger å følge samme etikette som i bryllup

Du ville servert vassen boksspagetti fordi konfirmanten ønsket det?  Ok

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Støtter tidligere forslag om kjøtt i mørket eller sodd. Vet konfirmanten hva det er? Har han smakt noe annet tidligere? Må lære seg å bli voksen.

for å svare på spørsmålet ville jeg hatt 25kg kjøtt. Hadde valgt karbonadedeig og ikke kjøttdeig. Litt bedre kvalitet. Skal krydres så man trenger ikke det ekstra fettet for smakens skyld.

Med 25 kg er du sikret at alle blir mette. Og det blir litt rester dere kan kose dere med fredagen etter

Anonymkode: 75b33...7f8

Du må slutte å tulle, ytterst få spiser over en halv kilo kjøtt alene!    Lager hun så mye kommer hun til å sitte igjen med over 10-15 kg kjøtt i rester.  I taco er trenger man ikke regne så mye fordi man har så mye annet tilbehør, man har på salat, salsa, rømme, ost evnt bønner og guacamole.      Bare gærninger spiser så mye kjøtt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tatt på deg surtrusa? :fnise:

Hvor snakker ts om tørr salat? Hva er galt med tre typer ulike kjøtt? Og lefser hører ofte med når man serverer taco.

Hva må ts skrive for at dere skal kunne vurdere å tenke utenom boksen?

"Vi tenker å servere en dekadent utgave av det de borgerlige kaller taco men fra nå av vil jeg kalle det El taaakåååås grande da vi og våre gjester liker å sitte på våre høye hester. Vi tenker å servere vår autentiske El taaakååååå grande med en meget saftig og hip salat dandert i spennende boller av merket bolleribollera. Vi skal selvfølgelig ha kjøtt fra 15 ulike sorter vilt som har blitt alet opp av selveste Dronning Elisabeth på en farm i Australia som ligger 45 grader sør for Sydney slik at dyrene  står i riktig posisjon i forhold til solen der. Videre skal våre gjester få rulle deres El taaakåååås grande i meget forseggjort lefser som meksikanske bestemødre har heklet ihop. Disse vil bli flydd inn dagen før konfirmasjonen. Hva tror dere? Vil våre gjester godta dette og applaudere oss og kalle oss årets El taaakåååånfirmasjons verter?"

Anonymkode: df380...bdc

Bolleribollera-skåler og helklede tacolefser. Nå lo jeg godt.   :fnise:

Husk på at osten og rømmen må komme fra hellige, frittgående og ville kuer i Himalaya som har levd bare på økologisk umbalumbagress og har blitt håndmatet fra en empirisk keiser siden de ble født.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På matkanalen sender de en programserie om taco med The Flying culinary circus. Kanskje du kan plukke opp noen tips der 😊

 

( kan hende det bare er ett program, men de sender i reprise hele tiden) 

Endret av Lady Lovelylocks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått er argumentene dere lanserer for å servere  taco følgende:

  • Konfirmanten vil ha det, og konfirmanten må jo alltid få viljen sin for det et hennes dag.
  • Det er godt (=JEG liker det)
  • Pluss kanskje : Man kan gjøre mye ut av det, som å lage en avansert mexikansk buffet, hjemmelagde lefser og krydder osv (ingen grunn til å tro at det var dette TS hadde i tankene forøvrig).

Da lurer jeg på:  Hvor setter dere grensen? Det må jo da være helt greit å servere Grandiosa, pannekaker, Toro tomatsuppe, pølser i lompe, spaghetti med kjøttsaus, brødskiver med gulost, havregrøt, makaroni med ketchup, osv. Eller? Vil gjerne  høre hva dere som synes taco er "topp" synes man IKKE kan servere i en konfirmasjon - og hvorfor ikke?

Anonymkode: 863d7...d4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...