Gå til innhold

Taco i konfirmasjon


Daiquiry

Anbefalte innlegg

Leste kjapt i denne tråden når den var på side 1. Tre dager senere har den 500 innlegg :ler:
Tenkte dette var så veldig non-issue at tråden ville dø ut etter ett par innlegg.

Ja til taco i konfirmasjon! Hvorfor skal folk på død og liv holde fast i tradisjoner. Det er ikke bare en måte å holde konfirmasjon på og det er konfirmantens dag. Og jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å grise så mye når de spiser taco?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fnis. Det jeg brukte ligner sånn på navnet hennes at jeg ikke greier å huske hva det egentlig heter. Men den som greier å gjette hva det er få stort pluss i margen. hilsen taco-trollet <3

Anonymkode: 10e6c...2d7

Sambal oelek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wenda skrev:

Sambal oelek

:klem:

Anonymkode: 10e6c...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Flekker er nå en ting. Respekt for sine gjester er en annen og viktigere ting. Når en 14 åring ønsker seg taco til konfirmasjonsmiddag er det neppe vellaget og autentisk mexikansk taco som står på ønskelisten. Men Santa Maria-krydret kjøttdeig, mais, rømme og mengder med ost. Og det serverer man ikke gjester som har pyntet seg og som gir kostbare gaver. Det kan ungen få hvilken som helst fredag. Det er en høytidsanledning, og jeg håper for guds skyld (om det ikke er en borgelig konfirmasjon) at ungen har utviklet smaksløker som tåler mer enn grandis og norsk-taco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco høres litt alternativt/borgelig ut. En konfirmasjon bør ha klasse og etikke. Barnet er i ferd med å bli voksent, skal få barbermaskin i gave etc. Da må man vise at man behersker litt skikk og bruk og ikke slafse i seg noe krydret kjøttdeig.

Anonymkode: 75b33...7f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår rekesalat, hjort/rådyr stek og en klassisk dessert.

Bør være stek i en slik festlig anledning

Anonymkode: 75b33...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.4.2017 den 16.03, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke kommet med barna mine, hadde også revurdert å komme om jeg ikke hadde barn.

Anonymkode: e5ee6...d13

Hva hadde vært "bra" nok for deg? 5 retters med Dronningen til stede? :rolleyes:

Anonymkode: a5e75...cfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bry seg så vanvittig mye om hva noen velger å servere i en konfirmasjon. Denne dagen handler om konfirmanten og det er helt naturlig at de får velge maten selv. Vil du ikke ha taco når det er konfirmasjon i ditt hus, så la være! Du MÅ faktisk ikke fortelle andre hvor dårlig valg DU mener dette er. Det er ikke interessant for fem flate øre!

Lurer på hvor mange som faktisk har svart ts på det hun spør... 

Ts: viss du søker på "beregne taco" kommer det opp mange sider og du kan se hvor mye de beregner til hver porsjon, veldig greit utgangspunkt. Kanskje det er flere i familien som kunne tenke seg å bidra? Håper du har mange som kan hjelpe deg med forberedelsene! Masse lykke til! :)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter tidligere forslag om kjøtt i mørket eller sodd. Vet konfirmanten hva det er? Har han smakt noe annet tidligere? Må lære seg å bli voksen.

for å svare på spørsmålet ville jeg hatt 25kg kjøtt. Hadde valgt karbonadedeig og ikke kjøttdeig. Litt bedre kvalitet. Skal krydres så man trenger ikke det ekstra fettet for smakens skyld.

Med 25 kg er du sikret at alle blir mette. Og det blir litt rester dere kan kose dere med fredagen etter

Anonymkode: 75b33...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Støtter tidligere forslag om kjøtt i mørket eller sodd. Vet konfirmanten hva det er? Har han smakt noe annet tidligere? Må lære seg å bli voksen.

for å svare på spørsmålet ville jeg hatt 25kg kjøtt. Hadde valgt karbonadedeig og ikke kjøttdeig. Litt bedre kvalitet. Skal krydres så man trenger ikke det ekstra fettet for smakens skyld.

Med 25 kg er du sikret at alle blir mette. Og det blir litt rester dere kan kose dere med fredagen etter

Anonymkode: 75b33...7f8

Så hvis man liker taco så er man ikke voksen? Pøh...

Anonymkode: 95275...9d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår rekesalat, hjort/rådyr stek og en klassisk dessert.

Bør være stek i en slik festlig anledning

Anonymkode: 75b33...7f8

Hva om konfirmanten ikke liker det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Taco høres litt alternativt/borgelig ut. En konfirmasjon bør ha klasse og etikke. Barnet er i ferd med å bli voksent, skal få barbermaskin i gave etc. Da må man vise at man behersker litt skikk og bruk og ikke slafse i seg noe krydret kjøttdeig.

Anonymkode: 75b33...7f8

Voksent. Barnet er 15 år... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde taco i kveld. Dekket til hele stua i plast Dexter-style, og spiste naken for å skåne klærne.

Anonymkode: b3ed5...e3b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Konfirmasjon er da en av "de fire store"? Da bør mat og bekledning være deretter.  Konfirmanten har ikke vondt av å lære seg litt etikette vet du... 

Anonymkode: 02373...4c4

"Du må huske på å aldri, aldri gjøre noe på den måten du liker det, for da blir grandtante Magda skuffet :opplyser: Selv om suksessfaktoren i resten av verden er kreativitet og nyvinning, så gjelder ikke det i selskapslivet. Her skal det være så kjipt og kjedelig at alle sitter og gjesper med munnen full av tørr steik og sundkokte poteter. Forstått?"

Anonymkode: b5e9c...db7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Taco høres litt alternativt/borgelig ut. En konfirmasjon bør ha klasse og etikke. Barnet er i ferd med å bli voksent, skal få barbermaskin i gave etc. Da må man vise at man behersker litt skikk og bruk og ikke slafse i seg noe krydret kjøttdeig.

Anonymkode: 75b33...7f8

Borgelig? Tenker du på borgerstanden, klassen mellom arbeiderklassen og adelstanden? Ja helt enig - tror de liker taco jeg :)

Anonymkode: b2457...3a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke proletariatet kan spise taco, så er det på tide med en ny revolusjon. Borgerskapet skal ikke få alle gledene.

Endret av Severus
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil tippe at gjestene føler seg rimelig ukomfertable med å bli servert taco / forsyner seg selv, og dermed spise forholdsvis lite mer for syns skyld.

Enda godt hun ikke ville ha pizza eller pasta da..

Anonymkode: cf7a7...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mystix skrev:

Konfirmanten kan ikke bestemme alt, hvis komfirmanten ønsker spagetti ala capri så er jo heller ikke dette å regne som festmat. 

Taco og spaghetti ala capri er jo ikke det samme, dessuten er det nok nesten ingen som liker sist nevnte. Taco kan lages hjemmelaget, å hjemmelaget krydder er kjempelett. Mye bedre smak, og mye mindre salt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min konfirmant ønsket taco og fikk det. Mener vi beregnet ca 200-250gr kjøttdeig per person og hadde ALTFOR mye :-) Antagelig fordi det er så mye grønnsaker og diverse tilbehør, og man ikke klarer så mye som man tror? Ble litt som en ¨salatbuffe¨. Og joda, fikk noen reaksjoner på at det ble taco, men det gav jeg blaffen i. Konfirmanten sin dag, konfirmanten får velge middag. Desserter og kaker var gode gamle; rauddravlen sto ved siden av Verdens Beste. Vil ikke folk ha så får de bli hjemme!

-Det gikk forresten helt fint med bunad og tacospising, man er da sivilisert ;-) 

 

Endret av Soos
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
2 timer siden, Citronella skrev:

Flekker er nå en ting. Respekt for sine gjester er en annen og viktigere ting. Når en 14 åring ønsker seg taco til konfirmasjonsmiddag er det neppe vellaget og autentisk mexikansk taco som står på ønskelisten. Men Santa Maria-krydret kjøttdeig, mais, rømme og mengder med ost. Og det serverer man ikke gjester som har pyntet seg og som gir kostbare gaver. Det kan ungen få hvilken som helst fredag. Det er en høytidsanledning, og jeg håper for guds skyld (om det ikke er en borgelig konfirmasjon) at ungen har utviklet smaksløker som tåler mer enn grandis og norsk-taco.

Igjen dette med gaver...Forventer du alltid noe tilbake når du gir gaver? Jeg hadde nå gitt gave ut i fra min relasjon til konfirmanten jeg da, ikke ut i fra hva jeg fikk servert til middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...