Gå til innhold

Taco i konfirmasjon


Daiquiry

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne tråden var rasende festlig lesing:skratte:Tydeligvis mange som aldri har hørt om konseptet med tacosalat, eller eventuelt det der med å ikke fylle lefsa til randen!

Bare et spørsmål til TS: Hvordan tenker du å gjennomføre dette, rent logistikkmessig? Har du mange til å hjelpe deg med oppkutting av grønnsaker, laging av sauser, riving av ost, steking av kjøtt, etc., eller har du en annen plan? Er ikke imot idéen altså, synes faktisk idéen er god så fremt den utføres skikkelig, spør bare av ren nysgjerrighet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, vscare skrev:

Denne tråden var rasende festlig lesing:skratte:Tydeligvis mange som aldri har hørt om konseptet med tacosalat, eller eventuelt det der med å ikke fylle lefsa til randen!

Bare et spørsmål til TS: Hvordan tenker du å gjennomføre dette, rent logistikkmessig? Har du mange til å hjelpe deg med oppkutting av grønnsaker, laging av sauser, riving av ost, steking av kjøtt, etc., eller har du en annen plan? Er ikke imot idéen altså, synes faktisk idéen er god så fremt den utføres skikkelig, spør bare av ren nysgjerrighet!

Det har blitt spurt om flere ganger av flere brukere,så lykke til med å få svar.

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er taco det er snakk om her. Fingermat. Da eter man som dyr da vettu.

Anonymkode: 10e6c...2d7

Jeg trodde at det var enighet om at taco spises pent med kniv og gaffel i selskap

Anonymkode: 01ac5...fa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke første gang det diskuteres om taco er selskapsmat

"Vi skal ha selskap for eldstemann snart, og satt og snakket om hva vi skulle servere. En rask opptelling viser at i de fleste bursdagsselskapene vi har vært det siste året ( enten den som feires blir 4, 14 eller 43) så får vi taco. Selv synes jeg taco er gørrkjdelig og ikke veldig godt, og ihvertfall ikke selskapsmat. Det gåt enda an om man lager marinert kylling eller biffstrimler til, men en pakke kjøttdeig med krydderblanding...

Mannen min er ikke enig, for han synes taco er knallgodt, og absolutt egnet til selskapsbruk. Så hvem av oss er på jordet?"

"Vet ikke hva du mener med selskap, men hvis det er å sitte rundt et spisebord med pen pådekning og gjestene kledd i selskapstøy, så passer ikke taco.

Syns det er mer sitte-i-sofaen-og-se-på-tv-mat-i-joggebukse."

osv...

http://www.klikk.no/forum/foreldre/topic/141227100-er-taco-virkelig-selskapsmat/

 

Anonymkode: 01ac5...fa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det noen som forteller om taco i BRYLLUPET! :sjokk:

 

Anonymkode: 01ac5...fa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 12.36, Daiquiry skrev:

Min datter ønsker å ha taco som mat i sin konfirmasjon, noe som jeg syns er helt ok. Har tenkt å lage både kjøttdeig, kylling og biff, samt hjemmelaget guacamole og salsa. Men mitt spørsmål er, hvor mye av alt når man er totalt 40 pax? 28 voksne og 12 barn...

Se her om taco i konfirmasjon: "" Mat: Jeg er ganske kresen på mat, så da sier det vel seg selv at koltbord ikke akkurat er min favoritt. Med en gang jeg hører ordet koldtbord, tenker jeg på rekesalat, laks, pai og alle mulige slike ting. Derfor ville jeg heller ha taco å spise, noe mamma var litt imot. Vi endte midt imellom - vi lagde taco til ti personer, og bestilte koldtbord til resten. Vi hadde selvfølgelig mange kaker - bla. oreokake, pavlova, cupcakes, bildekake, ostekake og kransekake.  "

http://upmake.blogg.no/1430856379_mer_om_min_konfirmasj.html

 

Anonymkode: 01ac5...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i hvertfall ikke den første og den eneste ts.

"Skrevet Januar 3, 2012

Koldtbord blir hva man gjør det til, og trenger ikke være kjedelig.

Men, Toro-gryte til konfirmasjonen? .... Jeg vet ikke, eller jeg vet at jeg hadde lagt ned veto ;-)

Når det er sagt, så kjenner jeg noen som hadde taco til 40 personer i en konfirmasjon ^^

Og andre har sodd og spekemat. For eksempel."

http://forum.doktoronline.no/topic/374294-mat-til-konfirmasjon/?page=3


 

Anonymkode: 01ac5...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt spurt om flere ganger av flere brukere,så lykke til med å få svar.

Anonymkode: e5ee6...d13

Jeg har svart på dette, jeg har flere til å hjelpe meg, så dette skal gå fint 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vscare skrev:

Denne tråden var rasende festlig lesing:skratte:Tydeligvis mange som aldri har hørt om konseptet med tacosalat, eller eventuelt det der med å ikke fylle lefsa til randen!

Bare et spørsmål til TS: Hvordan tenker du å gjennomføre dette, rent logistikkmessig? Har du mange til å hjelpe deg med oppkutting av grønnsaker, laging av sauser, riving av ost, steking av kjøtt, etc., eller har du en annen plan? Er ikke imot idéen altså, synes faktisk idéen er god så fremt den utføres skikkelig, spør bare av ren nysgjerrighet!

Alle sauser kan lages dager i forveien. Samme kan det meste av grønnsaker. Så kan man steke opp masse kjøttdeig tidligere på dagen, og legge i en (eller flere) kjeler som man setter i en komfyr som står på 70 grader så holder det seg varmt. 

Har laget taco til rundt 50 ungdommer på en fritidsaktivitet. Gikk fint det. Kan ikke huske at noen sølte på klærne sine heller. 

Anonymkode: 5d3e8...f19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Oksanna skrev:

Taco er for all del godt, MEN det er utrolig fort å grise når man spiser det. Jeg hadde aldri turt å spise taco i bunad! Hvis dere velger taco så burde gjestene slippe å komme i finstasen. 

Du kan vel legge en serviett i fanget. Pleier du å søle på klærne når du spiser taco?

Anonymkode: 5d3e8...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Daiquiry skrev:

Jeg har svart på dette, jeg har flere til å hjelpe meg, så dette skal gå fint 😊

Ja, det lille har du svart, ellers så er det meget lite du har giddi svart.

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New Girl
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det lille har du svart, ellers så er det meget lite du har giddi svart.

Anonymkode: e5ee6...d13

Kanskje fordi tråden har tatt helt av og handler om noe helt annet enn det hun lurte på? Det er 21 sider, det kan da ikke forventes at hun svarer på alle spørsmål hun får? Hun har jo for lengst fått svar på det hun lurte på, resten er irrelevant avsporing. Men veldig underholdene da😉

Endret av New Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, New Girl skrev:

Kanskje fordi tråden har tatt helt av og handler om noe helt annet enn det hun lurte på? Det er 21 sider, det kan da ikke forventes at hun takker for hvert svar hun får? 

Var det du som ble spurt? 

 

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det lille har du svart, ellers så er det meget lite du har giddi svart.

Anonymkode: e5ee6...d13

Hun har vel svart de kanskje... ti? som faktisk har giddet å holde seg til tema.

Anonymkode: b5e9c...db7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest New Girl
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var det du som ble spurt? 

 

Anonymkode: e5ee6...d13

Du får ta det på pm hvis du ikke tåler at andre svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var det du som ble spurt? 

 

Anonymkode: e5ee6...d13

Og btw det spørsnålet han spurte om har blitt spurt 3 helle langer på 21 sider. Ellers så har det vært lite med spørsmål, og det eneste hun har svart er at hun skal hjelp og dette går så bra. Helt enig at dette antagelvis ikke er en reel tråd,med en bruker med så lang farstid på forumet. (og itilegg med så lite brukere har brukt å skrive i tråden)-

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på folk som griser på klærne når de spiser Taco? Det er normalt å grise på tallerken, men klærne? Hvordan er det dere spiser Taco egentlig? Jeg griser i hvert fall aldri på klærne og jeg spiser ikke Taco med kniv og gaffel. Man trenger ikke å fylle lefsa eller skjellet stappfullt heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, New Girl skrev:

Du får ta det på pm hvis du ikke tåler at andre svarer.

jeg spurte fortsatt ikke deg.

Anonymkode: e5ee6...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...