Gå til innhold

Taco i konfirmasjon


Daiquiry

Anbefalte innlegg

Min datter ønsker å ha taco som mat i sin konfirmasjon, noe som jeg syns er helt ok. Har tenkt å lage både kjøttdeig, kylling og biff, samt hjemmelaget guacamole og salsa. Men mitt spørsmål er, hvor mye av alt når man er totalt 40 pax? 28 voksne og 12 barn...

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i utgangspunktet litt imot taco i konfirmasjon, men siden det er konfirmantens ønske... Dersom du lager taco ville jeg i alle fall laget den autentisk for å sette litt mer preg på det, altså ikke norsk taco med eldorado taco krydder.

Anonymkode: 2c266...7a2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller gått for meksikansk buffet, så kan "norsk" taco være en av rettene. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Daiquiry skrev:

Som sagt, så er dette noe konfirmanten ønsker, så da får hun det. Man trenger ikke spise med fingrene, går fint an å spise med kniv og gaffel....Så jeg hadde satt stor pris på svar på hvor mye av kjøttypene jeg bør kjøpe??

Det spørs jo helt på hva annet du skal ha til enn kjøtt. Skal du ha lefse eller skal du ha skjell osv. Men beregn iallfall en halv pakke kjøtt per pers. Det går MYE kjøtt på taco buffeter.

Anonymkode: 8e0c1...c7c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 kilo kjøtt til sammen? Det blir 150 gram per pers. Ha flere forskjellige sauser (sterk/ikke sterk), og både lefser og forskjellige skjell. Mye salat. Ost. Rømme. I det hele tatt, mye tilbehør :)

Anonymkode: 05e5a...95b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daiquiry skrev:

Som sagt, så er dette noe konfirmanten ønsker, så da får hun det. Man trenger ikke spise med fingrene, går fint an å spise med kniv og gaffel....Så jeg hadde satt stor pris på svar på hvor mye av kjøttypene jeg bør kjøpe??

Det er lett å grise med taco enten man spiser med fingrene eller kniv og gaffel. Greit at konfirmanten vil ha taco, men det blir jo bare stress for gjestene. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Taco i konfirmasjon..... Nei!

Anonymkode: 03b8d...1af

Det er nå faktisk konfirmanten sitt ønske, hva han/hun vil ha.
Har sett alt fra Hamburger til Hummer.. Så Taco er ikke så ille :) 

TS; Ideen lenger opp var ganske bra:)
Meksikansk buffet, så kan taco være en av valgene, da er det litt å velge mellom for gjestene :) 
 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du be gjestene ha på seg hverdagstøy i stedet for finstasen.

Anonymkode: 0e630...f2f

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

6 kilo kjøtt til sammen? Det blir 150 gram per pers. Ha flere forskjellige sauser (sterk/ikke sterk), og både lefser og forskjellige skjell. Mye salat. Ost. Rømme. I det hele tatt, mye tilbehør :)

Anonymkode: 05e5a...95b

Tenkte å ha: salat, tomat, agurk, mais, løk, jalapenos, paprika, rømme, ost, skjell, lefser (grov og vanlig), medium og sterk salsa, guacamole, samt tre ulike typer kjøtt som sagt. Takk for svar!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanlig å beregne ca 250 gr kjøtt pr person. Barn spiser sikkert noe mindre

Anonymkode: b2457...3a3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forferdelig grisete mat i en konfirmasjon. 

Lite gjennomtenkt av både jenta selv og mor som har sagt ja til dette. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hypes skrev:

Tøv. Hvordan er taco verre enn jegergryte og loff? Eller koldtbord for den saks skyld?

 

De rettene du nevner er det minium søl forhold til taco.

TS, gi beskjed til gjestene slik at de ikke kler seg i finstasen.

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Klarer virkelig ikke folk å spise taco uten å søle på seg?

Ja? Det hender seg det blir litt søl på fatet, men klærne klarer man da å holde rene. 

Anonymkode: 2a0b0...cfe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her hadde vi taco i jentas konfirmasjon i fjor :) det ble faktisk en suksess. Vi lagde et litt mer meksikansk buffet slik at det ikke bare var taco. Blant annet hadde vi meksikansk ris, chilli sin carne, fajitas-kylling, quesadillas og litt slike ting, i tillegg til alt man kan tenke seg til taco. Og alt var selvsagt hjemmelaget (salsa, guacamole, tacokrydder osv) - slike ting må være hjemmelaget for en ordentlig god taco. 

Folk som ikke klarer å spise taco uten å søle må ha svekkede sjelsevner.

Anonymkode: e7272...8ed

Takk for gode tips :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...