Gå til innhold

Hvilke skrivefeil hater du mest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Axl Rose
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

I tillegg har vi alle disse som skriver på dialekt :rasende:

Ka e galt me dialekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest irriterende er de som blander begrepene særskriving og orddeling. Orddeling er en betegnelse på deling av ord over to eller flere linjer. Begrepet omfatter både særskriving og det å bryte ett ord over to linjer med bruk av bindestrek på slutten av første linje.

Anonymkode: a8901...0a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskymret/beskymrer/beskymre irriterer vettet av meg! 

Anonymkode: 12479...1dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spesielt at Ts, som har opprettet denne tråden her, ikke klarer å formulere seg skikkelig selv, men må sitte der og syte over alle andres skrivefeil. På slutten så skriver vedkommende: "Hva skrivefeil irriterer deg?"  Seriøst???? 

Det heter: "Hvilke skrivefeil irriterer deg?" 

 

Både Ts, og alle dere andre her inne som sitter og klager over folks skrivefeil, trenger et helt år på skolebenken  slik at disse idiotiske feilene deres kan skrelles av dere for godt. Skjerp dere. Å sitte og klage over andres feil når dere gjør sjokkerende feil selv blir jo bare sååå patetisk og dumt. Og ikke minst latterlig. :ac: 

Anonymkode: 4f321...61c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Chiyo skrev:

Guilty... :fnise: 

Jeg bruker det ikke for å være kul da. Jeg studerer engelsk og har bodd i England. Jeg kommuniserer med andre på engelsk hver eneste dag, så jeg gjør det rett og slett av vane. Noen ganger tenker jeg at det er litt dårlig gjort fordi jeg tenker at alle er like flinke i engelsk, og selv om nordmenn generelt er flinke så er det noen som sliter. 

Det ser jo bare ut som om du ikke behersker norsk. 

Anonymkode: af8f3...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"I mine øyner". Et/ett. Særskrivingsfeil. Han/ham. Feilskrevne ordtak, spesielt "stikke under en stol", det heter stikke under stol! Hun/henne. De/dem. Generelt feil setningsoppbygging, hvilket snart er vanligere enn korrekt. Og verst av alt; .......... bak annenhver setning!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orddelingsfeil generelt er forferdelig

Et/ett-feil 

Vært = vert (hva er greia?)

"Sjofør"

Folk som skriver på drøy dialekt. Får vondt i hodet, hopper bare over.

Anonymkode: e50d1...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker stort sett ikke over skrivefeil, men reagerer på enkeltes måte å spørre "hva gjør du på"? 

Hva er greia med den? :forvirra:

Anonymkode: f7928...fc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser jo bare ut som om du ikke behersker norsk. 

Anonymkode: af8f3...03d

Jeg snakke bra norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser jo bare ut som om du ikke behersker norsk. 

Anonymkode: af8f3...03d

Dette kan man vel kalle en overdrivelse. 

Anonymkode: e50d1...7fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig spesielt at Ts, som har opprettet denne tråden her, ikke klarer å formulere seg skikkelig selv, men må sitte der og syte over alle andres skrivefeil. På slutten så skriver vedkommende: "Hva skrivefeil irriterer deg?"  Seriøst???? 

Det heter: "Hvilke skrivefeil irriterer deg?" 

 

Både Ts, og alle dere andre her inne som sitter og klager over folks skrivefeil, trenger et helt år på skolebenken  slik at disse idiotiske feilene deres kan skrelles av dere for godt. Skjerp dere. Å sitte og klage over andres feil når dere gjør sjokkerende feil selv blir jo bare sååå patetisk og dumt. Og ikke minst latterlig. :ac: 

Anonymkode: 4f321...61c

Jeg, TS, understreker at jeg ikke kritiserer andre for deres skrivefeil av den grunn at jeg syns det er dårlig gjort når det ikke er relevant. Denne tråden, derimot, handler om hva som irriterer oss, altså er det lov til å skrive det. Hvis noen ikke vil lese om sine egne skrivefeil, så burde de rett og slett ikke lese denne tråden. Det er en tråd om skrivefeil under kategorien SPRÅK. 

Det kan være enig i at det er patetisk å kommentere andres skrivefeil i andre tråder, men denne tråden handler om skrivefeil.

Jeg ser du har pekt ut en feil jeg har skrevet, og hvis du leser tittelen på tråden kan du se at jeg har skrevet "hvilke". Dette er en av mine feil. Jeg vet når jeg skal bruke "hvilke", men på grunn av dialekt hender det at jeg skriver "hva" uten å tenke meg om. Det kan være mange som syns dette er veldig irriterende, og da kan de skrive det her. Jeg lover å ikke kalle dem for patetisk. 

Anonymkode: 5ad7e...72a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på noen gjengangere.

-innlegg skrevet på dialekt, med mange bevisste skrivefeil. Slik som di istedenfor de, d istedenfor det.

-Hele tekster som er skrevet i en sitting uten at forfatter har lest gjennom og bare postet for deretter å skrive "beklager skrivefeil" i neste innlegg.

 

Mest av alt hater jeg mine egne skrivefeil. Er veldig dårlig til å skrive ned mine egne tanker og ideer og når jeg prøver å formulere meg resulterer det i lange overkomplekse setninger som kunne vært mye kortere og mer konkrete. I alle disse takrasene av noen setninger siker det ofte med seg mange feil og setninger som har blitt ufullstendige etter å ha blitt endret flere ganger.

 

 

Anonymkode: e03c0...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en over her skriver: Skive hun istedet for henne. Eks. Jeg skal spørre hun.

Herlig skrives IKKE med Æ

Mange vet ikke lenger forskjellen på i og på (dette gjelder journalister også). Det heter f.eks PÅ Hawai. Oftere og oftere ser jeg I blir brukt der vi alltid har sagt PÅ. Det irriterer meg. Før sa vi alltid: Vi har vært på fjellet, nå ser jeg til stadighet at folk har vært I fjellet som at de har vært inni fjellet liksom.

Anonymkode: 78bb4...4fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skrivefeil irriterer deg?

Anonymkode: 5ad7e...72a

Relatert bilde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særskrivingsfeil er verst. Det mest skremmende er at dette er en kamp vi ser ut til å tape på sikt. Det er bare et tidsspørsmål før det blir lov :( 

Anonymkode: 33ff0...fe6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg når folk skriver "vist" når de mener "hvis".

"Vist du blir sur"...

Endret av StripetePysjamas
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Orddelingsfeil generelt er forferdelig

Et/ett-feil 

Vært = vert (hva er greia?)

"Sjofør"

Folk som skriver på drøy dialekt. Får vondt i hodet, hopper bare over.

Anonymkode: e50d1...7fe

Kan du komme med noen eksempler på en orddelings feil?

Anonymkode: a8901...0a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...