Gå til innhold

Katten er søkk borte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her dypt fortvilet. Katten er søkk borte, noe som er helt utypisk henne. Vanligvis sitter hun bare uten for døren, men i går forsvant hun i full fart ut. Dette var på morningen. Har lett døgnet rundt siden lørdag, med unntak av noen  få timers søvn. Jeg har meldt henne savnet i avisa, på flere facebooksider, via dyrebeskyttelsen og oppslag i tre forskjellige nabolag. Jeg har spredt brukt kattesang rundt husa i nærheten i håp om at hun skal kjenne lukt. Har saumfart alle veier og grøfter. Hun er ID-merka, men det hjelper så lite når ingen fnner henne.

 

Vet ikke hvorfor jeg oppretter tråden, men er bare så fortvilet. Noen som har flere tips? Hun er ikke året en gang.

Anonymkode: ac04c...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Let etter pus på kvelden - da er det også lettere å høre pus om hun mjauer.

- Rist på en boks med kattegodis hvis hun er vant til å få slikt

- Sjekk garasjer/boder - pus kan ha blitt innestengt

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit :( Hvis hun forsvant i full fart så ble hun sannsynligis skremt av noe? Da kan det hende hun har gjemt seg og sitter et sted og er redd.

Anonymkode: 03418...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, C-girl skrev:

- Let etter pus på kvelden - da er det også lettere å høre pus om hun mjauer.

- Rist på en boks med kattegodis hvis hun er vant til å få slikt

- Sjekk garasjer/boder - pus kan ha blitt innestengt

 

 

Har gjort de to første punktene, men ikke siste. Jeg har bare oppfordret eierene av garasjer i området å gjøre det. Prøver det nå straks! Takk!

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løpetid

Anonymkode: 69abb...a1a

Tvilsomt. Hun ble kastrert tidlig i januar.

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, så leit :( Hvis hun forsvant i full fart så ble hun sannsynligis skremt av noe? Da kan det hende hun har gjemt seg og sitter et sted og er redd.

Anonymkode: 03418...c3b

Ja, helt grusomt :( Ja, jeg tror nok det. Hadde besøk av noen venner den kvelden og hun ble helt rar når de kom.

Anonymkode: ac04c...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være lurt å lete med lommelykt når det er mørkt, da lyser jo katteøynene i mørket og er enklere å få øye på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, C-girl skrev:

Det kan også være lurt å lete med lommelykt når det er mørkt, da lyser jo katteøynene i mørket og er enklere å få øye på.

Det har jeg ikke tenkt på. Men hadde hun ikke komt løpende da? Dette er en katt som fotfølger meg og sover med meg hver natt, så trodde hun skulle ha komt da. Andre ganger hun har "vært i nød" har hun svart når jeg ropte.

Anonymkode: ac04c...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsentrer søket til området rundt huset ditt, og med en radius på ca. 200 meter. Katter streifer sjelden lenger enn det, spesielt hunnkatter og spesielt steriliserte/kastrerte katter. Sannsynligvis er katten din like i nærheten et sted. Sjekk alt som er av garasjer innenfor den radiusen.

Anonymkode: 94c8c...5d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår ble stengt inne i en garasje i flere dager. Kom plutselig hjem en dag. Jeg ble så lykkelig da :ninuskapus: krysser fingrene for at det samme skjedde med din og at hun er hjemme snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konsentrer søket til området rundt huset ditt, og med en radius på ca. 200 meter. Katter streifer sjelden lenger enn det, spesielt hunnkatter og spesielt steriliserte/kastrerte katter. Sannsynligvis er katten din like i nærheten et sted. Sjekk alt som er av garasjer innenfor den radiusen.

Anonymkode: 94c8c...5d9

Ok. Takk, når jeg. Kom gjerne med flere tips dersom dere har, men jeg blir borte et par time. Skal se rundt hus og i garasjer nå :)

Anonymkode: ac04c...cf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke tenkt på. Men hadde hun ikke komt løpende da? Dette er en katt som fotfølger meg og sover med meg hver natt, så trodde hun skulle ha komt da. Andre ganger hun har "vært i nød" har hun svart når jeg ropte.

Anonymkode: ac04c...cf4

Ikke nødvendigvis, når pus har vært ute et par dager er hun nok veldig redd og tør kanskje ikke å komme til deg.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk, når jeg. Kom gjerne med flere tips dersom dere har, men jeg blir borte et par time. Skal se rundt hus og i garasjer nå :)

Anonymkode: ac04c...cf4

Som andre har nevnt før, vil du nok ha mer hell om du tar deg en runde i skumringen. Katter er tøffest i trynet på den tiden av døgnet, så sjansen er da større for at den svarer deg når du roper. I tillegg er det stillere ute da, så også lettere for deg å høre når katten svarer. Min katt har heller ikke for vane å bare fordufte i mer enn et halvt døgn, men det har hendt noen ganger allikevel at den har vært borte et par dager. Og så langt har det alltid funket med en runde i og litt roping i skumringen. Et par ganger har den da også svart meg fra en eller annen garasje i nabolaget. Finner den alltid i nærheten et sted. 

Anonymkode: 94c8c...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du hen?Har du hørt om Appen Jodel?Er egentlig en studentår der du kan poste hva du vil. Last den ned og skriv noe som "se etter en katt i området xxxx,den er chipper og ser sånn ut:xxxxx"

Bor du i en storby er det mange som bruker appen☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode svar. Nå sitter jeg her med feil katt. Hørte lyder fra en garasje og fikk eier til å åpne. Der fant vi en katt ingen av oss har sett før som var utsultet. Har tatt den med hjem nå for å skrive funnet-meldinger. Ferier er et helvette.

Prøver meg ut igjen når mørket begynner å komme. Kanskje jeg har bedre hell med min egen da.

Jodel tror jeg ikke funker her i området. Bare Snå barn her. ca 12 og nedover. Har spurt de barna jeg har møtt om de kan si ifraom de finner henne.

Anonymkode: ac04c...cf4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner katten! Er så grusomt når man ikke finner dem..

Har du innedo til katten? Hvis du har, sett den ut, for da kan den lukte lukten sin har jeg hørt, og tørre å komme hvis den har blitt redd..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta sorgene på forskudd. Katta mi er 8 og hvert år har hun ferie og er borte i 5 døgn. Jeg aner ikke hvor hun er da, men hun kommer hjem igjen. Da oppfører hun seg som om ingenting unormalt har skjedd.

I fjor hadde hun 2 sånne ferier, nå er det vel ikke lenge før det er dags igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Tuesday, April 18, 2017 den 22.38, EvaLena skrev:

Ikke ta sorgene på forskudd. Katta mi er 8 og hvert år har hun ferie og er borte i 5 døgn. Jeg aner ikke hvor hun er da, men hun kommer hjem igjen. Da oppfører hun seg som om ingenting unormalt har skjedd.

I fjor hadde hun 2 sånne ferier, nå er det vel ikke lenge før det er dags igjen.

Min er så pinglete. Hun står bare rett utenfor døren og smetter inn igjen med en gang hun hører noe :( er derfor jeg har dårlig tro på at hun har kontroll.

 

Har fått arrangert en liten leteaksjon i morgon. Håper det fører frem, om jeg ikke finner henne i kveld.

Anonymkode: ac04c...cf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, April 21, 2017 den 15.13, AnonymBruker skrev:

Fant du pus?

Anonymkode: 5125f...3c2

Nei. Leter både morgen, dag, kveld og natt. Har tatt ut ferie denne uka for å lete, men helt resultatløst. Til tross for at hun er meldt savnet over alt...

På mandag er det full jobb igjen :(

Anonymkode: ac04c...cf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Leter både morgen, dag, kveld og natt. Har tatt ut ferie denne uka for å lete, men helt resultatløst. Til tross for at hun er meldt savnet over alt...

På mandag er det full jobb igjen :(

Anonymkode: ac04c...cf4

Uff jeg kjenner virkelig på følelsen 😞 Krysser fingre og tær for at du skal finne pus! Får vondt av deg 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...