Gå til innhold

Tiggermiljøet i Bergen avslørt


Callisto83

Anbefalte innlegg

LINK

Bakmenn håver inn millioner! NRK har fulgt miljøet i to år, og oppdagelsene er skremmende!

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er ikke noe nytt. Vi har visst dette hele tiden

Tror ikke alle vi har visst det hele tiden dessverre. De som åpnet opp for dette tidlig på 2000 tallet hadde vel ikke anelse. Eller så håpet de at den "myten" var avkreftet. Hva kan politikerne gjøre?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Callisto83 skrev:

Tror ikke alle vi har visst det hele tiden dessverre. De som åpnet opp for dette tidlig på 2000 tallet hadde vel ikke anelse. Eller så håpet de at den "myten" var avkreftet. Hva kan politikerne gjøre?

Slik det alltid blir når alle substanser og prostitusjon (dvs. kjøp av sex) er ulovlig. 

Løsningen er så enkel som den er kontroversiell, det må rett og slett bli tillatt å selge disse tjenestene og substansene på det åpne markedet, hvis ikke vil det alltid være virksomhet i det skjulte. Om ikke rumenere, så noen andre. 

Anonymkode: 2282b...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det turistvisum disse rumenske kommer hit på? Noen som vet?

I noen land må man jo f.eks fremlegge et mål og en mening med besøket. Står man der uten noen ting i hendene så er det ikke sikkert man slipper inn. Kunne dette vært en idè?

Anonymkode: 72646...355

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det turistvisum disse rumenske kommer hit på? Noen som vet?

I noen land må man jo f.eks fremlegge et mål og en mening med besøket. Står man der uten noen ting i hendene så er det ikke sikkert man slipper inn. Kunne dette vært en idè?

Anonymkode: 72646...355

Hvis det er turistvisum har de vel ikke lov til å arbeide heller

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik det alltid blir når alle substanser og prostitusjon (dvs. kjøp av sex) er ulovlig. 

Løsningen er så enkel som den er kontroversiell, det må rett og slett bli tillatt å selge disse tjenestene og substansene på det åpne markedet, hvis ikke vil det alltid være virksomhet i det skjulte. Om ikke rumenere, så noen andre. 

Anonymkode: 2282b...785

Er det da greit at en tenåring blir tvunget ut i prostitusjon, slik som vi så i Bergen for en tid tilbake?

https://1nyheter.com/politiet-jente-17-ble-tvunget-til-selge-sex-p-lido-hjrnet/

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke vet dette allerede ønsker ikke å vite det, akkurat som de som fortsatt tror multikultur er toppers (noe jeg mistenker er akkurat de samme folkene).

Anonymkode: 0b017...af8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er da ikke noe nytt? Mange har vist om dette i lang tid, ser på dette som en bekreftelse på det jeg alltid har trodd. Er derfor jeg bare gir mat til tiggere.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det turistvisum disse rumenske kommer hit på? Noen som vet?

I noen land må man jo f.eks fremlegge et mål og en mening med besøket. Står man der uten noen ting i hendene så er det ikke sikkert man slipper inn. Kunne dette vært en idè?

Anonymkode: 72646...355

Romania er med i EU, trenger ikke mer turistvisum enn du trenger for å dra til Danmark. 

Anonymkode: d7a8c...cc3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Er det da greit at en tenåring blir tvunget ut i prostitusjon, slik som vi så i Bergen for en tid tilbake?

https://1nyheter.com/politiet-jente-17-ble-tvunget-til-selge-sex-p-lido-hjrnet/

Selvsagt ikke, lovlig prostitusjon må begrenses til å gjelde fra myndighetsalder minimum. De fleste tilhengere av lovlig prostitusjon er forresten heller ikke tilhengere av å også liberalisere menneskehandel eller andre former for tvungen prostitusjon, snarere tvert imot. Din frihet slutter der andres frihet begynner, og dette prinsippet må også gjelder for prostituerte. Frihet fra å bli juridisk dømt både ved salg og kjøp av prostitusjon, men også frihet fra å bli tvunget til det av bakmenn i menneskehandel. 

Anonymkode: 2282b...785

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke, lovlig prostitusjon må begrenses til å gjelde fra myndighetsalder minimum. De fleste tilhengere av lovlig prostitusjon er forresten heller ikke tilhengere av å også liberalisere menneskehandel eller andre former for tvungen prostitusjon, snarere tvert imot. Din frihet slutter der andres frihet begynner, og dette prinsippet må også gjelder for prostituerte. Frihet fra å bli juridisk dømt både ved salg og kjøp av prostitusjon, men også frihet fra å bli tvunget til det av bakmenn i menneskehandel. 

Anonymkode: 2282b...785

Ser den. Jeg er selvsagt imot prostitusjon uansett, men det skulle vel gått an å få det inn i ordnede former. Jeg tenker da på en eller annen skriftlig lisens fra politiet som tillater dem å selge sex. Da vil både kjøper og selger være trygge på at alt er i orden.

Kanskje jeg er litt blåøyd her, men dette burde jo gå an i praksis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Ser den. Jeg er selvsagt imot prostitusjon uansett, men det skulle vel gått an å få det inn i ordnede former. Jeg tenker da på en eller annen skriftlig lisens fra politiet som tillater dem å selge sex. Da vil både kjøper og selger være trygge på at alt er i orden.

Kanskje jeg er litt blåøyd her, men dette burde jo gå an i praksis.

Ja, jeg mener også dette. Du finner motstandere som mener at det ikke løser alt, men det er som forventet. I Amsterdam f. eks. så har man fortsatt ulovlig prostitusjon der noen dessverre tvinges, men jeg mener fortsatt at man har en bedre oversikt når en større andel av de prostituerte har mulighet til å gjøre det legalt. Da har man også større mulighet til å sette i gang støtteprogrammer og lignende, ovenfor de som ønsker seg helt ut av det, den muligheten har man ikke når alt foregår under jorda. Historien har uansett vist oss at forbud ikke fører til at virksomheten opphører, snarere tvert imot. Det foregår gjerne i økende omfang på en måte som er vanskeligere og mer ressurskrevende å fange opp. 

Kriminelle miljøer preges også ofte av en viss "komorbiditet", for som artikkelen viser så dreide jo virksomheten i dette miljøet seg om narkotikasalg og tyveri også. I andre miljøer gjerne våpenhandel også. En legalisering av f. eks. flere rusmidler og prostitusjon vil bidra til å splitte disse miljøene fra de tunge kriminelle bakmennene. 

Anonymkode: 2282b...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.4.2017 den 14.52, Callisto83 skrev:

LINK

Bakmenn håver inn millioner! NRK har fulgt miljøet i to år, og oppdagelsene er skremmende!

 

Tipper det er mange tiggarar i Bergen som får lite i koppen sin framover...

Det er så forbaskal trist å sjå slike dokumentarer. Korleis klansystemet i romkulturen gjennomsyrer alt og det er dei mannlige klanledarane som bestemmer for alle "sine". Alt frå at ein person skal reise ut for å tigge, fasilitere for dette, til kor folk skal bu og kven som skal gifte seg meg kven. Tvangsekteskap og barneekteskap. Jenter ned i 12-13 års alderen blir gifta bort til fettere.

Den koliktivistiske tankegangen gjennomsyrer alt: har du noko skal du dele med alle. Det er vel egentleg ein god ide, men når det er 50 tanter og onkler som skal ha sitt så blir det til at ein person aldri kan legge stein på stein og bygge opp sitt eget liv. 

:( 

 

 

Anonymkode: dc1c1...7c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kom vel ikke som noen overraskelse  for folk flest. Kanskje for politikerne. 

Det som vil skje er at disse vil flykte fra Bergen og flytte til Oslo. Her vil politikerne bygge romleir. Hurra! 

Anonymkode: 6c9bf...f0c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at det er organisert kriminalitet og at de tar penger fra normenn som faktisk vil hjelpe dem, men en annen ting er utnyttelsen av kvinner. Jeg blir så eitranes forbanna over at de er slike slasker som tjener penger på at kvinner tigger og selger kroppen sin! 

Hvis de vil ha penger så kan DE gå ut og suge kuk! Hvis en kvinne skal ha sex for penger så er det HUN som har gjort jobben og hun kan beholde penge selv! 

Norske menn bør beholde buksene PÅ. Kjøp av signøyner sex gir dem en grunn til å drive med slik her.

Anonymkode: 6fee3...bf3

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette har vi visst lenge. Betyr det at nå er det ikke lenger rasistisk å påpeke sannheten? Dette nettverket er absolutt representativt for alle slike nettverk over hele Norge og andre europeiske land for øvrig. Det er samme skjema hele veien. Jeg håper at nå som denne sannheten er offentlig bekreftet av Aps mediaorgan, blir det mindre toleranse for slikt. http://www.nettavisen.no/mener/rumenere-topper-listen-av-tvangsutsendte-kriminelle/3423332859.html

 

Alltid morsomt hvordan nordmenn plutselig innser noe ''rasistene'' har advart mot og hevdet i årevis :popcorn:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dette stemme (ironisk) VG og venstresiden ved hjelp av en FAFO rapport forteller at vi burde skamme oss. Dette er fattige personer som er desperate. Dette ble kjørt som en kampanje fram til valget og avstemmingen om tiggerforbudet. Det førte også at norges eneste kommune med forbud i mot tigging, fjernet forbudet.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/tigging/sannheten-om-rumenske-tiggere/a/23472013/

"Forskningen" til FAFO ble utført ved at man spurte de innvolverte om det var sant at de drev med organisert tigging, drev med annen kriminalitet eller at de hadde mye penger fra før :fnise:  . I samme periode hadde man i Sverige avdekket det som nå kommer fram, men det tok ikke FAFO hensyn til.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, han Ropstad fra Krf på Dagsrevyen nå er provosert og opprørt :fnise: Sannheten er sjokkerende og provoserende for Krfere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 19.06, Drizzt skrev:

Haha, han Ropstad fra Krf på Dagsrevyen nå er provosert og opprørt :fnise: Sannheten er sjokkerende og provoserende for Krfere. 

Haha, eg såg det nettopp også. 

Som om han først no har fått kjennskap til dette. :PMen blir jo bare flau når han snakker om at disse "menneskene må hjelpes inn i jobb". Naiviteten lenge leve! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...