Gå til innhold

Når fortalte dere det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er i uke 7 og er dårlig. forrige gang fortalte vi det i uke 10, da greide jeg ikke late som mer. hadde hyperemisis..

skal ha tidlig UL 05.06 ,men føler det er lenge til.. når sa dere det, og til hvem?

Anonymkode: cb3ba...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sa det til familie i uke 10 (kvalme og julebesøk gikk ikke helt hånd i hånd), fortalte det på jobb etter oul i uke 18. Var 50% sykemeldt pga kvalme og ryggplager (sjefen fikk vite det i uke syv etter tidlig ul)

Anonymkode: f22b4...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sa det til foreldrene våre og på jobben min i uke 5. Vi valgte å si det til dem så tidlig da de uansett ville fått greie på det om noe skulle gått galt. Har et lite og utrolig godt arbeidsmiljø, så det ville vært unaturlig å holdt grunnen til f.eks en sykmelding sjult. Resten av familien vår fikk vite det når jeg var ca 9-10 uker på vei, pga jula med mye selskaper. Venner fikk vite det litt etter litt fra jeg var 12 uker på vei. 

Anonymkode: ef934...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det til nær familie i uke 6, da jegvar så kvalm og måtte høre med mor om hvordan hennes svangerskap hadde vært. Måtte også si det tidlig til arbeidsgiver (uke 7), da jeg fikk er oppdrag som innebar eksponering for risiko (malariavaksine) som jeg ikke kunne påta meg.

Anonymkode: 95e24...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortalte en nær kollega som visste at vi prøvde, da jeg var 4-5 uker på vei. Da jeg var 5-6 uker på vei så feiret vi jul med familien min og det var umulig å skjule nullinntak av rødvin/spekemat/muggost, så da fortalte vi det like godt. Ventet noen uker med å fortelle svigers. Ungene fikk vite det etter tidlig-UL i uke 12. Etter uke 12 så fortalte vi det til de nærmeste vennene våre etterhvert som vi traff folk. Jobben fikk vite i uke 10, jeg var så utrolig kvalm at jeg måtte fortelle hvorfor jeg hadde mye hjemmekontor. Har ikke fortalt det på FB enda, det haster ikke (er i uke 23 nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av dem som ikke forstår helt poenget med hemmelighetskremmeriet rundt det å skulle få barn. Mange sier de venter med å fortelle i frykt for MA (SA om du vil), men hvis ikke du kan fortelle om de dårlige nyhetene også så er det vel ikke gode nok bekjentskaper i første omgang. Man får ikke gjort noe med en MA uansett. 

Jeg sa det ganske tidlig. Sånn uke 4-5 kanskje? Har sagt det til familien så klart og venner. Eneste jeg ikke gjør er å offentliggjøre det på facebook. Ser folk planlegger hvordan de skal gjøre det også, og noen liker det. Jeg derimot er ikke den som iger etter all facebook publisiteten.....

 

Men, so far so good her i hvert fall :-) 

Anonymkode: 840f8...a53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte si det på jobb i uke 5 (trodde da at jeg var 7 uker på vei) pga. kvalme og at jeg ikke kunne utføre alle arbeidsoppgaver lengre. Etter det bestemte jeg meg bare for å si det til alle. 

Anonymkode: ebe30...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 10.42, AnonymBruker skrev:

Jeg er vel en av dem som ikke forstår helt poenget med hemmelighetskremmeriet rundt det å skulle få barn. Mange sier de venter med å fortelle i frykt for MA (SA om du vil), men hvis ikke du kan fortelle om de dårlige nyhetene også så er det vel ikke gode nok bekjentskaper i første omgang. Man får ikke gjort noe med en MA uansett. 

Anonymkode: 840f8...a53

Folk er forskjellige. Å ikke ønske å fortelle andre om en potensiell SA sier i grunnen ingenting om hvilket forhold man har til vennene sine og familien sin ellers. Man trenger faktisk ikke dele hver eneste ting som skjer selv om man har et godt forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det til familie rundt uke 6-7 fordi det var jul og familien på begge sider ville skjønt det uansett, og så sa jeg det til en nær venninne en uke senere. Nærmeste leder på jobb fikk vite det litt før uke 12 fordi jeg var så mye dårlig (hodepine/migrene) og resten av mine kollegaer fikk høre det litt etter det. Jeg syntes det var bedre at de visste hvorfor jeg var så mye borte i stedet for å tro at jeg slet psykisk/holdt på å møte veggen, fikk nemlig vite at det var det mange trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til familien temmelig tidlig (uke 8) siden jeg var i så dårlig form og vi ville forklare hvorfor jeg sjelden kom på besøk osv. lenger. 

Fortalte det på jobb i ca. uke 16. 

Fortalte det til venner litt etter det. 

Anonymkode: 733a6...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 14, glad vi ventet for vi har vært igjennom en sa før. Ventet til etter tidlig ul, for å se om dette var et barn vi skulle beholde eller ikke. 

Anonymkode: f890f...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nummer 1: det glapp ut av meg til mamma i uke 8, da vi satt på verandaen i steiksol og hun tilbød meg et glass rosevin. Svarte "jeg er jo gravid, kan ikke drikke da" uten å tenke meg om. Men hun holdt tett da, og all øvrig familie fikk vite det i uke 15 :) venner og jobben fikk vite det etter oul i uke 19 :) 

nummer 2: jeg ble 100% sykemeldt pga bekken i uke 7, fortalte det da til nær familie og sjefen. Andre etter oul som sist! Men jeg antar folk som møtte meg på butikken osv hadde en mistanke siden jeg plutselig hadde tidenes merkeligste gange - med krykker - uten noen god forklaring på "skaden" 😄

Anonymkode: 5d8f0...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...