Gå til innhold

Trenger strikkehjelp - skappelgenser!


mbt

Anbefalte innlegg

Sykemeldt og trenger noe rolig å pusle med i hverdagen imellom opptrening.. og plutselig fikk jeg lyst til å strikke meg en skappelgenser 😄

Har strikket et skjerf eller to og et babypledd i mitt liv, så trenger sårt hjelp.

Jeg har funnet oppskriften, men ønsker en i strl XS/S, er det noen som har instruksjoner til denne størrelsen? Masker, pinnestørrelse/type etc.

Hva med garn? Ser noen har brukt billigere garn fra drops. Fungerer det greit?

Takk på forhånd for all hjelp, fra en strikkenewbie 😄

IMG_4776.JPG

Endret av mbt
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står i oppskriften hvilken pinnestr og antall masker. Det er det oppskriften er til. Pleier også å stå forslag på garn. 

Anonymkode: 3a600...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mønster finner du enten i Skappelenboken eller i blader, eller her  http://www.ravelry.com/patterns/library/mammas-hjemmestrikkede-genser-skappelgenseren

Garn og pinner finner du oppgitt på oppskriften. Hvilket garn du kjøper kommer helt an på hvilken kvalitet du vil ha og hvor mye penger du vil legge ned. Jeg er ikke noen tilhenger av garnet fra Drops. Både Sparkjøp og Europris sitt garn er av bedre kvalitet. 

Biblioteket har og mengder av bøker med strikkemønster. Der står det meste forklart for nybegynnere.

(Spør du meg, så ville jeg funnet noe bedre enn den grusomme Skappelen genseren.) 

Anonymkode: fa158...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det står i oppskriften hvilken pinnestr og antall masker. Det er det oppskriften er til. Pleier også å stå forslag på garn. 

Anonymkode: 3a600...5cf

Klar over det ☺️ Det den derimot ikke sier noe om er hvilken størrelse det tilsvarer.

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mønster finner du enten i Skappelenboken eller i blader, eller her  http://www.ravelry.com/patterns/library/mammas-hjemmestrikkede-genser-skappelgenseren

Garn og pinner finner du oppgitt på oppskriften. Hvilket garn du kjøper kommer helt an på hvilken kvalitet du vil ha og hvor mye penger du vil legge ned. Jeg er ikke noen tilhenger av garnet fra Drops. Både Sparkjøp og Europris sitt garn er av bedre kvalitet. 

Biblioteket har og mengder av bøker med strikkemønster. Der står det meste forklart for nybegynnere.

(Spør du meg, så ville jeg funnet noe bedre enn den grusomme Skappelen genseren.) 

Anonymkode: fa158...31d

Takk for tips om garn ☺️ Kanskje jeg skulle tatt en titt for å se om jeg finner noe annet spennende.

oppskriften har jeg, men forstår ikke helt hvilken størrelse det skal tilsvare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mbt skrev:

Klar over det ☺️ Det den derimot ikke sier noe om er hvilken størrelse det tilsvarer.

 

Takk for tips om garn ☺️ Kanskje jeg skulle tatt en titt for å se om jeg finner noe annet spennende.

oppskriften har jeg, men forstår ikke helt hvilken størrelse det skal tilsvare :)

Størrelsen er stor og "slengete" av seg, slik du ser på bildet. Min ligger unrukt i skapet og har gjort det siden skappelen genseren kom og var superpopulær. 

Det skal stå mål på genseren i oppskriften. 

Anonymkode: fa158...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Størrelsen er stor og "slengete" av seg, slik du ser på bildet. Min ligger unrukt i skapet og har gjort det siden skappelen genseren kom og var superpopulær. 

Det skal stå mål på genseren i oppskriften. 

Anonymkode: fa158...31d

Så kjedelig. Da skal jeg titte litt rundt først ☺️ Du har ikke tips til noe annet fint, da?

Får sammenligne mål med noe jeg har hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke Skappelgenseren litt 2010 'a? Dorthe har vel for lengst sluttet å bruge den. 

Anonymkode: d5824...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...