Gå til innhold

Kan jeg kjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja.. som en del andre var jeg ute i går og drakk en del. Drakk en flaske kalinka 22%, en cider og ca 1,5 dl 40%. Begynte å drikke klokken 20 og sluttet klokken 23. Føler meg helt edru idag, men er jo selvfølgelig ekstra usikker i dag på grunn av alle kontrollene med påsketrafikken

Hadde jeg ikke måttet kjøre hadde jeg ikke kjørt, men jeg må egentlig hente en venninne en times kjøretur unna. Er det trygt å kjøre nå med tanke på om jeg blir tatt i en eventuell promillekontroll? 

Anonymkode: 8226a...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Drakk en flaske kalinka 22%, en cider og ca 1,5 dl 40%. Begynte å drikke klokken 20 og sluttet klokken 23.

Alt dette på tre timer? Tuller du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvilket kjønn du er, hvor tung du er, eller hvor stor en flaske Kalinka bruker å være.

Men om vi tenker kvinne, 70 kg og en halv liter har du nå rundt 0,8 i promille ifølge denne kalkulatoren.

Håper ikke du mener dette seriøst.

Endret av applestories
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du faktisk har drukket alt det på bare tre timer, så tilsvarer det over 3 i promille, mulig bevisstløshet, og at du fortsatt har 1 i promille, så tap av førerkort i ett års tid, og mulig fengsel. 

Anonymkode: f9315...817

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bot eller førerkortbeslag du er mest redd? Hva om du kjører ned noen, er ikke det mye verre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...