Gå til innhold

Anbefal meg en støvsuger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne kjøpt meg ny støvsuger IDAG.

Jeg skal ha en som er bra, men som ikke koster for mye heller. Den må være bra på å fjerne hundehår.

Drar jeg på feks Elkjøp så er utvalget stort og det eneste jeg kan se forskjell på er pris og farge på støvsugeren.

Jeg er så lei av å drasse rundt på sentralstøvsugeren og vil ha en som kan bare settes i boden etter bruk. Skal også bruke den til bil.

Er det noen som kan værsåsnill tipse meg om støvsugere som er bra, men som samtidig ikke lopper meg helt for penger?

Anonymkode: 8db3c...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du kan gjøre er å se på wattstyrken i forhold til pris. Enkelte opererer med 700w til 499,-, mens andre opererer med 700w til 1399,-, hvor den eneste forskjellen er hvor mange meter med ledning du har. 

Det sier seg selv at du ikke gidder å betale 600,- ekstra for 3 meter med ledning. Det andre å spørre seg er hvor ligger den på energiskalaen? Dyrere jo mindre energi trenger den, men tilgjengjeld, skal denne brukes til hundehår og bilstøvsugning, vil den bli brukt såpass lite at energimålingen har lite å si i forhold til wattstyrken. 

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/stovsuger-og-rengjoring/VCC52U0V3K/samsung-pebble-vc5000-stovsuger-vcc52u0v3k Denne er jo svært enkel i bruk, men å forvente en lang levetid kan være noe annet. 

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/stovsuger-og-rengjoring/PF1CLASSIC/electrolux-powerforce-classic-stovsuger Her har du et eksempel på en middelsgod støvsuger, men god energiklasse. Ledningen er ikke den lengste, og den har en relativt tung vekt. 

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/stovsuger-og-rengjoring/USORIGINDBP/electrolux-ultrasilencer-origin-stovsuger Denne har jeg selv, og fungerer utmerket inne, men pga høy vekt er den et slit med å få med seg ut i bilen. Men hundehår tar den lett som en plett. 

Skulle jeg ha anbefalt en, ville jeg kanskje ha sett på nr1 og 2. Nr1 er jo liten og nett (forsatt litt tung, men du skal jo ikke bære rundt på støvsugeren) som du får med deg, og tar lite oppbevaringsplass, ikke den lengste ledningen, men i forhold til watt og pris kommer du kanskje billig unna. Husk bare å bytte filter og pose innimellom (vi sa filter ved hver 3 posebytte, jeg bytter ved hver 6.) 

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energiklassa er fullstendig uinteressant. Så lite som en støvsuger brukes pr. dag, blir forskjellen i strømforbruk regnet i øre null og niks. Kjøp en billig med høg wattstyrke. NB Bare kjøp om forretninga faktisk har passende poser (det er ingen selvfølge), og kjøp et passende antall med det samme.

Endret av Vox_populi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Miele støvsuger som var anbefalt for å ta hundehår. Ville sett på en lett en siden den må frem ofte. 

Anonymkode: 67314...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snuser på støvsuger fra Dyson (spesielt de som heter animalpro) men de koster jo flere tusen da :P

Anonymkode: cb907...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...