Gå til innhold

Hørte du på trance på 90-2000-tallet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Aldri hørt på dritt...

hemmingroad gi denne en sjangse da ? det er umulig å ikke bli i godt humør av den, som de fleste andre sanger så bygger den seg opp og blir bedre og bedre etter en treg start

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, brownbrown skrev:

hemmingroad gi denne en sjangse da ? det er umulig å ikke bli i godt humør av den, som de fleste andre sanger så bygger den seg opp og blir bedre og bedre etter en treg start

 

Nei, langt ifra. Jeg blir frustrert å forbanna. Selv er jeg profesjonell musikker, og hater all programert musikk. Jeg kaller ikke dette musikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men finner ikke en av yndlingssangen noen steder. Tittelen var Trance Emission av Paul Jenner, men sanger er ikke publisert på nettet. Irriterer meg grønn, da jeg heller ikke har den på CD lengre. 

 

Anonymkode: ea23a...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Ja hørte masse på Tiesto, samt flere samlealbum som Forbidden Paradise og In trance we trust. Liker det enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var litt før min tid men jeg hører på en del av det i dag, liker mye fra den tiden, jeg liker f.eks veldig godt "No limit" med 2 Unlimited. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Trance, spesielt ca 1997-2005. Denne simple house-melodien jeg linker til er min aller største favoritt som jeg selv etter 18 år hører på ukentlig. Går aldri lei denne - pulsen øker, testosteronet banker hardt og ansiktet gliser. Fuckings herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Fillern, ville legge ved noen opplastede filer, men det funket ikke.  >_< 

 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/22/2017 den 6.06, Hemmingroad skrev:

Nei, langt ifra. Jeg blir frustrert å forbanna. Selv er jeg profesjonell musikker, og hater all programert musikk. Jeg kaller ikke dette musikk

Dakkal deg er du frustrert og forbanna over at folk klarer å lage vakker harmonisk musikk uten å kunne spille et fysisk instrument du da 😘

Anonymkode: 2561c...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt hørte jeg ikke på sånt søppel. Jeg bryr meg faktisk litt om musikk, og da går det ikke an å høre på überkommerst og intetsigende programmeringsræl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere litt mer "søppel-musikk" anno 2017: :D

 

Anonymkode: 2561c...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dakkal deg er du frustrert og forbanna over at folk klarer å lage vakker harmonisk musikk uten å kunne spille et fysisk instrument du da 😘

Anonymkode: 2561c...87f

Harmoni er en av kunstens grunnprinsipper, hvor gjentakelser av et motiv i et kunstverk kan skape en følelse av enhet og balanse. Ikke belær en profesjonell musiker om harmoni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hemmingroad skrev:

Harmoni er en av kunstens grunnprinsipper, hvor gjentakelser av et motiv i et kunstverk kan skape en følelse av enhet og balanse. Ikke belær en profesjonell musiker om harmoni.

Du oppfører deg litt som en som mener bare kontrabass kan regnes som et musikkinstrument sammenlignet med bassgitar koblet til forsterker og definerer sistnevnte som Satan's verk.

Det er ikke instrumentet som definerer om musikeren er god eller ei, men hvordan denne kan bruke verktøyet og hvilken opplevelse det gir til mottageren. Det finnes god musikk og det finnes dårlig musikk. Også innfor ulike sjangere, som trance og klassisk. Og det finnes ulike mottagere som har ulike preferanser og opplevelser av samme formidlingen. Hvorfor er din opplevelse av musikk bedre (mer riktig) enn min? Jeg rakker ikke ned på din musikk(smak), men det kan godt hende jeg ikke har samme opplevelsen som deg. Da nøyer jeg med å si at det var musikk som ikke falt i smak, jeg predikerer ikke at det overhode ikke var musikk eller at kunstformer var mindre aktverdig. Snobberi kalles slikt.

Det kreves evner også for å lage elektronisk musikk som henger sammen i harmoni og rytme og opplevelse. At du ikke liker musikken er greit, men ikke gjør deg og din musikk til noe som er så mye bedre og mer riktig enn musikken du ikke liker. Du vil ha mange imot deg da.

Sjekk ut noen videoer på nettet der elektronikk musikkens far, Jean Michelle Jarre, forteller om Project-E og hvordan han fysisk satt sammen med likesinnede for å lage musikk med musikkens DNA godt synlig(hørbart) i de ulike låtene. Prosjektet har så langt resultert i to album, Electronica 1-the Time Machine, og Electronica 2-the Heart of Noise. Det er en reise i musikkopplevelse. Spesielt vil jeg anbefale reisen "The train and the river" der samarbeidet er med den anerkjente klassiske pianisten Lang Lang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Du oppfører deg litt som en som mener bare kontrabass kan regnes som et musikkinstrument sammenlignet med bassgitar koblet til forsterker og definerer sistnevnte som Satan's verk.

Det er ikke instrumentet som definerer om musikeren er god eller ei, men hvordan denne kan bruke verktøyet og hvilken opplevelse det gir til mottageren. Det finnes god musikk og det finnes dårlig musikk. Også innfor ulike sjangere, som trance og klassisk. Og det finnes ulike mottagere som har ulike preferanser og opplevelser av samme formidlingen. Hvorfor er din opplevelse av musikk bedre (mer riktig) enn min? Jeg rakker ikke ned på din musikk(smak), men det kan godt hende jeg ikke har samme opplevelsen som deg. Da nøyer jeg med å si at det var musikk som ikke falt i smak, jeg predikerer ikke at det overhode ikke var musikk eller at kunstformer var mindre aktverdig. Snobberi kalles slikt.

Det kreves evner også for å lage elektronisk musikk som henger sammen i harmoni og rytme og opplevelse. At du ikke liker musikken er greit, men ikke gjør deg og din musikk til noe som er så mye bedre og mer riktig enn musikken du ikke liker. Du vil ha mange imot deg da.

Sjekk ut noen videoer på nettet der elektronikk musikkens far, Jean Michelle Jarre, forteller om Project-E og hvordan han fysisk satt sammen med likesinnede for å lage musikk med musikkens DNA godt synlig(hørbart) i de ulike låtene. Prosjektet har så langt resultert i to album, Electronica 1-the Time Machine, og Electronica 2-the Heart of Noise. Det er en reise i musikkopplevelse. Spesielt vil jeg anbefale reisen "The train and the river" der samarbeidet er med den anerkjente klassiske pianisten Lang Lang.

Jeg har nevnt tidligere at PROGRAMERT musikk ikke er musikk. I mine ører vel å merke. Hvem som helst kan lage dette. Men du har rett, jeg liker det ikke. Hør på for eksempel Rush, Toto, musikernes favorittband, så hører du skikkelig musikk. Men hører også på mye annet. Som spilles på instrumenter. Men jeg er å vel å merke veldig sta på dette området....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alltid det er like interessant når mennesker, spesielt noen som driver med musikk, ikke anerkjenner andre sjangre som musikk. 
Helt greit at man ikke liker en annen sjangre, men å ikke definere det som musikk?
Om du ikke kjenner definisjonen av musikk, så bør du heller ikke kalle deg en musiker. Musikk er toner og lyder satt sammen i rytme, det er selve definisjonen av musikk. 
Det er mange sjangre og stilarter jeg ikke liker, men det er like fult musikk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...