Hannj33 Skrevet 13. april 2017 #1 Del Skrevet 13. april 2017 Heisann! Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg angående AirBnb. Jeg skal leie en leilighet i utlandet i 3 måneder i høst, men jeg klarer ikke finne ut av på AirBnb om det fulle beløpet må betales nå med en gang eller om jeg kun betaler en reserveringssum nå, og beløpene videre når jeg ankommer og under oppholdet. Er det noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #2 Del Skrevet 13. april 2017 Uansett hva svaret er på dette, så betal for all del med kredittkort. Anonymkode: 34d69...9f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 13. april 2017 #3 Del Skrevet 13. april 2017 Airbnb trekker deg med en gang for å forsikre deg om at du faktisk har pengene. Videre blir pengene overført til utleier under eller ved slutten av oppholdet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #4 Del Skrevet 13. april 2017 14 minutter siden, Nutz skrev: Airbnb trekker deg med en gang for å forsikre deg om at du faktisk har pengene. Videre blir pengene overført til utleier under eller ved slutten av oppholdet. Sikker, har du link? Anonymkode: 94705...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #5 Del Skrevet 13. april 2017 Hva med å ta kontakt med dem? Anonymkode: e10df...e46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannj33 Skrevet 13. april 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 13. april 2017 Fikk svar fra AirBnb etter å ha ventet i lange tider. Haha. "I'd like to explain you about how reservation works at Airbnb. Any reservation that that lasts 28 days or longer is considered a long-term reservation. A reservation of 27 days or less is considered a short-term reservation. When guests book a short-term reservation, they're held to the cancellation policy their host choses on the listing page, and are charged the full cost of their reservation once the host accepts their booking request. Long-term reservations act a little differently. Regardless of the host’s chosen cancellation policy, they automatically fall within the Long Term Cancellation Policy. If the reservation is canceled, the guest is responsible for paying the first month's payment to the host. Read more about the long-term cancellation policy: www.airbnb.com/home/cancellation_policies#long-term Additionally, long-term reservations may automatically be split into a payment plan if the length of the reservation exceeds 30 days. When booking a reservation 28-30 days in length, the guest will be charged in full for the reservation cost. If booking for 31 days or more, the guest will be charged the first 30 days up front, and the remainder will be charged in monthly installments. You can read more about this in our Help Center: www.airbnb.com/help/article/245/" Så om noen andre er i samme situasjon var dette svaret til stor hjelp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #7 Del Skrevet 15. april 2017 På 13.4.2017 den 14.34, Hannj33 skrev: Fikk svar fra AirBnb etter å ha ventet i lange tider. Haha. "I'd like to explain you about how reservation works at Airbnb. Any reservation that that lasts 28 days or longer is considered a long-term reservation. A reservation of 27 days or less is considered a short-term reservation. When guests book a short-term reservation, they're held to the cancellation policy their host choses on the listing page, and are charged the full cost of their reservation once the host accepts their booking request. Long-term reservations act a little differently. Regardless of the host’s chosen cancellation policy, they automatically fall within the Long Term Cancellation Policy. If the reservation is canceled, the guest is responsible for paying the first month's payment to the host. Read more about the long-term cancellation policy: www.airbnb.com/home/cancellation_policies#long-term Additionally, long-term reservations may automatically be split into a payment plan if the length of the reservation exceeds 30 days. When booking a reservation 28-30 days in length, the guest will be charged in full for the reservation cost. If booking for 31 days or more, the guest will be charged the first 30 days up front, and the remainder will be charged in monthly installments. You can read more about this in our Help Center: www.airbnb.com/help/article/245/" Så om noen andre er i samme situasjon var dette svaret til stor hjelp. Jeg skjønte ikke det jeg. 'Short term' vil drt da si at hele beløpet trekkes og utbetales til utleier umiddelbart, eller at hele beløpet trekkes og Airbnb passer på pengene til oppholdet er gjennomført? Anonymkode: 94705...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannj33 Skrevet 24. mai 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 24. mai 2017 (endret) På 15.4.2017 den 22.00, AnonymBruker skrev: Jeg skjønte ikke det jeg. 'Short term' vil drt da si at hele beløpet trekkes og utbetales til utleier umiddelbart, eller at hele beløpet trekkes og Airbnb passer på pengene til oppholdet er gjennomført? Anonymkode: 94705...ff3 Jeg betalte for den første måneden med en gang, og så blir resterende beløp belastet etter ankomst og påfølgende måneder. Endret 24. mai 2017 av Hannj33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #9 Del Skrevet 25. mai 2017 På 4/15/2017 den 22.00, AnonymBruker skrev: Jeg skjønte ikke det jeg. 'Short term' vil drt da si at hele beløpet trekkes og utbetales til utleier umiddelbart, eller at hele beløpet trekkes og Airbnb passer på pengene til oppholdet er gjennomført? Anonymkode: 94705...ff3 Nei, beløpet trekkes av air-bnb som bekrefter til utleier at beløpet er innbetalt. Usikker på om leieb utbetales til utleier i det utleieperioden påbegynnes eller etterpå, men antar det er etter. Anonymkode: 12aea...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #10 Del Skrevet 25. mai 2017 Du betaler inn på airbnbs konto umiddelbart når du bestiller en bolig. Dette beløpet blir så overført fra airbnb til utleier(vert) 24 t etter check-in. I løpet av disse 24 t etter du har sjekket inn har du altså mulighet til å gi beskjed til Airbnb om boligen ikke er som den er lovet. Og da evt kansellere hele greia. Så du har 24 t på deg.. Forøvrig smart å leie bolig hos en superhost. Jeg har utelukkende leid bolig hos de som er klassifisert som superhost. Aldri vært noe problemer. Anonymkode: 515fe...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå