Gå til innhold

Skravletråd November/Desember 2017


Minlillelykke

Anbefalte innlegg

På 24.6.2017 den 17.54, Eidvo skrev:

Hei og takk @Tennessee 😊

Formen er og har vært fin helt fra starten av heldigvis! Så satser på at resten av svangerskapet går like greit.  Når var det du hadde termin? 

 

Jeg har termin 3 november, men i og med det er tvillinger er det vel sannsynlig at de kommer litt før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Var på OUL i går. Alt er perfekt, sa de! Kjønnet, som var 80% sikkert sist, ble bekreftet som helt sikkert nå - det er en jente der inne! Skal innrømme at vi kjøpte en søt liten matroskjole da vi var på sydentur, og nå blir det nok mer jenteshopping. 

Jeg har også rukket å gifte meg med barnefar. Var litt spent på om kjolen ville passe over mage og pupper, men det gikk bra. Etter bryllupet har magen kommet mye tydeligere, som om den har fått beskjed om at nå er det greit, liksom. Det er vel litt feriemage i tillegg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på oul i dag, alt så veldig fint ut. De kunne også se at vi venter ei jente! Helt perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på oul forrige onsdag og det var og en liten jente som gjemte seg inni der:babyjente: Alt så bra ut, og det et jo det viktigste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattifnatten

Her kommer det også en jente :) Og det er så godt å kjenne spark som bare blir sterkere og sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spark er fint! Fikk vite at jeg har foranliggende morkake, så jeg har bare kjent rumling hittil, men i dag, 20+0, kjente jeg de første små sparkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart oul her også(19+0 i dag)! Tror det er ei lita jenta som lurer inni der. 

Var på ultralyd i Japan, men da glemte jeg rett og slett å spørre, så da får jeg ta det ved neste sjekk. 

Førstegangsgravid, og allerede en god og rund mage. Veldig uventa. Har kjent liv i noen uker allerede, men nå er det skikkelige spark og jeg sliter med å sove om natta på grunn av all romsteringen neddi der.. 

Sliter fortsatt litt med kvalme også.. Kan ikke kjøre bil eller tog for langt før kvalmen melder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med dere alle sammen? :klem:

Jeg skal på første ultralyd på fredag, så jeg og samboeren må prøve å bestemme oss for om vi vil vite kjønnet eller ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig imponert over de som bestemmer seg for å ikke vite kjønn - hadde vi aldri klart :P 

Her går det veldig fint. Merker ikke så mye til at jeg er gravid, annet enn det sparker litt i fra seg :) Har kommet til uke 25 nå. Tok glukosebelatning i dag, alt så fint ut :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også veldig nysgjerrige på kjønn, så full enighet om å vite her også :fnise: 

Jeg er 27 uker i dag, og har de siste tre-fire ukene slitt med rygg og bekken. Ikke annet å forvente egentlig med tvillinger og såpass rask vektøkning på mine usle 158 cm. Så jeg vagger rundt, går til kiropraktoren og gjør øvelser hver dag. Men ellers går det veldig bra, masse liv i magen, skikkelig babyfestival til tider :rodmer: 

Vi har akkurat begynt å pusse opp rom til jentene, og i går hentet vi tvillingvogga som vi har fått låne fra søstra til ei venninne. Svigerfar skal pusse den opp (tvillingene som brukte den sist er 13 nå!), tror det blir veldig fint! Plutselig veldig virkelig når slike håndfaste "bevis" kommer i hus!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi bestemte oss for å ikke vite kjønnet! :bond:
Men fikk se èn stykk veldig aktiv, frisk og rask baby :hjerte:  Jordmor fikk tatt alle målene hun trengte, alle proporsjoner var normale, og ingen tegn til noe galt. Vi var forberedt på at termindato kom til å bli flyttet litt, men her ble den faktisk flyttet med rundt to uker! Så nå har jeg termin 3.januar, men dere er så koselige her inne at jeg tror jeg surrer rundt litt her og jeg :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, imponerende at dere klarte å la være @Monstrum Blir ekstra spennende når tiden kommer for å møte den lille da!! :hoppe: 

Jeg henger også her inne selv om det vel er sannsynlig at twinsa kommer i oktober... Terminen er jo fortsatt 3 nov :ler: 29 uker i dag og har plutselig begynt å innse at tida kommer til å gå fort fram til de dukker opp! Så mye å gjøre fortsatt! :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Oppdatere litt da, kanskje! :laugh:

Var på OUL 17. juli, fikk vite at alt så bra ut og at det var en liten guttepjokk der inne :rodmer: Lå med rygg og rumpe opp, så var litt vanskelig å se mellom beina på han.
I dag er jeg 23+6, og nå venter vi bare på at tiden skal snegle seg litt raskere. Til tider aktiv liten krabat i magen, men tror han liker å ligge med ryggen ut og å sparke mot blæra mi. Da er det bare jeg som kjenner noe, ikke pappaen. :fnise:

Vi har allerede kjøpt inn sprinkel og bedside crib, vogn, bilstol, tripp trappstol og noe klær. :sjenert: Prøver å finne kupp på ull, tenker det er det som blir brukt mest første tida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har det skjedd mye siden sist jeg skrev. For 14 dager siden var jeg og tok glucosebelastning, den viste sv.diabetes. Dette fikk jeg i tillegg til sv.depresjon og fødselsangst. Fikk lege til å søke om ks for meg for en drøy uke siden, og jammen ble ikke den innvilget. Så her kommer lillemor 21.11😊 Følte neg noen kg lettere når det var i boks ja. Er det noen fler som har fått påvist sv. Diabetes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Minlillelykke skrev:

Nå har det skjedd mye siden sist jeg skrev. For 14 dager siden var jeg og tok glucosebelastning, den viste sv.diabetes. Dette fikk jeg i tillegg til sv.depresjon og fødselsangst. Fikk lege til å søke om ks for meg for en drøy uke siden, og jammen ble ikke den innvilget. Så her kommer lillemor 21.11😊 Følte neg noen kg lettere når det var i boks ja. Er det noen fler som har fått påvist sv. Diabetes?

Jeg har også fått påvist svangerskapsdiabetes. Hadde litt høyt fastende blodsukker før glukosetesten (5,6) og 7,0 etter to timer. Har oppfølgning hos diabetessykepleier, og UL og lege på Svangerskapsklinikken hver fjerde uke. Er helt greit. Har ganske stabilt og greit blodsukker, så måler bare annenhver dag - fastende, to timer etter frokost og to timer etter middag (glemmer den siste hele tiden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, florette skrev:

Jeg har også fått påvist svangerskapsdiabetes. Hadde litt høyt fastende blodsukker før glukosetesten (5,6) og 7,0 etter to timer. Har oppfølgning hos diabetessykepleier, og UL og lege på Svangerskapsklinikken hver fjerde uke. Er helt greit. Har ganske stabilt og greit blodsukker, så måler bare annenhver dag - fastende, to timer etter frokost og to timer etter middag (glemmer den siste hele tiden...)

Jeg hadde endel høyre verdier enn deg da ser jeg. Hadde 7.2 fastende og 11.7 etter to timer. Skal også ha oppfølging på dia pol og føde pol, måler før og etter hvert måltid, og reguleres med metformin. Så håper denne skiten forsvinner etter endt svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg gått ut i permisjon. Formen ikke så verst, men føler meg uendelig lat og sløv. Og stygg og feit for å være ærlig. Takk og pris for verdens beste mann. 

Hvordan er formen deres? Noen som begynner å bli fødeklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2017 den 16.23, caskerette skrev:

Nå har jeg gått ut i permisjon. Formen ikke så verst, men føler meg uendelig lat og sløv. Og stygg og feit for å være ærlig. Takk og pris for verdens beste mann. 

Hvordan er formen deres? Noen som begynner å bli fødeklare?

Fødeklar! Ks i morgen tidlig, så nå gleder jeg meg veldig til å hilse på lille E. Gleder meg også til å se eldste igjen i morgen ettermiddag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Fødeklar! Ks i morgen tidlig, så nå gleder jeg meg veldig til å hilse på lille E. Gleder meg også til å se eldste igjen i morgen ettermiddag

Så spennende! Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...