Gå til innhold

Skravletråd November/Desember 2017


Minlillelykke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sniker meg inn her jeg også! :) testet posetivt igår og er i følge mine beregninger 6 uker (5+0) på vei. Er min første, så er veldig spennende og jeg håper spiren sitter der den skal i 8 mnd til:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og mannen vært på første svangerskapskontroll hos legen. I følge meg selv er jeg 9+4 i dag (tror jeg hadde en lang syklus i februar), men legen regna ut fra mensen til 11+1. Termin er uansett til november - 10.11 (menstermin) eller 21.11 (min beregning). Så blir spennende å se hva ul-termin blir :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tennessee skrev:

Nesten likt i løypa vi da @Brunsnegle :nigo: 

Så artig! Det er jo virkelig deres tur nå da, etter så mange forsøk :ohmy: Også tvillinger da :biggrin: 

Har alltid har lyst på tvillinger, men her gjemmer det seg kun én gitt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Minlillelykke skrev:

Velkommen @Tennessee og @Brunsnegle😊 Morro å få inn noen som har kommet lenger. Håper for dere at dette holder helt ut😊

Tusen takk!! :nigo: 

11 timer siden, Brunsnegle skrev:

Så artig! Det er jo virkelig deres tur nå da, etter så mange forsøk :ohmy: Også tvillinger da :biggrin: 

Har alltid har lyst på tvillinger, men her gjemmer det seg kun én gitt :P 

Ja, må innrømme at det er en viss følelse av skrekkblandet fryd her, det blir nok veldig stas, men også helt vilt slitsomt :ler: Én blir nok veldig bra det også! :hjerte:

Jeg er forresten over i mammabukser forlengst, det vil si fra forrige uke. Har fått høre at jeg bare kan glemme alt jeg har lest om størrelse og forventet vektoppgang :overrasket: Tenker det blir litt mer klesshopping hvis alt ser bra ut på ultralyd om en uke :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tennessee skrev:

Tusen takk!! :nigo: 

Ja, må innrømme at det er en viss følelse av skrekkblandet fryd her, det blir nok veldig stas, men også helt vilt slitsomt :ler: Én blir nok veldig bra det også! :hjerte:

Jeg er forresten over i mammabukser forlengst, det vil si fra forrige uke. Har fått høre at jeg bare kan glemme alt jeg har lest om størrelse og forventet vektoppgang :overrasket: Tenker det blir litt mer klesshopping hvis alt ser bra ut på ultralyd om en uke :jepp: 

Velkommen i klubben🙈 Jeg er så oppblåst at jeg bare kan glemme å få på mine vanlige bukser🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Velkommen i klubben🙈 Jeg er så oppblåst at jeg bare kan glemme å få på mine vanlige bukser🙈

Haha her er vi flere😂😂 

ikke noe mammabukser men det er et par av buksene jeg bare ser dumt på😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, C89 skrev:

Haha her er vi flere😂😂 

ikke noe mammabukser men det er et par av buksene jeg bare ser dumt på😂😂

Vi er så absolutt flere! Her går det mye i kjole og tights :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, florette skrev:

Vi er så absolutt flere! Her går det mye i kjole og tights :fnise:

Godt vi går sommeren i møte:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, 

9 uker her, termin rundt 2.12. 

Var ikke prøver men siden mannen ikke har barn fra før sa jeg, jojo, vi kan jo se hva som skjer uten prevensjon. Vi trengte ikke å vente lenge.

Første kontroll er på tirsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, caskerette skrev:

Hallo, 

9 uker her, termin rundt 2.12. 

Var ikke prøver men siden mannen ikke har barn fra før sa jeg, jojo, vi kan jo se hva som skjer uten prevensjon. Vi trengte ikke å vente lenge.

Første kontroll er på tirsdag. 

Velkommen! Jeg har termin rundt 5.12 og er 8+0 i dag😊 Da er vi ganske likt i løypa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på ultralyd igjen, første gang etter at vi fant ut at det siste IVF-forsøket hadde resultert i to bankende hjerter. Kjenner på nervene og er overbevist om at det å skulle på ultralyd er som å skulle til tannlegen... Når timen nærmer seg er man sikker på å merke alle mulige ting som kan være galt... :sjenert: Håper på en fin opplevelse i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kaster meg med her! :) 28 år, og bølleføret satt på første IVF med ICSI, foreløpig termin er 29 desember! 

5+1 i dag <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tittei! :goodbye:

Fikk oss en kjempeoverraskelse på tirsdag etter legebesøk :fnise: Har ikke prøvd aktivt, men heller ikke gjort noe for å forhindre det. Er veldig overvektig, så det var veldig lite sannsynlig at jeg skulle bli gravid uansett. Men jeg har på ca ett halvt år gått ned 10 kg, og det var tydeligvis det som skulle til :P Var ikke forberedt på det i det hele tatt, men legen ville ta en urinprøve siden mens var to uker forsinket. Fikk først negativt resultat, men så ringter hun senere og sa det var gjort en fiel, de hadde testet på nytt, og den var veldig positiv :hjerte:

Første svangerskapskontroll om en mnd, og foreløbig termin 18. desember :hjerte:
Krysser fingrene for at dette går veien, selv om det er ett høyrisikosvangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2017 den 13.54, Minlillelykke skrev:

Velkommen! Jeg har termin rundt 5.12 og er 8+0 i dag😊 Da er vi ganske likt i løypa

Takk!

Noen ultralyd ennå? Jeg tar privat i dag. Jeg føler meg så lite gravid at jeg vil ta det bare for å se om det er noe der. Hvis det viser seg å være det, kommer jeg til å dele nyheten med noen venninner i kveld. Jeg skal i et slags utdrikningslag, og det blir litt vanskelig å forklare hvorfor jeg ikke drikker i mitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i går (13+2) var en helt fantastisk opplevelse!! :rodmer: To bittesmå minimennesker viste seg fram, den ene ganske rolig, den andre fullstendig spinnvill som danset rundt! En mektig opplevelse, og litt rart å se bevegelser jeg ikke kjenner det minste til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, caskerette skrev:

Takk!

Noen ultralyd ennå? Jeg tar privat i dag. Jeg føler meg så lite gravid at jeg vil ta det bare for å se om det er noe der. Hvis det viser seg å være det, kommer jeg til å dele nyheten med noen venninner i kveld. Jeg skal i et slags utdrikningslag, og det blir litt vanskelig å forklare hvorfor jeg ikke drikker i mitt eget.

Tok ul i uke 7, kunne knapt se noe. Skaø ta ny når jeg er 11+6😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tennessee så fantastisk! Jeg fikk tvillinger for 16 år siden, visste ikke før ordinær ultralyd.  Greit å være forberedt!

I dag har jeg sett armer og bein og et bankende hjerte, og nå begynner ting å gå opp for meg omsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, caskerette skrev:

@Tennessee så fantastisk! Jeg fikk tvillinger for 16 år siden, visste ikke før ordinær ultralyd.  Greit å være forberedt!

I dag har jeg sett armer og bein og et bankende hjerte, og nå begynner ting å gå opp for meg omsider.

Åh, kan tenke meg det var en overraskelse på OUL! Vi gleder oss med en viss andel skrekkblandet fryd! :ler: 

Gratulerer med armer, bein og bankende hjerte! Utrolig å se på skjermen!! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg også være med!:)

Jeg er ny her, så litt usikker hvordan ting funker, men vi prøver! Er 25 år og bor i Trondheim, er 9+3 i dag og har termin 03. desember. Var på ultralyd onsdag forrige uke og fikk se raske fine hjerteslag, en helt utrolig følelse! Følte for å ha en ultralyd etter en tidligere MA og mye nerver, så det var veldig fint å få en bekreftelse, selv om bekymringene enda er der. Tenker ikke jeg blir kvitt dem heller med det første :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...