Gå til innhold

Skravletråd November/Desember 2017


Minlillelykke

Anbefalte innlegg

Oppretter skravletråd for oss med termin i november/desember. 

 

Litt om meg:

dame på 29 år fra østlandet, gift og har ett barn på 2 år fra før. Brukte veldig lang tid på prøvingen sist, så ble meget overasketvda denne satt på første forsøk. 

 

Jobber 100%fast i butikk og vi eier eget hus, sammen har vi også en katt på 9 år. 

 

Flere som henger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg henger meg på! 

Også fra Østlandet, 27 år og gift. Ingen barn fra før, så dette er veldig spennende! 

Er nå i uke 9 (8+4). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive hvor langt jeg er på vei, 6+5. Skal på tidlig ul til tirsdag, håper på liv, men har hatt noen små blødninger, så er ikke optimistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei, men tipper ca. 8+ uker, og da blir vel terminen i november😊 Hvorfor usikker? Husker ikke helt dato jeg slutta på pillen, slutta midt i brettet, fikk aldri mensen tilbake, og plutselig var jeg gravid🙈

Har ei på 4 år fra før som ønsker seg veeeldig å bli storesøster. Hun vet det ikke ennå, så det gleder vi oss til å fortelle.

Er veldig slapp og sliten, og stadige blodtrykksfall (det var ikke slik sist), så ikke så lett å skjule for omverdenen, så blir nok å fortelle familien etter besøk hos lege neste uke, tenker jeg😁

Har dere fortalt noen ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også holder på å fortelle. Mannens familie fikk vite det nå i påsken, foreldre og søsken, mine foreldre vet også får mine lillebror vite i morgen. Bestevenninnen min vet også. Kollegaene mine var faktisk de første, utenom mannen som fikk vite det. Testet positivt dagen vi dro på firma tur i 4 dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 år, gift og fra Østlandet :-)

Venter vårt første barn som per nå er forventet i slutten av november. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28år fra Trondheim, gift og har ei på 4,5år fra før. 

Prøverørsbaby, så er så utrolig ønsket❤️ Skal fortelle familien etter UL i starten på mai. Er da ca 8uker. Vil fortelle det til hun som blir storesøster først, men er så usikker i tilfelle det går galt. Hun har ønsket å bli storesøster lenge nå, så vil jo at hun skal få vite det først av alle, da vi vil at hun skal få dele den store nyheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 år fra Vestlandet, fikk akkurat positiv test , er i uke 6 :-) Tidlig UL om 2 uker . Håper på det beste..

 

Har ei herlig tulle på 1.5 år og er gift:-) 100% mellomlederstilling, og jeg gruer meg til å fortelle sjefen, da jeg fikk HG sist og de ble kjempesinte på meg..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hege899 skrev:

27 år fra Vestlandet, fikk akkurat positiv test , er i uke 6 :-) Tidlig UL om 2 uker . Håper på det beste..

 

Har ei herlig tulle på 1.5 år og er gift:-) 100% mellomlederstilling, og jeg gruer meg til å fortelle sjefen, da jeg fikk HG sist og de ble kjempesinte på meg..:(

Hva er HG? Og det er jo ikke greit at de skal bli sinte på deg for noe du ikke kan noe for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på🙏🏼 

27 år, første graviditet etter lang lang tid med prøving pga pcos:) er 4+6 på vei:) 

Forventer i slutten av desember:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mammatiljente skrev:

Hva er HG? Og det er jo ikke greit at de skal bli sinte på deg for noe du ikke kan noe for.

Hypermesis, alvorlig svangerskapskvalme. De kan ikke bli sure for slikt, da ville jeg tatt det med fagforening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Alt bra på tidlig ul i dag, 7+3 ca. Fortsatt termin 5.12

Fantastisk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mammatiljente skrev:

Hva er HG? Og det er jo ikke greit at de skal bli sinte på deg for noe du ikke kan noe for.

Hyperemisis.  endte opp med sonde sist og var innlagt flere ganger. De frøs meg ut på jobben sist jeg fortalte det . Gruer.meg til å si noe, lyst å sykemelde meg slik at ikke jeg og den lille mageboeren blir utsatt for stress men det kan jeg vel ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hege899 skrev:

Hyperemisis.  endte opp med sonde sist og var innlagt flere ganger. De frøs meg ut på jobben sist jeg fortalte det . Gruer.meg til å si noe, lyst å sykemelde meg slik at ikke jeg og den lille mageboeren blir utsatt for stress men det kan jeg vel ikke..

Skjønner hvor det kommer fra, hadde det ganske likt selv, bare at jeg hadde bekkenløsning. Var 100% sykemeldt fra uke 12 eller noe. Heldigvis har jeg en litt mer oppegående sjef denne gangen, som tar personalpolitikk på alvor. Denne gangen ønsker jeg å jobbe så lenge jeg kan, og foreløpig ser det godt ut.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tatt sorgene på forskudd, det er ikke sikkert du får hypermesis denne gangen. Du trenger heller ikke si noe før 3 måneder før perm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Minlillelykke skrev:

Hypermesis, alvorlig svangerskapskvalme. De kan ikke bli sure for slikt, da ville jeg tatt det med fagforening.

Ok. Regnet med det var det, men fikk ikke bokstavene til å gå opp med navnet🙈

Og som minlillelykke sier, om de blir sure ville jeg tatt det opp med fagforening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her! 

27 år fra Østlandet. Første barnet vårt. Har termin 02.11. Så jeg er 12+1 i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg slenger meg også med her, gravid med tvillinger etter en lang historikk med assistert befruktning på Riksen (inseminasjoner og prøverør). Positiv test etter forsøk nr 15 og nå er jeg 12+1 på vei med termin 03.11 :nordvesta: 

36 år, ingen barn fra før, gift på åttende året, men jeg og kona har vært sammen i snart 18. Vi gleder oss med skrekkblandet fryd og håper virkelig de to bittesmå blir værende! Skal på ny ultralyd torsdag neste uke. 

Jobber 50% akkurat nå pga utmattelse. Sover hver ettermiddag for å komme gjennom dagen :fnise: Håper det går seg til litt etterhvert, men er visst ikke helt uvanlig at det varer med flerlinger sier legen :Gjesp:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Brunsnegle skrev:

Hiver meg på her! 

27 år fra Østlandet. Første barnet vårt. Har termin 02.11. Så jeg er 12+1 i dag :) 

Nesten likt i løypa vi da @Brunsnegle :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...