Gå til innhold

Hva synes du er det beste og verste med Danmark?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes du er det beste og verste med Danmark?

Anonymkode: 55a83...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God mat, trivelige folk, godt øl. Masse fine plasser. 

Det verste er vel manglende fjellklatringsmuligheter😃

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: hyggelige folk med mer laidback holdning, vin på butikken, mange gode spisesteder, bugner av dansk design ingen klær, smykker og interiør. 

Verste: leiemarkedet. 

Anonymkode: 117b7...da5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste verste er språket og hvordan de sier tall. Helt umulig å skjønne hva man skal betale. Ellers er alt Ok.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker allt ved Danmark jeg. 

Tivoli i Køben, ølen, pølsene og prisene :PSynes til og med Danskebåten er gøy! :laugh:

Men det eneste negative må være, at om en drar dit på sommerferie og leier feriehus så må man ha bakhodet at man ikke er sydeuropa med i norden fortsatt, og det kan bli skikkelig drittvær i to uker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker: Maten, hyggelige folk, mer laid-back stil enn i Norge, vakre landsbyer, bra shopping

Misliker: Været. Det blåser mye, og er mange "fargeløse" dager. Det jeg kaller sort/hvitt vær. Tåke, flatt, grått, vått. Og nevnte jeg vinden? 

 

Anonymkode: 67538...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elseby13

Bra: vakre bygninger og parker. Mye større utvalg i butikkene. God mat.

Dårlig: surt og kaldt store deler av året. Håpløst tallsystem. Utydelig uttale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra: fine områder ved Kastrup

Dårlig: Fargeløst, kjedelig, kjedelig og kjedelig. Vind, dårlige vær, danske menn er ikke spess fine. Tivoli er også kjedelig etter opplevelser i disneyland tidligere.

Anonymkode: 8b1c7...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: maten, landet, menneskene , alle fornøyelseparkene og veiene. 

Verste: vinden 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker: Hyggelige folk,godt øl,god mat,bilka😂 Å ingenting slår vel dansk hotellfrokost.

 

Misliker:Været,sjønner ingenting av tallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt mindre og mindre glad i Danmark med årene. Det er alltid ræva vær med masse vind, overskyet og regn. I tillegg flatt og kjedelig. Dyrt er det også, spesielt København.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
On 4/21/2017 at 2:18 PM, Aule said:

Har blitt mindre og mindre glad i Danmark med årene. Det er alltid ræva vær med masse vind, overskyet og regn. I tillegg flatt og kjedelig. Dyrt er det også, spesielt København.

Haha, jeg tenker helt motsatt 😂 Har blitt mindre og mindre glad i Norge med tiden. Men Danmark, det elsker jeg! Har egentlig lyst til å flytte. Mye billigere i Danmark enn i Norge. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker meg godt på nord Jylland. Skagen, Ålborg, Lønstrup mm. Vilt og vakkert landskap, artige butikker, kunstgallerier, bare sjarmerende rett og slett. 
Minus: kronekursen. I andre deler av Danmark skjønner de ikke norsk. De gidder ikke prøve, engang. 

Anonymkode: 8c4f0...072

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg ikke liker med Danmark er været. Det er mye vind og regn. 

Anonymkode: fd103...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg misliker med Danmark er prisene. Ekstremt dyrt å være nordmann der 😮 

Anonymkode: d7e6f...157

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (På 12.4.2017 den 22.19):

God mat, trivelige folk, godt øl. Masse fine plasser. 

Det verste er vel manglende fjellklatringsmuligheter😃

Har du ikke hørt om de høie danske bjerge altså. 😄

Endret av Kjetil E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste: Mange fine byer, både store og små. Relativt små avstander og billig å reise rundt. Tivoli. 

Verste: Tallene, og at det er lett å la seg lure av den dyre danske kronen.

Anonymkode: c8466...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Danmark og dansker. Det eneste negative er kronekursen og tidvis været. Men når det gjelder været: Jeg setter pris på at det ikke er grisekald vinter også. 

Anonymkode: e0731...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker alt ved Danmark ❤️🇩🇰

Det jeg liker best er stemningen, folkene, en avslappet atmosfære. Jeg liker København og andre større byer. Å tusle i gatene, parkene, sitte på utekafé og se på livet. Spise god mat, drikke vin, høre  jazz på en klubb en trapp ned fra gateplan.

Jeg liker landsbygda, veiene som går langs kysten, landskapet som ett sted er grønt og frodig og et annet karrig og forblåst.

Jeg liker de staselige herregårdene, kroer og gjestehus med fantastisk mat, museer, parker, hager og strender.

Hvis jeg må komme med noe jeg misliker så er det kanskje at faren for dårlig vær absolutt er tilstede. Men selv da liker jeg Danmark 😊 

Gleder meg vilt til neste reise 

Anonymkode: 166f2...46c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/8/2022 at 2:32 PM, AnonymBruker said:

Det eneste jeg misliker med Danmark er prisene. Ekstremt dyrt å være nordmann der 😮 

Anonymkode: d7e6f...157

Sånn sett er det jo dyrere i Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...