Gå til innhold

En jævla ny nabo har felt 2 trær og 6 pene busker langt inne på vår eiendom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er et middelaldrende ektepar som nettopp har kjøpt nabohuset, de har bodd her i ca 2 mnd. Nå har de etter min store skrekk felt 2 trær og 6 pene busker blandt annet barlind fra ca 2-6 meter inn på vår eiendom! Dette var trær og busker jeg hadde mye glede og gode minner fra. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, er helt fra meg. Orker ikke å snakke med de, hva skal jeg gjøre? Tror jeg kommer til å anmelde dette om det har noe for seg å gjøre. Går for svarte ikke å ta feil på 6 jæv** meter?!

værdens største møkkanaboer, vet ikke engang om jeg orker å bo her lenger med de folka, helt nye her og gjør sånn! Skal snakke med de andre naboene tror jeg men de fleste er på påskeferie tror jeg, vi har vert 2 dager hos svigerforeldrene mine, noe jeg angrer på nå. Hadde vi ligsom vert hjemme hadde nok ikke trærne og buskene gått tapt 

Anonymkode: c81ad...8f4

Du tjener ikke noe på å eskalere konflikten med FB slarv med naboer osv. Gjør ting korrekt og hold deg saklig uten drittslenging. Det er lett for at slike konflikter blir vonde og store når man bor så nærme hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk å spille inn samtalen når du snakker med naboen. Som bevis på at det var dem. Og ja, dette skal anmeldes.

Endret av herremann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Da har mannen vert på døra til naboene med skjult kamera og taleopptgker på telefonen. De innså ikke hva de hadde gjort å brydde seg ikke noe om det, påsto bare at alle kunne ta feil å at gjort er gjort! 

De er heller ikke interessert i å rydde opp i det de har felt iogmed vi har blitt forbannet på det de gjorde. De har hvertfall fått beskjed at ordner de ikke opp selv med en del penger i erstatning før mandag blir de anmeldt.

vi har mange bilder av hvordan det så ut, da jeg er veldig hageinteresserte og liker å fotografere. 

Har også montert viltkameraer på eiendommen med SMS varsling så de ikke kan knuse eller stjele de om de ser det hvis de kommer innom Hagen igjen.

tror ikke de kommer til å bo her lenge ettersom jeg har skrevet litt på FB om det, flere av naboene har reagert kraftig. 

Har tatt bilder av kaoset så alt er sikret heldigvis

Anonymkode: c81ad...8f4

Så bra! You go girl!

Hold oss oppdatert!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/12/2017 den 13.42, Blondie65 skrev:

Du skal anmelde en nabo - hva med å snakke med dem først og spørre hvorfor de tar seg til rette på deres eiendom? Kanskje de som solgte til dem har feilinformert dem om hvor grensene går?

Jeg ville aldri felt trær på egen eller andres eiendom som ny nabo uten å snakke med eksisterende nabo først. Det handler litt om å ikke trampe rundt som en elefant når man er ny en plass. Nå har de likevel valgt å gjøre det så finn ut om fellingen av deres trær var meningen eller misforstått.

Snakke med dem?? Hva om naboene kunne snakket med TS før de tok seg til rette på andres eiendom?

På 4/12/2017 den 13.45, Ruccula skrev:

Jeg hadde tatt et par ord med naboen og hørt hva de hadde å si. 

Kanskje de legger seg helt planke flate og kan komme med en oppreisning da er det greit. Ellers får du anmelde da, men det vil jo bli starten på et fryktelig dårlig naboskap

Starten på et fryktelig dårlig naboskap? Nei, det har naboene selv startet.

Anonymkode: 2b975...098

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

De som tar feil beklager det og foreslår løsning. De som ikke bryr seg blir bråkjekke og stor i kjeften. Her ville jeg anmeldt. Og så ville jeg vært forsiktig med hva som blir skrevet på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2017 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Er et middelaldrende ektepar som nettopp har kjøpt nabohuset, de har bodd her i ca 2 mnd. Nå har de etter min store skrekk felt 2 trær og 6 pene busker blandt annet barlind fra ca 2-6 meter inn på vår eiendom! Dette var trær og busker jeg hadde mye glede og gode minner fra. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, er helt fra meg. Orker ikke å snakke med de, hva skal jeg gjøre? Tror jeg kommer til å anmelde dette om det har noe for seg å gjøre. Går for svarte ikke å ta feil på 6 jæv** meter?!

værdens største møkkanaboer, vet ikke engang om jeg orker å bo her lenger med de folka, helt nye her og gjør sånn! Skal snakke med de andre naboene tror jeg men de fleste er på påskeferie tror jeg, vi har vert 2 dager hos svigerforeldrene mine, noe jeg angrer på nå. Hadde vi ligsom vert hjemme hadde nok ikke trærne og buskene gått tapt 

Anonymkode: c81ad...8f4

Du skal selvfølgelig be de erstatte de eller kjøpe nye, det blir nok ikke billig.  Fullvokste trær og busker er dyre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som bøllenaboer fra helvete:

Trinn 1: Felle trær på naboens grunn uten avtale (dette gjør de også for å teste grensen hos svakere mennesker/naboer)

Trinn 2: Oppsøke naboen etterpå å true med å gi faen og bruke opptaker på naboen reaksjon (dette er ment å være provokasjon mot deg slik at de kan slippe billigere i retten)

Trinn 3: Det kommer nye provokasjoner mot deg slik at du skal "gi opp" kampen og at de får gjøre hva de vil på naboen tomt.

Her blir det nok mye dritt i tiden som kommer i nabolaget med slike psykopat naboer.

Anonymkode: 59277...066

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes noen naboer fra helvete som tar seg slik til rette og gir seg faen i hva andre synes om det. 

Kappet naboens uthus i to - krever å få 1,5 mill. i erstatning

Arne Vigeland er tiltalt for grovt skadeverk, men mener han ble villedet til å kappe uthuset til naboene. Nå saksøker han dem.
 

Anonymkode: 1336b...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Da har mannen vert på døra til naboene med skjult kamera og taleopptgker på telefonen. De innså ikke hva de hadde gjort å brydde seg ikke noe om det, påsto bare at alle kunne ta feil å at gjort er gjort! 

De er heller ikke interessert i å rydde opp i det de har felt iogmed vi har blitt forbannet på det de gjorde. De har hvertfall fått beskjed at ordner de ikke opp selv med en del penger i erstatning før mandag blir de anmeldt.

vi har mange bilder av hvordan det så ut, da jeg er veldig hageinteresserte og liker å fotografere. 

Har også montert viltkameraer på eiendommen med SMS varsling så de ikke kan knuse eller stjele de om de ser det hvis de kommer innom Hagen igjen.

tror ikke de kommer til å bo her lenge ettersom jeg har skrevet litt på FB om det, flere av naboene har reagert kraftig. 

Har tatt bilder av kaoset så alt er sikret heldigvis

Anonymkode: c81ad...8f4

Verka ikkje akkurat som verdens beste naboar de heller med skjult kamera utan samtykke, truslar og æreskrenking på offentlig nett..

For all del. Det dei har gjort, om bevisst av tomtegrenser o.l, er gale, men det går an å "ta dei" på ein skikkelig måte som gjer at dei ikkje kan anmelde dykk tilbake for æreskrenkelse!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

TS her igjen.

Da har mannen vert på døra til naboene med skjult kamera og taleopptgker på telefonen. De innså ikke hva de hadde gjort å brydde seg ikke noe om det, påsto bare at alle kunne ta feil å at gjort er gjort! 

 

Det er altså Ts sin mann som har vært hos naboene med skjult kamera og opptaker. 

Anonymkode: 938e0...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

tror ikke de kommer til å bo her lenge ettersom jeg har skrevet litt på FB om det, flere av naboene har reagert kraftig. 

 

Anonymkode: c81ad...8f4

Det skal du slette umiddelbart. Du kan tape alt med slikt sladder og hets på nett. For ja, det er "hets" inntil de er dømt.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Avocado90 skrev:

Det skal du slette umiddelbart. Du kan tape alt med slikt sladder og hets på nett. For ja, det er "hets" inntil de er dømt.

Har naboene tatt kopi og lagret, så hjelper det lite å slette nå. Og hva skal dere bruke opptakene til Ts? Det er ikke lov å bruke opptak som er tatt opp i skjul?

Anonymkode: 938e0...0f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har naboene tatt kopi og lagret, så hjelper det lite å slette nå. 

Anonymkode: 938e0...0f4

Selvsagt, men det vet vi jo ikke, så minimum er jo da å slette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Avocado90 skrev:

Selvsagt, men det vet vi jo ikke, så minimum er jo da å slette.

Ja, så klart. :)

Anonymkode: 938e0...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen

har ikke lagt ut offentlig på facebook, har skrevet på private meldinger. Vet at å skrive offentlig og dele ting offentlig ikke er lov. 

Det med skjult kamera og opptaker skal kun vises til politiet eller advokat som bevis ifall de nekter.

de kom på døra i ettermiddag å beklaget og sa de var lei seg for det, men erstatning er de ikke noe interessert i, så det blir nok en sak ut av det som det ligger an nå. 

Håpet de kunne prøvd å dempe situasjonen litt, men det gjør de dessverre ikke. Kan ikke skjønne annet enn at vi vinner denne saken, nok av beviser. 

 

 

Anonymkode: c81ad...8f4

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ganske drøyt å henge ut og baksnakke disse menneskene så jævlig for noen rosebusker. Du må da være riv ruskende gal, TS. Ja, de tabbet seg ut, men du er jo helt ekstrem. 

Anonymkode: 5fbba...ce8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med å kontakte en planteskole, og få priser på tilsvarende planter?  Å leie inn arbeidskraft til å rydde opp er ca 550 kr timen.

Legg sammen beløpet, og send naboen regningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her igjen

har ikke lagt ut offentlig på facebook, har skrevet på private meldinger. Vet at å skrive offentlig og dele ting offentlig ikke er lov. 

Det med skjult kamera og opptaker skal kun vises til politiet eller advokat som bevis ifall de nekter.

de kom på døra i ettermiddag å beklaget og sa de var lei seg for det, men erstatning er de ikke noe interessert i, så det blir nok en sak ut av det som det ligger an nå. 

Håpet de kunne prøvd å dempe situasjonen litt, men det gjør de dessverre ikke. Kan ikke skjønne annet enn at vi vinner denne saken, nok av beviser. 

 

 

Anonymkode: c81ad...8f4

Jeg tror jeg ville forsøkt å ordne opp privat. Skrive et brev og sette innkjøpspris på busker og trær. Jeg ville satt prisen et vanlig hagesenter tar for vanlig salgsstørrelse. Jeg ville gjort det enkelt og tatt jobben selv mot en timespris på f.eks 200 kroner. 

Da kan dere kanskje komme til enighet uten å involvere advokater. Slike saker kan bli veldig dyre og veldig belastende. Jeg ville forsøkt å unngå det. 

Noen ganger må man svelge noen kameler og prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. 

Anonymkode: c2e11...810

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, ganske drøyt å henge ut og baksnakke disse menneskene så jævlig for noen rosebusker. Du må da være riv ruskende gal, TS. Ja, de tabbet seg ut, men du er jo helt ekstrem. 

Anonymkode: 5fbba...ce8

Så dersom noen gjør hærverk på din eiendom så tar du det med et smil og tenker "huffda, der dumma de seg litt ut"? Hvis noen hadde hogget ned trær på min eiendom + "fjernet noen rosebuske" (det er uansett ikke tilfelle her) så hadde det blitt et helvetes styr, og jeg hadde satt i gang hele prosessen med advokat. Og hadde sikkert ufrivillig oppført meg som nabo fra helvete takket være naboene som selv tar seg til rette på andres eiendommer.

Anonymkode: 4070a...209

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært så deilig om dere anmeldte og de ble nødt til å betale millionerstatning, slik at de hadde endt opp som gjeldsslaver resten av livet. DA hadde jeg tatt en skikkelig SKÅL og feiret noe så jævlig, og ikke lagt skjul på det mot dem heller.

Får være grenser for hva de kan tillate seg av skadeverk.

Anonymkode: ac897...b46

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...