Gå til innhold

Takket nei til gruppeintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Var det jobb på et teater?

Anonymkode: 57c0d...ef5

Nope, finans. :hoho:

Anonymkode: 6abab...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også deltatt på et gruppeintervju. Dette var en stilling som behandler i helsevesenet. Jeg var skeptisk, men stilte opp med godt mot. Det kunne jeg ha spart meg for. De hadde invitert 40 av 42 søkere til "intervjuet". Allerede der tenkte jeg at dette var en merkelig arbeidsgiver som ikke klarte å skille ut noen kandidater basert på søknadene. 

"Intervjuet" bestod av å løse ulike (relativt irrelevante) oppgaver i grupper på 10, mens intervjuerne observerte. Greit nok, men kan ikke på noen måte forstå at de fikk noen relevant informasjon om de ulike kandidatene på denne måten. 

Det var ca 10 av de 40 som gikk videre til individuelle intervjuer (ikke jeg). Enden på visa var likevel at ALLE takket nei til stillingen, og de ringte en etter en som ikke kom videre for å spørre om vi fortsatt var interessert. Selv takket jeg også nei, hadde på det tidspunktet fått en veldig mye mer attraktiv jobb for min del, men hadde takket nei uansett pga. hele opplegget. 

Anonymkode: abfa7...09e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Walkingdead skrev:

Det er forholdsvis normalt, tror jeg da. Er det en uting bare fordi du ikke liker det?

Virker ikke som det fungerer særlig godt ofte, da. Dessuten, å ta seg fri halve dagen for et slikt opplegg virker litt overdrevet. 

Da skulle jeg ha vært veldig interessert i jobben, om jeg skulle giddet noe sånt. 

Anonymkode: ece00...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som det fungerer særlig godt ofte, da. Dessuten, å ta seg fri halve dagen for et slikt opplegg virker litt overdrevet. 

Da skulle jeg ha vært veldig interessert i jobben, om jeg skulle giddet noe sånt. 

Anonymkode: ece00...b41

Ja, det er sant. Jeg var for øvrig interessert i den jobben jeg møtte opp til, så det var kanskje noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på det en gang, likte det ikke! Ble heller ikke informert om at det var gruppeintervju på forhånd da arbeidsgiveren visste at ikke alle kom til å komme om det ble informert om.

Anonymkode: 3e714...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...