Gå til innhold

KOREA-KRIGEN. politiske årsaker??


lana0101

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en oppgave til skolen, og trenger hjelp til hva som er politiske årsaker til Koreakrigen? Politiske årsaker til at Koreakrigen brøt ut?

Hadde satt stor pris på om noen der ute kunne hjulpet meg med det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aragorn II Elessar

Du kommer aldri til og lære noe om du får andre til og gjøre lekene dine for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke en ekspert i dette emne men hvis jeg husker riktig så var de underliggende årsakene:

- USAs domino teori

- Kommunisme og Kapitalisme

Egentlig det som skjedde var den kalde krigen utviklet seg til en virkelig krig i Korea. Er vel derfor mange mener per dags dato er ikke den kalde krigen enda over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2017 den 15.07, Balian de Ibelin skrev:

Du kommer aldri til og lære noe om du får andre til og gjøre lekene dine for deg.

Først og fremst, spurte jeg om hjelp og  jeg ba ingen gjøre de såkalte "lekene" mine for meg. Også selvfølgelig forventer jeg ikke å få et ordentlig, langt svar på spørsmålet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du oese deg opp på selv. Jeg gidder ikke sitte her og skrive side opp og ned for deg. Begynn med wikipedia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2017 den 15.32, sommermorgen skrev:

Nå er jeg ikke en ekspert i dette emne men hvis jeg husker riktig så var de underliggende årsakene:

- USAs domino teori

- Kommunisme og Kapitalisme

Egentlig det som skjedde var den kalde krigen utviklet seg til en virkelig krig i Korea. Er vel derfor mange mener per dags dato er ikke den kalde krigen enda over.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare! Det setter jeg pris på:) skal lese meg innom mer om dette! Vi få håpe jeg finner noe bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Morpheus skrev:

Dette må du oese deg opp på selv. Jeg gidder ikke sitte her og skrive side opp og ned for deg. Begynn med wikipedia

Jøss, så artige folk kan være her. Var ingen som ba deg skrive en side for meg, hehe. Uansett, så står jeg over Wikipedia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 13.4.2017 den 4.09, lana0101 skrev:

Jøss, så artige folk kan være her. Var ingen som ba deg skrive en side for meg, hehe. Uansett, så står jeg over Wikipedia.

Jøss. Vet du om noe enda bedre enn wikipedia til innhenting av kunnskap?

Anonymkode: f4f4b...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 4/13/2017 den 10.06, lana0101 skrev:

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare! Det setter jeg pris på:) skal lese meg innom mer om dette! Vi få håpe jeg finner noe bra

Unnskyld at jeg spør  men er ikke Koreakrigen allmenkunnskap? Greit at en ikke vet alle detaljene , men at du ikke har peiling på hvorfor den brøt ut syns jeg høres helt merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tanuki skrev:

Unnskyld at jeg spør  men er ikke Koreakrigen allmenkunnskap? Greit at en ikke vet alle detaljene , men at du ikke har peiling på hvorfor den brøt ut syns jeg høres helt merkelig ut.

Absolutt ikke. Folk kan virkelig ingenting om Koreakrigen eller Nord vs Sør-forholdet.

Anonymkode: 6cca3...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...