Gå til innhold

Jeg må slutte å drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skjønte riktig hva du mener her, så mener du at hvis du har brukt (misbrukt) alkohol, så kan du aldri bli en moderat dranker igjen? I så fall er jeg enig. Jeg har "brukt" alkohol, og er vel en alkoholiker den dagen jeg drikker. Jeg drikker ikke to-tre enheter, enten drikker jeg til jeg blir passe full, eller dritings, eller jeg lar det være. Siden jeg er klar over det må jeg ofte jobbe mot demonene og trangen til å drukne de i alkohol. Stort sett vinner jeg nå, og jeg drikker ikke ofte lenger. Men fremdeles hender det at demonene vinner og jeg drikker meg full. Selvfølgelig hadde det beste vært å aldri drukket mer, men det får jeg ikke til. Og det er vel fordi jeg ikke har lyst, til tross for at jeg kan slite med fylleangst i en uke etterpå. Og fylleangst er selvhat, som igjen gjør at jeg har lyst til å drikke. En ting til er at jo lengre tid det går uten at jeg drikker, jo mindre lyst har jeg på det....og motsatt. 

Og det rare er at jeg liker meg selv når jeg er edru og jeg hater meg selv når jeg har blitt full, allikevel finner jeg på å bli full... Er det det du mener med hvite knoker og highway?

Anonymkode: 2e9d4...7f1

De som har drukket tungt har gjerne fått en "kjemisk" avhengighet der hjernen må ha alkohol. De som har hatt en lettere avhengighet så kan man i noen tilfeller venne seg til å drikke mindre. Studier viser at de med lettere avhengighet kan lykkes med å drikke mindre. De som drikker tungt måp avstå helt

Anonymkode: 1d744...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med dere som ville slutte?

Anonymkode: e58c1...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser

Det er bare å slutte. Røkte hash i stede for å ta ritalin i 8 år for jeg ikke liker piller. Da jeg ble singel gikk det over stokk og stein for exen pleide holde styr på hvor mye det ble. Da jeg kutta tvert kaldsvetta jeg i 5 dager men var manisk depresiv i kanskje 2 mnd for det manglet noe i livet. Tipper det er samme med alkohol. Går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...