Gå til innhold

Jeg må slutte å drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dro ikke ut, og valgte å jobbe for å bli edru. La meg tidlig.

Anonymkode: d218a...757

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg sittet på hendene mine for ikke å kjøre ut for å kjøpe øl. Ett minutt til nå så har jeg klart det.

Anonymkode: d218a...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stopper ingen deg? 

Drikker mannen din med deg?

Anonymkode: 84890...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Leste feil. Trodde det stod at du ikke klarte det.

Håper du klarte det😊😊

Anonymkode: 84890...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager. Leste feil. Trodde det stod at du ikke klarte det.

Håper du klarte det😊😊

Anonymkode: 84890...b50

Joda, jeg klarte det. Rydda i boden istedet. 

Anonymkode: d218a...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med saken jeg også. I mitt tilfelle skal jeg få et normalisert forhold til alkohol, så jeg har ikke planer om å slutte helt. Jeg har gitt meg selv forbud mot å kjøpe alkohol, men jeg har lov til å drikke hvis jeg får av noen. Da sier det seg selv at det blir veldig begrenet hvor ofte jeg drikker. En stor motivajonsfaktor for meg er å se hvor mye penger jeg sparer på det. På en måned har jeg spart 2500 kr. Det blir 30 000 i året. Tenk for en fin ferietur man kan få for de pengene!

Anonymkode: 6cc3f...fc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jobber med saken jeg også. I mitt tilfelle skal jeg få et normalisert forhold til alkohol, så jeg har ikke planer om å slutte helt. Jeg har gitt meg selv forbud mot å kjøpe alkohol, men jeg har lov til å drikke hvis jeg får av noen. Da sier det seg selv at det blir veldig begrenet hvor ofte jeg drikker. En stor motivajonsfaktor for meg er å se hvor mye penger jeg sparer på det. På en måned har jeg spart 2500 kr. Det blir 30 000 i året. Tenk for en fin ferietur man kan få for de pengene!

Anonymkode: 6cc3f...fc9

Kjempebra! Godt jobba!

Anonymkode: d218a...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dersom man har et misbruksforhold rundt alkohol kan man aldri lære seg i drikke bare litt. Man lurer seg selv ved å tro at man kan få et normalt forhold til alkohol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, fruenge skrev:

Dersom man har et misbruksforhold rundt alkohol kan man aldri lære seg i drikke bare litt. Man lurer seg selv ved å tro at man kan få et normalt forhold til alkohol. 

kilde?

Anonymkode: d9772...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 13. mai 2017 den 21.53, AnonymBruker skrev:

kilde?

Anonymkode: d9772...65b

Eh nærmest enhver bok om alkoholmisbruk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, fruenge skrev:

Eh nærmest enhver bok om alkoholmisbruk

Det gjelder ikke alle, det gjelder hovedsaklig de som drikker tungt

The answer comes down to what kind of drinker you are – why do you drink, how much do you drink, and how long have you been in this pattern? That’s because the longer you have been in an aggressive drinking pattern, the more your consumption changes the physical characteristics of your brain.

“Problem drinkers” may still be purely motivated by emotion or association or coping or opinions about alcohol’s desirable effects. In other words, their drinking may have a purely cognitive cause. There’s fairly strong evidence these “non-dependent problem drinkers” can retreat from addiction into moderate drinking. For example, this clinical trial by the major proponent of moderate drinking, Dr. Reid Hester, shows that even among non-addicted problem drinkers, lighter drinkers benefit more than heavy drinkers from moderation management.

But there seems to be a tipping point after which problem drinkers can no longer moderate their drinking.

When problem drinking becomes addiction, cognitive causes aren’t the only reasons to drink. Instead, long-term dependence on alcohol creates changes to the physiology of the brain, resulting in complications like memory loss and even stunting the brain’s ability to grow new neurons. Over time, a brain chronically exposed to alcohol also loses its ability to produce and use dopamine, one of the main chemicals that makes humans feel “good” or euphoric. The addicted brain is addicted. And it’s not one or two drinks the addicted brain wants.

https://www.psychologytoday.com/blog/ending-addiction-good/201404/can-alcoholics-ever-drink-moderately

Anonymkode: 1d744...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎05‎.‎2017 den 1.25, fruenge skrev:

Dersom man har et misbruksforhold rundt alkohol kan man aldri lære seg i drikke bare litt. Man lurer seg selv ved å tro at man kan få et normalt forhold til alkohol. 

Jeg skulle virkelig ønske at folk ville slutte å påstå dette, for det stemmer ikke. Som det vises til over her, så kommer det an på hvilken type problemdrikker man er. Svært mange skremmes fra å normalisere alkoholforbruket sitt, fordi det påstås at man da ALDRI kan ta en drink igjen. For mange handler det om vaner og mønster, og kan fint redusere forbruket kraftig ved å få hjelp. Et annet problem som gjør at mange blir sittende fast i mønstre og ikke søker hjelp, er at man kan risikere å fratas førerkortet dersom man oppsøker lege. For de fleste vil det være en katastrofe, og en underrapporterer hvor stort problemet er, eller kommer ikke videre med behandling.

Anonymkode: bf445...192

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ikke det som står skrevet over her nå, vdr forskning. Teoretikerne kan nok få det til  at det kan bære slik. Vi praktiker'ne, les som har drevet med alkoholmisbruk, dog ikke avhengig. Vet at dette kalles å gå på hvite knoker. En eller annen gang faller du utpå igjen, har du banet veg for en highway så kan du ikke  gå tilbake på den smale moderate sti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å stå i mot i dag. Er helt alene. Dette må bli aller siste gangen.

Anonymkode: d218a...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Klarte ikke å stå i mot i dag. Er helt alene. Dette må bli aller siste gangen.

Anonymkode: d218a...757

Du er ikke alene TS og ikke gi opp! Mange av oss som har skrevet i tråden ønsker at du skal lykkes og få det bedre.  Har du drukket? Sett vekk alkoholen og ring Kirkens SOS eller Mental Helse sin telefon.

Anonymkode: c9862...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene TS og ikke gi opp! Mange av oss som har skrevet i tråden ønsker at du skal lykkes og få det bedre.  Har du drukket? Sett vekk alkoholen og ring Kirkens SOS eller Mental Helse sin telefon.

Anonymkode: c9862...867

Jeg har drukket, men jeg makter ikke å sette vekk alkoholen. :(

Anonymkode: d218a...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det flere over skriver. Har du sett på hvordan alkoholmisbrukere ser ut? Hvor fort folk som fester hver helg forfaller? Jeg jobber nå i bar, noe dom vil si at jeg ser hvordan folk forandrer seg. Til tross for et mindre og mindre pent ytre, stiger selvfølelsen.. De blir røde /våte i øynene, rødere i ansiktet, og alkohol lukter. Oppførselen blir noe mer ufyselig... Ikke på alle, men opplever at særlig menn blir mer pågående. 

Alkohol gjør også at du fortere legger på deg. Og får dårlig hud. Og større sjanse for psykiske problemer. 

Jeg har vært der du er. For bare et år siden. Men ikke over så lang tid. Du får lyst på ting når du har det tungt. Men våkner like ødelagt dagen etterpå..

Anonymkode: 14899...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Her er det sånn at de psykiske problemene var først, og så kom alkoholen. Det er noe med det å gjenoppleve voldtekten om og om igjen. Men, jeg har lovet meg selv at jeg skal ta tak i dette og jeg skal klare å holde meg fri fra alkoholen.

Anonymkode: d218a...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2017 den 14.10, fruenge skrev:

Så ikke det som står skrevet over her nå, vdr forskning. Teoretikerne kan nok få det til  at det kan bære slik. Vi praktiker'ne, les som har drevet med alkoholmisbruk, dog ikke avhengig. Vet at dette kalles å gå på hvite knoker. En eller annen gang faller du utpå igjen, har du banet veg for en highway så kan du ikke  gå tilbake på den smale moderate sti

Hvis jeg skjønte riktig hva du mener her, så mener du at hvis du har brukt (misbrukt) alkohol, så kan du aldri bli en moderat dranker igjen? I så fall er jeg enig. Jeg har "brukt" alkohol, og er vel en alkoholiker den dagen jeg drikker. Jeg drikker ikke to-tre enheter, enten drikker jeg til jeg blir passe full, eller dritings, eller jeg lar det være. Siden jeg er klar over det må jeg ofte jobbe mot demonene og trangen til å drukne de i alkohol. Stort sett vinner jeg nå, og jeg drikker ikke ofte lenger. Men fremdeles hender det at demonene vinner og jeg drikker meg full. Selvfølgelig hadde det beste vært å aldri drukket mer, men det får jeg ikke til. Og det er vel fordi jeg ikke har lyst, til tross for at jeg kan slite med fylleangst i en uke etterpå. Og fylleangst er selvhat, som igjen gjør at jeg har lyst til å drikke. En ting til er at jo lengre tid det går uten at jeg drikker, jo mindre lyst har jeg på det....og motsatt. 

Og det rare er at jeg liker meg selv når jeg er edru og jeg hater meg selv når jeg har blitt full, allikevel finner jeg på å bli full... Er det det du mener med hvite knoker og highway?

Anonymkode: 2e9d4...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...