Gå til innhold

Jeg må slutte å drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 12.4.2017 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Jeg bøtter nedpå rødvin og forbanner det faktum at det ikke har høyere alkoholinnhold. Faen heller, jeg hater dette livet. 

Anonymkode: d218a...757

Hva med å prøve brennevin?

Anonymkode: 348a8...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sorbus
På 12. april 2017 den 22.25, AnonymBruker skrev:

En høyere dose antidepressiva er lik død. Antidep endrer måte du tener og føler på. Hva er et liv der du føler deg nummen og død? Om du er kommet så langt, hva er meningen?

Anonymkode: d9772...65b

På hvilket grunnlag kan du si dette? En psykiater er den rette personen til å uttale seg om medisiner og dosering innenfor psykiske lidelser. Dette er en 11-årig utdannelse. Det er direkte farlig når tilfeldige brukere skal leke leger på et nettforum!

Slike som deg kan  i ytterste konsekvens føre til at mennesker ikke får behandling. Manglende behandling av psykiske lidelser kan føre til tapt utdannelse, tap av jobb, tap av venner, tap av familie og tap av liv. Tygg litt på det.

Til TS: AA er et fint sted å begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sorbus skrev:

På hvilket grunnlag kan du si dette? En psykiater er den rette personen til å uttale seg om medisiner og dosering innenfor psykiske lidelser. Dette er en 11-årig utdannelse. Det er direkte farlig når tilfeldige brukere skal leke leger på et nettforum!

Slike som deg kan  i ytterste konsekvens føre til at mennesker ikke får behandling. Manglende behandling av psykiske lidelser kan føre til tapt utdannelse, tap av jobb, tap av venner, tap av familie og tap av liv. Tygg litt på det.

Til TS: AA er et fint sted å begynne.

Spørs om tilfeldige brukere er så mye farligere enn psykiatere. Tilfeldige brukere har i det minste gjerne tatt medisinene psykiatere bare synser og mener om..

Anonymkode: 0566c...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sorbus skrev:

På hvilket grunnlag kan du si dette? En psykiater er den rette personen til å uttale seg om medisiner og dosering innenfor psykiske lidelser. Dette er en 11-årig utdannelse. Det er direkte farlig når tilfeldige brukere skal leke leger på et nettforum!

Slike som deg kan  i ytterste konsekvens føre til at mennesker ikke får behandling. Manglende behandling av psykiske lidelser kan føre til tapt utdannelse, tap av jobb, tap av venner, tap av familie og tap av liv. Tygg litt på det.

Til TS: AA er et fint sted å begynne.

En kamerat ble satt på anti-psykotiske uten å noen gang vært antipsykotisk, og han fikk permanente skader av det. Er ikke som om psykiatri er et 100% vitenskaplig og ærlig emne. Faktisk er det urovekkende mye galt i norsk psykiatri, håp at du aldri havner på "innsiden". Det er nok en verre skjebne enn døden for mange

Anonymkode: d9772...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kamerat ble satt på anti-psykotiske uten å noen gang vært antipsykotisk, og han fikk permanente skader av det. Er ikke som om psykiatri er et 100% vitenskaplig og ærlig emne. Faktisk er det urovekkende mye galt i norsk psykiatri, håp at du aldri havner på "innsiden". Det er nok en verre skjebne enn døden for mange

Anonymkode: d9772...65b

Mener du at han ble satt på antipsykotika uten noen gang å være psykotisk?

Jeg har vært på "innsiden" i mange år. Jeg har opplevd å bli feilmedisinert av fastlege, aldri av psykiater, selv om jeg har møtt en del etterhvert. Jeg har alltid følt at de har vært lydhøre for mine erfaringer og jeg oppfatter medisineringen som et samarbeid mellom meg og lege. Sannheten er at psykisk sykdom ikke skiller seg fra annen sykdom, det kan være litt prøving og feiling. Det tar litt tid og finne optimal dosering og jeg tror mange gir opp i denne fasen, hvorpå de løper rundt og forteller andre at de ble zombier. Og dette er farlig. Jeg har vært nær å miste alt, inkludert livet mitt, pga manglende medisinering. Jeg er utrolig heldig som fikk hjelp. Jeg har et fantastisk liv. Og jeg er livlig, morsom, litt gæern, kreativ, empatisk, temperamentsfull og snill (andres beskrivelse av meg, men jeg er enig). Jeg er alt annet enn "flat og kjedelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sorbus skrev:

Mener du at han ble satt på antipsykotika uten noen gang å være psykotisk?

Jepp. Moren måtte få han til å slutte med medisinene, for han ble så fjern at det falt han ikke naturlig må gjøre det selv. Han fikk aldri noe diagnose som skulle tilsi den type "medisiner". Han var deprimert

Anonymkode: d9772...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sorbus
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Moren måtte få han til å slutte med medisinene, for han ble så fjern at det falt han ikke naturlig må gjøre det selv. Han fikk aldri noe diagnose som skulle tilsi den type "medisiner". Han var deprimert

Anonymkode: d9772...65b

Ok, så du gir medisinske råd på et nettforum på bakgrunn av erfaringen til kameraten din. En kamerat gir ikke nok forskningsgrunnlag til å fraråde behandling hos lege.

Dette er avsporing fra trådens tema, så jeg kommer ikke til å kommentere dette mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint om dere kunne ha tatt medikamentdiskusjonen i en annen tråd. :blomst: 

Jeg kan bare fortelle om en deilig morgen uten fnugg av bakrus eller dårlig samvittighet. Herlig. TS

Anonymkode: d218a...757

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sorbus skrev:

Ok, så du gir medisinske råd på et nettforum på bakgrunn av erfaringen til kameraten din. En kamerat gir ikke nok forskningsgrunnlag til å fraråde behandling hos lege.

Dette er avsporing fra trådens tema, så jeg kommer ikke til å kommentere dette mer.

Hehe, nei, da har du misforstått veldig. 

Anonymkode: d9772...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen. Da er det straks en uke uten alkohol, og jeg har heldigvis ikke hatt noen abstinenser. Klarer meg helt fint uten, og det er godt. Hvordan går det med deg som også ville slutte?

Anonymkode: d218a...757

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2017 den 13.20, AnonymBruker skrev:

TS her igjen. Da er det straks en uke uten alkohol, og jeg har heldigvis ikke hatt noen abstinenser. Klarer meg helt fint uten, og det er godt. Hvordan går det med deg som også ville slutte?

Anonymkode: d218a...757

Så flink du er!
Det var ikke jeg som skrev at jeg også ville slutte, men jeg vil også trappe ned. Blitt en dårlig uvane å ta et par glass eller mer hver kveld. Så nå er jeg på 6. dagen uten alkohol. Og det er UTROLIG DIGG å ikke våkne opp med dårlig samvittighet osv.
Stå på :)

Anonymkode: e58c1...087

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Vet mannen din om problemene?

Min gjør det ikke, men jeg har blitt tatt på fersken av han noen ganger.

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver men jeg gjør det skjult.

Jeg har prøvd inndirekte å fortelle han det flere ganger men klarer det liksom ikke.

Mannen min er lege men det virker ikke som han skjønner grunnen til hvorfor jeg gjør det, for han mener det er alkoholen som skaper problemene. I og for seg sant men det er ikke årsaken til at jeg begynte å selvmedisinere meg med det. Har blitt mer og mer. 

Det er kun jeg som vet om det. 

Ønsker så gjerne å stoppe. 

Anonymkode: 84890...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min vet om det og hater det. Og jeg klarer ikke å ligge unna alkoholen. Jeg vil ikke, faktisk. Og det skremmer meg mer enn alt.

Anonymkode: d218a...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner igjen følelse du beskriver for det den gjør er jo å fylle et slags tomrom.

Gikk det ikke så bra allikevell? Eller har du klart å holde deg siden den dagen du skrev?

Støtter mannen din deg eller har det oppstått mye problemer og har dere barn? 

Jeg hadde en nedtur i dag tidlig hvor jeg kjente på det at nå er det nok. For det dreper meg innvendig.

😔

Anonymkode: 84890...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte åtte dager. Så drakk jeg for å straffe meg selv. Vi har barn, men han jobber hardt for å skjerme dem. Han er lut lei, og det skjønner jeg godt. De er ute akkurat nå, og jeg drikker. Klokka halv fem på en søndag. Det finnes ikke ord for hvor nedrig et menneske jeg er.

Anonymkode: d218a...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Sa legen min til meg, og.

Kunne ikke bry meg mindre...

Jeg bryr meg. Jeg elsker barna mine. Men jeg hater meg selv, og der ligger problemet.

Anonymkode: d218a...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg. Jeg elsker barna mine. Men jeg hater meg selv, og der ligger problemet.

Anonymkode: d218a...757

Du har barn, og må selvsagt bry deg.

Jeg har ikke, og kan gi faen...   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du klarte uansett 8 dager og det er bedre enn ingenting.

Merker jobben din det? Eller hvordan fungerer du på jobb?

Jeg har vært syk og borte fra jobb pga det. Det er helt tragisk.

Jeg kjenner til det du sier. Det er en ond sirkel hvor man hater seg selv. Det er det jeg sliter mest med, og da bryr jeg meg ikke og derfor drikker.

Jeg har et barn. Sliter med samvittigheten. Jeg får jo angst av dette og sosial angst så det hindrer meg i ting. 

 

Anonymkode: 84890...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sliter jeg pga ting som skjer utenfor meg selv. Det er en lang historie, men akkurat nå sliter jeg fordi noen jeg er glad i er hos mennesker som har gjort meg vondt. Jeg var borte fra jobb tre dager i forrige uke pga dette, ikke på grunn av alkoholen. Den har aldri påvirket jobben min. Det jeg frykter nå er at jeg snart skal reise til et annet kontinent, helt alene, og jeg er stygt redd for hva jeg kan finne på der, av alkohol, selvskading og det som verre er....

Anonymkode: d218a...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...