Gå til innhold

Bryllup uten fest


Sjokolademusa

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Serafina. skrev:

Brudeparet må ta hensyn til hva de selv ønsker på sin egen bryllupsdag. Det er ikke hensynsløst å droppe selskap/fest selvom noen potensielle gjester synes det er dårlig gjort.

Jo. det synes jeg er hensynløst, (og i dette tilfellet blir ikke selskapet droppet) hvis man vet at det er nære og  Kjerne familie medlemmer (spesielt foreldre og forsåvidt søsken-om da ikke har en hel bråta av det) som kommer til å såret og lei seg for ikke invitert. Så synes jeg det er veldig egositisk.

 Jeg snakker ikke om en tante (prefier familiemedlem) som blir småfurt fordi hun ikke blir invitert. Men f.esk foreldre.

Anonymkode: 7ef0c...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Sjokolademusa skrev:

Vi vil så gjerne gifte oss men pga trang økonomi, tenker vi gjøre det enkelt. Dra innom tinghus eller hva det nå er (hahaha) sammen med forloverne og bare gifte oss der. Så kanskje dra ut på restaurant etterpå å spise, bare oss. Er redd veldig mange blir å føle seg snytt for sermoni og fest, men vi har ikke mulighet for å gjøre det annerledes i dag. Uansett... hva har bruden på seg under sermonien på tinghus? Hva er vanlig liksom? Brudekjole eller bare en enkel pen kjole? 

Vitnene dine burde da heller være foreldrene deres. 

Selvom det ikke er selskap har de værtfall vært inkludert i dagen deres.  En av de viktigste dagene i ditt liv.

Anonymkode: 7ef0c...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo. det synes jeg er hensynløst, (og i dette tilfellet blir ikke selskapet droppet) hvis man vet at det er nære og  Kjerne familie medlemmer (spesielt foreldre og forsåvidt søsken-om da ikke har en hel bråta av det) som kommer til å såret og lei seg for ikke invitert. Så synes jeg det er veldig egositisk.

 Jeg snakker ikke om en tante (prefier familiemedlem) som blir småfurt fordi hun ikke blir invitert. Men f.esk foreldre.

Anonymkode: 7ef0c...cbf

Mener du det er bedre at brudeparet tar mer hensyn til andre enn til seg selv når de skal feire seg selv og kjærligheten? Blir man såret og lei seg er det noe man må ta på egen kappe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vitnene dine burde da heller være foreldrene deres. 

Selvom det ikke er selskap har de værtfall vært inkludert i dagen deres.  En av de viktigste dagene i ditt liv.

Anonymkode: 7ef0c...cbf

Det kan være en god idé. Noen ganger er man nærmere venner enn familie og tar hensyn til det, men ønsker man noe lite og intimt som ikke koster mye og som involverer foreldrene er det glimrende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Serafina. skrev:

Mener du det er bedre at brudeparet tar mer hensyn til andre enn til seg selv når de skal feire seg selv og kjærligheten? Blir man såret og lei seg er det noe man må ta på egen kappe.

Er det slik du tenker om foreldrene dine?

Du virker som en egoistisk og utakknemlig dame for alt hva de har gjort for deg.

Tror nok du hadde bli lei deg og såret om din datter eller sønn ikke hadde invitert deg til bryllupet sitt.

Anonymkode: 7ef0c...cbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik du tenker om foreldrene dine?

Du virker som en egoistisk og utakknemlig dame for alt hva de har gjort for deg.

Tror nok du hadde bli lei deg og såret om din datter eller sønn ikke hadde invitert deg til bryllupet sitt.

Anonymkode: 7ef0c...cbf

Hvor i all verden har du fått det fra at jeg snakker om meg selv?  Folk er forskjellige og har vokst opp under ulike omstendigheter, så det du ser på som riktig er ikke nødvendigvis riktig for alle andre. Toleranse og forståelse for at folk velger ulikt er viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Serafina. skrev:

Hvor i all verden har du fått det fra at jeg snakker om meg selv?  Folk er forskjellige og har vokst opp under ulike omstendigheter, så det du ser på som riktig er ikke nødvendigvis riktig for alle andre. Toleranse og forståelse for at folk velger ulikt er viktig.

Jeg har gjentatt hele tiden at man selvsagt ikke skal invitere hvis det er gode grunner til det.  Og at det er ikke alle som har hatt fin barndom.

Og siden ts ikke har nevnt noe som helst om at hun eller han har dårlig barndom, så går jeg utifra at det vært fin barndom-og da synes jeg man burde å inkludere foreldre og forsåvidt søsken man har oppvokst med (hvis det ikke er en bråte av dem og dårlig forhold seff)

Dette er noe jeg har sagt hele tiden.Hvis man hadde lest.

Anonymkode: 7ef0c...cbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjentatt hele tiden at man selvsagt ikke skal invitere hvis det er gode grunner til det.  Og at det er ikke alle som har hatt fin barndom.

Og siden ts ikke har nevnt noe som helst om at hun eller han har dårlig barndom, så går jeg utifra at det vært fin barndom-og da synes jeg man burde å inkludere foreldre og forsåvidt søsken man har oppvokst med (hvis det ikke er en bråte av dem og dårlig forhold seff)

Dette er noe jeg har sagt hele tiden.Hvis man hadde lest.

Anonymkode: 7ef0c...cbf

Jeg mener at dersom man velger å stelle i stand en ordentlig fest uten foreldrene hadde det vært grusomt. Men dersom paret velger å feire på en rolig og avslappet måte med seg selv ser jeg ikke grunnen til at foreldrene skulle klage. Ingen som blir satt utenfor dersom heller ingen blir invitert. Folk kan ha ulike måter å feire ekteskapet på, det at noen ønsker å gjøre det privat mens andre velger å invitere mange burde da ikke være en diskusjon en gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Karen olsen skrev:

Jeg mener at dersom man velger å stelle i stand en ordentlig fest uten foreldrene hadde det vært grusomt. Men dersom paret velger å feire på en rolig og avslappet måte med seg selv ser jeg ikke grunnen til at foreldrene skulle klage. Ingen som blir satt utenfor dersom heller ingen blir invitert. Folk kan ha ulike måter å feire ekteskapet på, det at noen ønsker å gjøre det privat mens andre velger å invitere mange burde da ikke være en diskusjon en gang.

Jeg synes det er dårlig gjort  å ha vielsen og feiringen på resturant uten foreldre, selvom de bare er 4 stk (brudepar og to forlovere). Og tror nok det er endel foreldre som fakitsk bryr seg og synes det er leit,spesielt i den eldre generasjonen.

Anonymkode: 7ef0c...cbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo. det synes jeg er hensynløst, (og i dette tilfellet blir ikke selskapet droppet) hvis man vet at det er nære og  Kjerne familie medlemmer (spesielt foreldre og forsåvidt søsken-om da ikke har en hel bråta av det) som kommer til å såret og lei seg for ikke invitert. Så synes jeg det er veldig egositisk.

 Jeg snakker ikke om en tante (prefier familiemedlem) som blir småfurt fordi hun ikke blir invitert. Men f.esk foreldre.

Anonymkode: 7ef0c...cbf

Da var vi heldige. Hverken foreldre eller søsken hadde behov for å være der. De var glade de slapp pga at vi giftet oss på en hverdag og det var for langt for dem å reise. Jeg og familien min har ikke særlig tette bånd og det er det samme med min manns familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville synes det var mye mer trist å ha bryllupsfeiringen min som en vanlig familiemiddag enn å gå ut og spise på en bedre restaurant med bare forlovere - til tross for at jeg har hatt en lykkelig barndom og har et nært og godt forhold til både foreldre og søsken. Jeg vet også at familien, selv om de gjerne ville vært til stede, ikke ville hatt noen problemer med å respektere mitt valg og mitt ønske. Folk er forskjellige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Daria skrev:

Jeg ville synes det var mye mer trist å ha bryllupsfeiringen min som en vanlig familiemiddag enn å gå ut og spise på en bedre restaurant med bare forlovere - til tross for at jeg har hatt en lykkelig barndom og har et nært og godt forhold til både foreldre og søsken. Jeg vet også at familien, selv om de gjerne ville vært til stede, ikke ville hatt noen problemer med å respektere mitt valg og mitt ønske. Folk er forskjellige.

Men hvorfor kan ikke foreldrene dine være med på restauranten? Det går jo faktisk ann at de betaler selv? 

Det virker jo som at du utelukker familie kun pga økonomi, og ikke fordi du egentlig ikke vil ha de der. 

Anonymkode: 03bf5...cd5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi ønsker en helt liten og intim markering - kanskje til og med bare oss to? Kanskje bor de langt unna? Kanskje har vi faktisk ikke råd? Kanskje er mine foreldre gode venner, mens hans ikke tåler trynet på hverandre? Kanskje er det enklere å kutte alle?

Poenget er at alle har forskjellige ønsker, behov og muligheter - det finnes ikke en løsning som passer og er riktig for alle, heller ikke når det gjelder bryllup. Man tar de valgene man føler er de riktig for seg selv, og har ingen plikt til å redegjøre for hvorfor.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du spør, vi svarer-jeg synes ikke det er kravstor å si at man synes det høres veldig trist ut. Både for deg selv og kjernefamilien du/dere har bodd med en stor del av livet.

Som jeg sa det må ikke være dyrt, det eneste som stopper det er kreavtivtet.

Selskap kan være hjemme med Kjernefamilien (alså kun søsken og foreldre), og hjemmelaget mat som gjelder ikke behøver å være fancy, det kan være gryterett f. eller det kan være potlock (alle tar med en rett).

Kan til og med være alkoholfritt. Eller at folk tar med medbrakt. Og når det da kun gjelder kjernefamilien og ett par veldig nære venner,tror jeg de har full forståelse for hvorfor, og er bare takknemlig for at de for være med i din store dag, fordi de er glad i deg.  Som sagt min bror hadde 9 gjester, kjernefamilie og 2 nære venner. hjemmelaget middag hjemme.

 

Anonymkode: 7ef0c...cbf

pot luck.

Eller bruk morsmålet ditt, her kaller vi det spleisefest.

Anonymkode: 419cf...d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha fra å spørre om hva som er vanlig å ha på seg under vielse i tinghus til å ende opp å diskutere om foreldre og søsken bør få være med! Jaja foreldre og søsken (med famile) blir inkludert, så vet dere det. 😂😂😉😉 Nå gjelder det å finne en billig og enkel middag som vi kan lage å servere. Så kom gjerne med tips!! 😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og jeg hadde et bryllup i hagen til foreldrene hans. Det var kun foreldre og søsken inviterte, og vi reiste på 1 måneds bryllupsreise i Asia. Selvfølgelige var det noen snurte venninner, men vi skyldte ingen noe, og hadde aldri lovet noen en bryllupsfest.

Anonymkode: 457eb...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På Sunday, April 09, 2017 den 11.11, Sjokolademusa skrev:

Vi vil så gjerne gifte oss men pga trang økonomi, tenker vi gjøre det enkelt. Dra innom tinghus eller hva det nå er (hahaha) sammen med forloverne og bare gifte oss der. Så kanskje dra ut på restaurant etterpå å spise, bare oss. Er redd veldig mange blir å føle seg snytt for sermoni og fest, men vi har ikke mulighet for å gjøre det annerledes i dag. Uansett... hva har bruden på seg under sermonien på tinghus? Hva er vanlig liksom? Brudekjole eller bare en enkel pen kjole? 

Vi gjorde dette. Nesten da..

Viet av prest, men inviterte søsken og foreldre på middag på en restaurant. 

Så litt stas var det. Foreldre ville ha blitt utrolig skuffet om de ble holdt utenfor. 

Anonymkode: 38a3b...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 9.4.2017 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Jo. det synes jeg er hensynløst, (og i dette tilfellet blir ikke selskapet droppet) hvis man vet at det er nære og  Kjerne familie medlemmer (spesielt foreldre og forsåvidt søsken-om da ikke har en hel bråta av det) som kommer til å såret og lei seg for ikke invitert. Så synes jeg det er veldig egositisk.

 Jeg snakker ikke om en tante (prefier familiemedlem) som blir småfurt fordi hun ikke blir invitert. Men f.esk foreldre.

Anonymkode: 7ef0c...cbf

Omtrent like egoistisk som å føle at noen skylder dem en bryllupsfest ;)

Anonymkode: 9f093...7a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent like egoistisk som å føle at noen skylder dem en bryllupsfest ;)

Anonymkode: 9f093...7a6

Jeg tviler foreldre føler at man skylder de det, men jeg tror de hadde blitt veldig skuffet og veldig lei seg og veldig såret og ikke få være med på bryllupet mitt, og jeg er glad i mine foreldre, og bryr meg veldig om hva de føler :)

 

Anonymkode: 7ef0c...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...